Ändra reg.
Hej!
Ni ser min Silla till vänster på bilden. Hon står reggad som sköldpaddsfärgad, men jag tycker inte det stämmer. Har diskuterat detta på några forum tidigare. Är det något man kan ändra i registreringen och om man kan det, kan ni då hjälpa mig igen med exakt vad hon ska reggas som?
Mvh Therese
P.S. Har även postat detta inlägg på Katter.ifokus för att få hjälp med färg.
Pma Naquita, hon är proffs på det!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hon är ju helt klart sköldpaddsfärgad (dvs har både svart och röd färg). Sedan kan man ju vara mer specifik och jag är inte dunderhaj på exakt vad det då blir. Svartsilversköldpaddspotted med vitt kanske? Inte alls påläst i ämnet så se det som en gissning med hjälp utav google ^^
#2 - Ok :-) Orsaken till att jag tvekar är för att när jag söker på sköldpaddsfärg så är det inte en enda katt som ser ut som Silla. De är mer svarta i grundfärg med bruna och röda fläckar.

Ja, jag tycker att hon ser "viltfärgad" ut…men färger har aldrig varit min specialitet…

Sköldpaddstabby?

Din vackra katt är f 09 24 = svartsköldpaddspotted med vitt
Helt klart:)) Mycket vacker tecknad till på köpet /Sylvia
#6 - Tack för svaret! :-) Sökte på Google på färger och jisses vad det finns många varianter!

#7 Här är en bra sida när man funderar på olika färger. Kanske fattas lite här och var men vi har inte fått ihop alla varianter. Guiden gäller iof Skogkatter men dom kan ha alla fäger utom Siamesteckning så den funkar bra även på huskatter. /Sylvia