Insamlingar - ny avdelning!
Vi har nu skapat en ny avdelning som vi kallar för Insamlingar. Där kan vi ta upp aktuella behov när det behöver samlas in pengar för katter i nöd.
Tack Landsfreak som har kommit med idén!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Den var smart! Toppen!

Absolut nödvändig! Och jättebra! :D

Det låter jättebra, tycker jag!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

SNÄLLA, HJÄLP OSS…
Vi är några få kattvänner som tillsammans har fångat in fem vildkattungar från två kullar och tar nu hand om dem hemma. De kommer från en förort i Gbg, där de blivit matade relativt regelbundet.
Vi har också fått in pappa katt och en av mammorna, och de har båda varit hos veterinär och blivit kastrerade, vaccinerade mm. Håller på att försöka få tag i den andra mamman nu.
Problemet är att vi gör detta privat, eftersom den kattförening jag jobbar i inte arbetar med vildkatter. Vi kan alltså inte få något ekonomiskt stöd till t ex veterinärkostnader.
Eftersom vår ekonomi nu är något ansträngd och det är dags att ta kattungarna till veterinär, har jag funderat på¨olika sätt att få ekonomisk hjälp.
Eftersom jag arbetar med astrologi, tänkte jag erbjuda ett kortare födelsehoroskop till et mycket rabatterat pris. Alla pengar går direkt till vildkatternas omkostnader, i första hand veterinärkostnaderna. Jag redovisar allt med kvitton.
Är det någon som har lust att hjälpa oss med en slant och samtidigt få ett horoskop, så hör bara av er! Inget bidrag är för litet!Vill ni bara stödja oss med en slant, är det naturligtvis varnt välkommet. Ekonomin är mycket ansträngd och vi vill gärna ge dessa katter en chans till ett bra liv!
Sänder med en bild på Skrutten, som nu är helt tam och gärna sitter i knät och gosar…
Hej! Vad bra att ni hjälper dessa katter! Ett tips är att pröva ansöka om stöd från Chickas minnesfond
Lycka till!

Tror att #4 skulle behöva en egen tråd? vad tror ni Medarbetare?Vilken söt kisse, den ser ju hur tam ut som helst nu, tur att de blev räddade,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag pma Lenarydstrom.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hej! Jag heter Maria och är en i vårt lilla "gäng" som fångar in och försöker hjälpa dessa katter till ett bättre liv. Har just nu en nykastrerad, vaccinerad, avmaskad och id-märkt mamma katt i badrummet, i väntan på jourhem och återhämtning. Tittade till henne nyss och då hade hon förflyttat sig ut från kojan och satt sig bakom lampan på golvet. Hon tittade så storögt på mig.. Kan berätta mer om denna fina tös och visa bilder i en annan tråd i samband med att vi letar jourhem.
Hennes gosse, som fångades in tidigare, bor hos mig permanent och det är han som syns på bilden här intill. Han, Skrutten och co föddes i varsin kull på samma område, under olika trähus.
#5 - Tack för tipset! Alla tips, råd och bidrag mottages med värme från katterna och oss.

Tack för denna respons!!!
Man blir varm i hjärtat. Kan berätta att jag jobbat med katter ideellt en längre tid, bl a i en förening för hittekatter, där vi tagit hand om hemlösa katter, gett dem veterinärvård och vaccination, ID-märkninge och kastrering, och sedan placerat ut dem i nya hem…
Problemet är att föreningen inte jobbar med vildkatter, så vi kan inte få något ekonomiskt stöd. Svårt det där med vad som är tam- och vildkatter, för våra kattungar är ju så gott som tama, förutom Astrid som är ny hos oss.
Jag och Mats bor i en trerumslägenhet och för tillfället har vi 11 katter, varav fem är dessa "vildkatter". De verkar trivas utmärkt och de tre Creme/vit-färgade bor i ett rum och är busbästisar. Astrid bor i vårt sovrum tillsammans med hittekatten Killen och han adopterade henne redan första kvällen. De sover ihop och tvättar varandra. 
Här är återigen Skrutten.Han älskar att fotograferas och vill alltid vara med där det händer något!!!