Frusna tassar
**Frusna tassar
**De tassar omkring
Med trötta, slitna, svullna och frusna tassar
De kommer från hem där dörren stängts framför nosen en dag
Många har sett ägarna packa bilen och lämna dem ensamma
En del har blivit skrämda och gått vilse
Oräkneliga har fötts ute
I komposthögar, under granar, i gångar under hus
De har blivit jagade
fått saker kastade mot sig
hört ord som varit allt annat än snälla
Allt de vill är att få lite mat, värme och kärlek
Ute, osynliga
Svältande, sjuka, trötta
På slina, kalla, skadade tassar vandrar de vidare
allt i kampen för att överleva.
Deras enda hopp, är att någon med hjärta räddar dem.
Så stöd gärna katthem,
där de osynliga får en omstart i livet
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åhh..jag blir tårögd av de här orden…tyvärr så är dom sanning..alltför mycket sanning..men så bra skrivna..
Sidentass

Jag håller med Siddentass! Dne var bra skriven men det är också sanning tyvärr :(
Men jättebra skriven!

Ohh, så vackert skrivet. Men tragiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tragiskt! Men du är duktig att skriva…………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Du är verkligen duktig på att förmedla budskap så det känns ända in i hjärteroten.
Väldigt ledsamt att det skall behöva vara så även om det är verkligheten för många kissar.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vackert skrivet! Kan kopiera texten o använda med källa Vanessa, hittekatter i fokus? Tycker texten uttrycker det så vackert att jag vill texta den fint o sätta upp på anslagstavlan i skolan.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Oh va fint har du skrivit den själv? kan jag lägga in den i min blogg?
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Vackert ledsamt. Men så sant!
Blir gråtfärdig… Varför blir det alltid så!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Snyft……. Jaa varför

Nu är det ni som får mig tårögd, av att läsa era fina kommentarer.
# 7 Ja, det är jag som skrivit den. Blev inspirerad av en amerikansk journalist/författare (fd kollega till mamma).
#6 Låter fint av dig att sätta den på anslagstavlan på skolan. Helt ok.
Blir förvånad över att ni blir så rörda, det gör mig både glad och ledsen, eftersom ni förstår den så väl.
Jag är reklamskribent, så i mitt andra liv så gjorde jag reklam och hemsidor. Började med hemlösa katter för en massa år sedan, för jag ville göra något gott med skrivandet också. Då blev det katter. Fast jag har faktiskt en gång skrivit volontärt för tvåbenta också. Den grupp som har aids, är hemlösa, och är fullkomligt oälskade.
Men då jag är skribent, så är jag lite petig med mina texter, och vill att de skriva som jag skrivit. Med avsändare som du sa Gullan. Sedan är det fritt fram. Med tillägget, Föreningen Djurhjälpen också.
Tack för att ni gillade det. Ni är faktiskt de första att se det hela. Ville se om budskapet gick fram, och det gjorde det! /Vanessa

#12 TACK för att jag kan få föra den vidare.! Skriver av den i kväll när barnen somnat så jag sätta upp den på anslagstavlan i skolan i morgon. Kommer att texta den för hand, det gör att den "sticker ut" och får fler att läsa den.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Du är otroligt duktig på att skriva Vanessa! Det känns verkligen lååångt inne när man läser. Din text påverkar en med tårfyllda ögon som resultat!!
Hoppas budskapet går fram till många många!!Och att fler utsatta stackars själar får hjälp!!
Kramar extra hårt om mina två kissar, lycklig att jag iallafall kunde hjälpa dom, och skickar en tanke till alla er andra som också gjort något för att hjälpa!!Ni, fina människor, fulla av kärlek och omtanke!!

viken underbar men ledsam dikt:(,,tyvärr alltför sann
Mycket fint skrivet.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Vilken fin text. Gick rätt in i hjärtat. Jag tänker på min älskade lilla Kajsa. Hon var hittekatt när hon kom till mig, hungrig, trött och sjuk. Hon blev frisk och blev världens goaste kelkisse. Jag fick va hennes matte i 5 år och 5 månader. Nu är hon försvunnen sedan 12 veckor. Jag vet inte vad som hänt, kanske är hon vilse, "hemlös", hungrig igen. Åh, vad jag gråter när jag tänker på detta.
Hoppas hon kommer hem…

#17 Vad sorgligt. Hoppas innerligen att hon kommer tillbaka. Glöm inte att polisanmäla och sätta upp lappar överallt. Tänker på dig och din kisse. /Vanessa
jättefint skrivet Vanessa, är ju fadder åt flera katthem, och så glad att ibland hitta hem åt utsattta kissar, senast Goliat från Djurhjälpen, som mår kanon Maggan47

Vintern börjar komma med stora tassande steg, så jag drar upp detta igen.
**Frusna tassar
**De tassar omkring
Med trötta, slitna, svullna och frusna tassar
De kommer från hem där dörren stängts framför nosen en dag
Många har sett ägarna packa bilen och lämna dem ensamma
En del har blivit skrämda och gått vilse
Oräkneliga har fötts ute
I komposthögar, under granar, i gångar under hus
De har blivit jagade
Fått saker kastade mot sig
Hört ord som varit allt annat än snälla
Allt de vill är att få lite mat, värme och kärlek
Ute, osynliga
Svältande, sjuka, trötta
På slina, kalla, skadade tassar och tunna magar vandrar de vidare
Allt i kampen för att överleva.
Deras enda hopp
Att någon med hjärta räddar dem.
Så stöd gärna Djurhjälpen eller andra katthem,
där de osynliga får en omstart i livet

Så vackert skrivit Vanessa. Man blir så rörd av att läsa det här. Alla mina katter har varit hemlösa, nu blir det en till från Örebro katthem som vi har tingat. Milou behöver en kompis att vara med har vi förstått..Hon saknar fortfarande Tusse och det gör vi med
Ja det är trist att den kalla årstiden närmar sej. Tänker främst på alla hemlösa katter som ingenstans har att värma sej.
Det är så sorgligt så det är inte sant.
Man skulle vilja ta in alla och ge dem mat, kärlek och värme,
Här var det 4* i natt
Snyft Jenna

Så bra skrivet, Vanessa!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nu kryper temperaturen ner mot minusgrader. Stackars katter. /Vanessa

Fixar nästan inte att se tangenterna när jag skriver för alla tårar..
Superfint skrivet! Från hjärtat..
Alla som kan smyga in i skolor och andra ställen med anslagstavlor..Sätt upp denna fina skrivelse..!!
Det ska jag göra..
Anita

Vad snäll du är Anita. /Vanessa

Åååååh, verkligen vacker…
det var jättebra skrivit. tack vanessa.
Vackert och så grymt realistiskt. Jag har här hemma hos mig ett bevis på hur tassar kan skadas av kyla och annat som de hemlösa får uppleva.
Djurhemmen har mitt stöd!

Tack för att du räddat katter, och sett till att deras tassar aldrig behöver frysa igen. /Vanessa
Puttar upp för den fina dikten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

verkligen gripande. just bilden med små frusna katt-tassar är väldigt stark. du skriver bra! jag börjar nästan gråta.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan