Varning för hittekatten!!
Beware, det här är hittekatten alla fruktar!
Han är tuff, han är skoningslös och han är en äkta slavdrivare.
Han har tvingat oss att renovera hela köket, under hans hårda övervakande förstås. Ingen vila, ingen rast, knappt nåt kaffe, vi har knappt ens fått sova förrän köket blev klart.
Hjälp, någon?? *rädd*

_Pysen, vad glor du på då??!
Den här listen behöver kortas av! NU!!
JAG får ta paus, inte du!
Där är sågen, sätt igång nu!
Skruvar du inte klart det sista nu så hoppar jag på och biter dig i strupen…
_
_
**ROBINSON -arbetsledare!
**
_Ni förstår min darrande rädsla va??
Men resultatet blev ju bra, för visst blev det lite skillnad iaf?

En sån skulle jag vilja ha här så får man nått gjort än att sitta framför datorn..
Vilken vacker kisse, älskar svart/vita.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Samma säjer jag.
Ha ha så gulligt. Ungefär som min städhjälp här hemma.
//Pia

hehe ja det har iofs sina fördelar också med en hård arbetsledare som Robinson. Man får lite gjort!!
Det värsta är att han litar inte riktigt på oss och måste alltid inspektera och kontrollera resultatet själv…

bragjort robinson. sätt matte o husse i arbete.
Skaplig skillnad. Känns skönt att sitta och äta i köket nu va. Riktigt trevligt och mysigt.
//Pia

Tack Puman, det är jättekul att vara i köket nu! Diska, städa, laga mat… gärna! ;) Det var så skabbigt det gamla och hade lossnat på flera ställen. Vet inte om det syns, men det var en tunn tråskiva överst och en gammal ljusgrå plastmatta under som skulle likna kakel…
Vi har sprutmålat om alla köksluckor och besticklådor, målat och lackat den röda skivan en massa ggr (samma lack man har på tex köksbord så vi hoppas den tål kökslivet) och bytt eluttag, köpt lister och ny belysning och det var värt varenda minuts jobb!
Jösses sprutmåla min luckor skulle jag vilja. För jag vill ha nya handtag. Har nämligen riktigt gamla klassiska med den där kroken. Visst kan nog sälja dem dyrt på Tradera då de börjar vara inne igen men jag gillar dem inte.
Var det dyrt att sprutmåla dem? Jag har ganska många skåp och lådor.
//Pia

Jisses..så fint ni fått det…och jag är inte ett dugg förvånad..med en så duktig hantverkare!!! undebar kisse helt enkelt..han är bara sååå fin..

Snyggt ni har d et! :-)
vilken liten sötnos till arbetsledare ni har också. ;-) han skulle behövas här hemma när man ska städa. ha ha.

Haha :) Robinsson, Robinsson :D
Snyggt blev det :)

Puman -ledsen men jag vet inte vad det skulle kosta, min sambo är målare och har jobbat i lackeringsverkstaden fram tills nu, så vi gjorde jobbet själva och färg och lack fick han av jobbet ;) Arbetsförmåner, det är bra att ha en målare i familjen!!
Allt som allt kostade det oss ca 400 kr att sprutmåla om alla luckor och lådor (och badrumsdörren), sprutmåla och lacka röda skivan, köpa nytt eluttag, köpa spotlights och lister. Handtagen bytte vi förra året innan allt detta, så de minns jag inte vad de kostade, men några hundringar ungefär.
Frågade precis sambon vad hans arbetsgivare tar betalt för att lacka om ett helt kök och han gissade 5- 6000 kr? Men det blir verkligen fint!
Nu ska vi bara måla om väggarna längre in i köket, de som är vita, i en lite dyrare, glansigare vit färg än den vi har nu. Det gäller att Robbi piskar oss lite så vi inte blir lata ;)

#10, 11 och 12 -TACK vad roligt att ni tycker det!!! lite otraditionellt utan kakel så man vet aldrig om andra än en själv gillar det… men ni tycker att det funkar?
Jag älskar rött!
Har vantrivts med den gamla inredningen vid köksbänkarna i snart 1,5 år, ääääntligen lite harmoni och lugn i köket!
Brrrr….
Aaaaaah :)

Jättefint, robinson kan järna kommas hit och få nån att renovera här med. hehe
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Då vet man vart man ska vända sig då;) Nej men 5-60000 är väl ungefär vad jag trodde. Tar ju både plats och tid att göra det själv. Men det blev kanon hos er;) Rött är snygg på det där sättet. En färgklick och vem har sagt att det måste vara kakel? I dagens program där de renoverar är det mer och mer vanligare att de använder andra material än kakel.
Tudor hälsar till Robbi att han mår som en prins. Fått smaka makrill idag med
//Pia

Sidentass, inbilla dig inte att Robbi hjälpte till ;) Han bara såg på och drillade oss! Bet i listerna lite på sin höjd.
(ser du honom?)

martdat, jag kanske kunde börja hyra ut honom? 
hihi
Ännu ett bra sätt att få ihop lite pengar till hittekatter, hitta din egen katts bästa egenskap och hyr ut den ;)

Men hörni;
**VISST SER HAN FARLIG/TUFF UT?
**
Det roligaste är att han ser inte ut sån sekunden innan fotot tas, det är när blixten går in som han börjar stänga ögonen och precis då tas fotot! Skrattade gott när jag såg bilderna, han ser så arg ut!! Det är blixtens fel :) Han är så glad och nyfiken egentligen faktiskt. En otroligt speciell katt, vill vara med jämt, kolla på allt, undersöka, titta på oss, så sällskaplig!

Hahaha, han ser ut som en bestämd kise!!! Snyggt blev det också. Kul att se så många bilder på honom, han är så fin. Är också glad för svartvita :)

Å huga så rädd vi blir för Robinson! Nä inte av den gulliga killen!! Bra att Robinsson håller reda på er!
Jag har precis så dit jag ska nu. Med träpanel ovanför kaklet. Inte snyggt. Ni fick det urläckert!
19 luckor och sex lådor med bakbord kostade mig 5000 år 2006. Bästa investeringen! Tror ni jag fått upp handtagen än?? Nä! =)
Jag valde samma handtag som er först också! Valde en mindre efteråt. Älskar rött! Har mycket rött i min inredning. Fast mattorna är mörkblå…mycket intelligent val med tre vita katter?!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hahah oooh han e så lik mitt kattskrälle haha

vad tjustigt det blev! jag förstår att robinsons skräckinjagande miner gjorde nytta. väldigt charmig katt :D och söööt
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#17 hi,hiii..jag ser honom så fint sååå! Vet du..innan jag läste dina sista rader..tänkte jag faktiskt skriva o dementera! Robinson måste tycka att vi har dålig stil här i linköping - ha mage till att kalla Robbie i sin höghet för medhjälpare..när han är chef/bas o arbetsledare!!
Håll oss uppdaterade när han sätter er i arbete nästa gång!

Simson -haha vad gör katten i skåpet??!
Tss har du inte skruvat dit handtagen än människa? Du lurar ju dig själv på den bästa karamellen -det färdiga slutresultatet!!
Hehe tre vita katter? du har heliga birmor va? Åhhh.
Du får slänga in din matta i maskinen och blektvätta den tills den blir vit ;)

#22 åh är han? släng in en bild på din :)

Bra att Robinson ser till att det blir ordentligt gjort
Och fint blev det!

#24 hehe jag menar det! du vet, det är tvåbeningarna som ska jobba, de fyrbenta är smarta nog att ägna sig åt saker som sova, leka, sträcka på sig, bli serverad god mat och möjligen titta på och basa över renoverandet hemma!
;)
Lovar att säga till nästa gång han fått oss i arbete, det blir nog när vi ska näta in balkongen! Men det har vi inte råd med just nu, får bli om en månad eller två, men då ska den jäklar bli supermysig! Jag vill inte bara ha nät, jag vill ha trallgolv, hyllor på väggarna för växter och katter, hylla vid balkongräcket där Robbi och tjejerna kan ligga och sola och spana och förstås massa krukor fulla med växter… å gärna nya möbler… hm man skulle haft en sambo till som jobbade med trädgård och trädgårdsmöbler ;) för det här låter dyrt :p

Onikan: Vi vill också ha innätad balkong fast med fuskgräs och inte trall…jag och grabbarna gillar att ligga på golvet tillsammans och mysa i sommarvärmen. Gjorde vi hela dagarna på förra stället. Fast då ville grabbarna ut vid sextiden på morgnarna så jag öppnade och de gick ut själva. Sedan sov jag vidare medans de satt ute och kollade fåglar! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hehe vilken störtskön kise haha. Vilket fint kök ni fick!!! Tacka er katt för det hehe! Utan en sådan hård ledare hade det aldrig blivit så fint tror jag. =)
Kramar

#28 h,hii..jag vill också ha in-nätat..i form av en rastgård till sommaren..men då får jag nog hyra Robbie himself som arbetsledare..om han är ledig..för matten har tummen mitt i tass..behöver en Kattelig Bossssssssss!!,-)

Ja han ser verkligen skräckinjagande ut och som en riktig slavdrivare:-)
Jag skulle bankat hammaren glödande om han hade suttiit och hållit koll på stolen bredvid.
Men gosig ser han ut också, så jag tror det är skenet som bedrar jag…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
owow snacka om att ha kontrollen över er arbetare :) Tycker köket vart super fint med så han gjorde ett bra val allt.