Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 482 ggr
sandra1977
0

Tufsen o Doris.

hej hopp! Då har man blivit mamma igen!!en kompis till mig har precis flyttat..o allt hade varit frid o fröjd om inte hennes idiot till hyresvärd hade förbjudit katter i lägenheten!hon ringde mig igår kväll o frågade om jag kunde ta dom, 2 st skogisar,har alltid varit svag för långhårisar,och det vet hon!!jag sa till henne att jag skulle prata med Håkan (min man)när han kom hem, men att jag inte kunde lova nått..alltså Håkan är djurvän men han är inte lika blödig som jag,han brukar säga"sandra,du kan inte rädda alla katter"nåväl,han kom hem o jag (som hade laddat världens tal)började förklara läget men befarade det värsta..han satt helt tyst när jag pratade o när jag va klar så var han fortfarande tyst(bådar inte gott)men så sa han…jaa.. funkar det bara med sivan o smilla så är det väl inga problem!haha då va jag tvungen o tjuta en skvätt.Så nu bor tufsen, en JÄTTESTOR 4 årig svart o vit hankatt o en liiiten sköldpaddsfärgad 3 årig madam vid namn Doris hos oss o det går skapligt ensålänge..smilla springer omkring o är skitdryg(8 månader)HAHA, tufsen använder henne som tandpetare om han vill..men han är en riktig BÄBIS!!min gamla sivan ligger i våran säng o tjurar.Jag tror att det kommer funka!ha det bäst.kram sandra.

Kittekatten
0

Får en hyresvärd förbjuda katter i lägenhet? I alla fall, låter mysigt med tillskotten (speciellt hanen då, är lite svag för stora svartvita katter. :-)

Elcyion
0

Kommunala bolag får inte lov att förbjuda husdjur i lägenhet om de inte kan visa på att det är en allergilägenhet/trappuppgång (alltså en allergi sanerad lägenhet/trappuppgång). Hur det ser ut för privata hyresvärdar vet jag inte riktigt.

Vad skönt att det gick att lösa så pass smidigt med katterna! Är också extra svag för långhårskatterna. Därför ajag bara har korthåriga Flört

Medarbetare på jack russel terrier

sandra1977
0

det här är tydligen en privat hyresvärd..jaja nu bor dom hos mig iaf.jag har bara haft en långhåring förut..min älskade Asta som jag har skrivit en tråd om tidigare,annars har alla mina katter (hittekatter,omplac)varit korthåriga.Ska försöka fixa lite bilder.kram.sandra

maggan47
0

vad bra att det löste sig för missarna, och det kommer säkert att gå bra, Maggan47 som lever med 3 långhårskatter, ( kan man säga att jag är lite svag)FlörtMaggan47

Erika91
0

Vad bra att du fanns där för katterna! :)

Synd att hon inte fick ha kvar sina katter, men visste hon dte innan hon flyttade?

sandra1977
0

nae det tror jag inte..hon hade nog inte ens nämnt att hon hade katter..sen vet jag inte hur hyresvärden fick veta det..

Erika91
0

Okej..

Naquita
0

Vad tråkigt, men skönt att ni kunde ta hand om dom. jag hade inte gett bort mina katter, jag hade flyttat. bums!

Erika91
0

jag skulle också flyttat direkt… men det är jag det.

sandra1977
0

jag oxå..mina katter betyder för mycket för mig för att jag skulle göra mig av med dom!!

Ankah
0

Ja…jag kan inte bo utan mina kissar…då skulle vi väl alla tre flytta hem till mamma och pappa tills jag hittade något nytt…

Måste de inte säga sådant INNAN man flyttar in i en lägenhet?

Sidentass
0

Men så gott att du kunde ta dej an missarna…sen har jag svårt att förstå varför man inte skulle få ha katter i lägenheten..undrar om man får ha hundar!!?

Känner såväl igen mej när du beskriver din uppladdning inför samtalet med sambo..sådant har jag varit med om många gånger..har tagit mina snack i samband med middag o levande ljus..han är matglad vår husse;-)

Önskar allt lycka till med era nya familjemedlemmar!!

Wiizy
0

Gött att du fanns där för kissarna. :-)

lycka till med dem.

Alexej
0

Bra med en man som vet att vi är kattblödiga….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sandra1977
0

hahaha..jaa..ni..jag stod framför spegeln o övade,på röstläge o blick..tror jag klämde fram några tårar oxå.haha jag brukar säga:kvinnans list övergår mannens förstånd o ibland e det så.Tack så mycket för alla lyckönskningar.kram sandra.