Skrållan löper!
Skrållan har hållit oss vaken hela natten nästan, hon löper det lilla livet. Hon skriker så jag tror taket ramlar av snart, jobbigt för henne och för oss. Fick rådet att ge henne ppiller varje dag tills löpet är över. Ja det blir nog kastration snart! Busan har vi inte märkt något på ännu, tur är väl det kan ju tänka er om bägge skulle löpa…..
Det är väl bäst att båda kastreras snart då, innan Busan också börjar löpa.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja vi ska göra det snart, men minsta lilla vi märker på Busan nu så ger vi henne ppiller. Det blir ju som en helt annan katt när hon löper så, det gick så fort hon var ju normal igår… Eller oxå har hon hållit på och det har eskalerat nu igår, ja jag vet inte jag…. Jobbigt är det ivarjefall
Nu ska vi kastrera båda nästa måndag, ja vi får hoppas att det går bra. Jag är lite rädd ska jag tillägga. 900 kronor per styck kostar det, ska man ha märkning i örat kostade det 200 kronor om man beställde det nu och 400 kronor om man efterbeställde det. Ja, de ska ju vara innekatter så jag vet inte om det behövs. Vad tror ni?

Jo..minsann..kommer ihåg att det fördes ljud så väggarna dallrade den tiden innan våra kasterades..rekommenderar kastrering..kan hända att dom blir dräktigat trots p-piller..så blev det för vår Michelle för några år sedan..
Nä dräktiga blir de inte för Simon är kastrerad och Rödis och de är innekatter så det är ingen fara. Simon försöker att göra henne till viljes med att bita henne i ryggen och jucka på magen, men tänk hur det är va? Ja jag kan inte låta bli att skratta när jag tittar på de han vet ju inte hur man ska göra, verkar det som. Men jag tänkte på öronmärkning ska jag göra det trots att de är innekatter?

Jag hade öronmärkt, det var ju inte dyrt heller, hade jag vetat att det gått när mina pensionärere kastrerades så hade jag gjort det, innekatter KAN ju komma bort, i en flytt elr en slarvig kattvakt, hantverkare elr vad som,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja! Öronmärk - det är fler än en av de katter som efterlyses här som har varit innekatter; de smiter, de små rackarna!
Jag är bara glad att min veterinär är sååå mycket billigare än dem flesta av Era veterinärer…
Jag betalar dryga 900kr för både kastrering, vaccinering och id-märkning. Om man bara kastrerar och vill id-märka samtidigt så tar han 50 några kr för det, annars 96kr…
Jag skulle rekommendera Dig starkt att id-märka Dina katter.
Man vet ju aldrig om dem lyckas smita någon gång. Det är lätthänt.. Om någon som inte vet att Ni har innekatter kommer och inte tänker på det, under flytten, om det kommer en hantverkare, etc. Det finns hundratals tillfälle för en katt att smita ut. Jag skulle aldrig våga ha en katt som inte var id-märkt.
MVH
Anna
Jag har läst så många annonser om innekatter som har rymt. Och alla ägare ångrade sig så mycket att de inte hade märkt sina katter. Chansen att få tillbaka sin omärkta bortsprungen katt är nog nästan noll!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Lycka till med dina kisar! Vet hur jobbigt det är när de börjar löpa. Min lilla Prinsessa Ronja har också börjat löpa nu. Men idag har vi varit inne hos veterinären. Ronja var måttligt glad över att bli kastrerad, id-märkt och vaccinerad. Men hon var så glad att komma hem igen. Hon fick ett snitt på sidan i flanken istället för mitt på magen. Det har ingen av mina tidigare katter fått. Så det var hon nog lite stolt över tror jag hehe.
Jag rekomenderar också att id-märka dem. Jag tror inte man förlåter sig själv om de råkar försvinna på något sätt och man inte har de id-märkta. Och tänk vad många katter man hittar som inte är id-märkta som kanske är saknade av sin matte eller husse och som aldrig på så sätt kommer hem.
Lycka till med kisarna och kastreringarna!
Kramar Melinda
Minns också hur fort det gick ifrån att inte märkas alls tills det började bete sig skamlöst inför våra kastrerade hankatter. Båda flickorna fick gå igenom kastrering samtidigt och för mig var valet av öronmärkning självklart
Är olyckan framme och en innekatt kommer på avvägar är det oerhört svårt att få den tillbaka om den inte är märkt.
Vill också säga att båda dina kissar ser underbara ut i både päls och utseende. Här håller vi både tummar och tassar för att allt går smidigt med kastreringen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren