Katter?
Hej jag och min kille skulle jätte gärna vilja ha en kattunge eller en katt.. finns det nån som bor i norrbotten som vet om det finns katter som hehöver ett livslångt hem hos mig? vi vill inte ha nån blocket katt, vi vill ha en katt som behöver vår hjälp, en kattunge fårn blocket får alltid en köpare,,
Mvh Linda & Emil

Det finns ett katthem i Piteå som hotas av stängning. Så det har till november på sig att omplacera ca 20 katter. Adressen dit är www.hittekattenpitea.se . Och annars så finns ju också kattakuten i norrbotten, http://www.kattinorr.se/. De har också ett par omplaceringskatter tror jag. Hoppas att ni fastnar för någon av dessa katter och lycka till med ditt sökande.

Tack :)

jag hittade jätte många söta katter.. men ingen som kunde vara med andra djur :(

det är nog mest för att de inte har testat, men kanske kan du få låna hem en katt och se om det funkar.. det vore ju i så fall toppen. För det vore ju så roligt om det gick.. Annars vet nog katarina på katthemmet i piteå säkert ett antal kattungar som behöver hjälp som man kan lära att vara med andra djur.

Vad är det för djur du har föressten? Mer än iller.

hund :) fiskar :)

Jaha.. ett helt smådjurzoo med andra ord.. Tja det kanske är enkalre att introducera en kattunge i sådana förhållanden. Katthemmet i Piteå har ju inga sådana men kanske katt i norr. Maila och fråga och förklara din situation så kanske de kan hjälpa dig. För fördelen med att vända sig till dom istället för blocket är ju att du kan lämn=)a tillbaka katten om det absolut inte skulle funka. Vet inte om de har några kattungar nu, men det lär ju komma in så småningom. Hoppas verkligen att du hittar en kisse. Akvarium är dessutom det bästa tv-programmet som finns tycker mammas katt som kan titta på det i timmar..=)

Halloj,
jag har två ungkatter som behöver hjälp.Lillstrumpa och Syster Yster heter de,hane och hona,c:a 10 månader nu (bara hanen kastrerad än) men honan är väldigt liten.Jag tog in dom då de annars skulle ha avlivats pga mattens sjukdom (en god man hittade hjälp till dom) och de finns nu tillfälligt hos en som är allergisk.
De finns på kattinorr OCH hittekattens sidor under omplaceringar,jag PM:ar dig mitt telnr.Både katterna och jag finns i Luleå.

Vilken fin katt! Det brukar inte vara ett problem med hundar och katter. Jag har 2 hundar och 8 katter…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Oj vad hon var lik min katt!!!!! Håller tummarna för de små katterna.
Här är Storm (bild från KKS)

Nu är det bara en kisse kvar - Syster Yster!

Ser att du fått länk till katthemmet och tips om andra katter som behöver hjälp..vilken fin inställning ni har som vill hjälpa till på detta vis…vet flera som har akvarium o katter, även katter tillsammans med hundar..men det är säkert en sak som skiljer sig mellan olika djur hur det går..jag har aldrig haft fiskar själv så jag vet inte hur man skyddar dom mot "tigrarna"..men vet att det finns andra här på forumet som har erfarenhet av det.
Lycka till med sökandet..o berätta sen för oss nyfikna om hur det går:-)
Jag tycker mig läsa varje dag på blocket ang omplasering då det är mycket allergi i familjen som har katten, har själv tagit mig an en katt via blocket som skulle avlivas pga allergin och att ingen nappade 2 år gammal kastrerad hona. Men visst är man ute efter en kattunge så får dom lättast hem det gäller överallt antar även katthemskattungar är lättare att bli av med pga att dom är bäbisar. Jag skulle givet vis göra som du ta hellre är kattunge från katthem då hjälper du föreningen med ta han om en katt och så kan katthemet ta sig an en ny katt när den platsen är ledig. Hoppas du hittar en passande katt hundvana blir dom snabbt men iller vana ja dom är väll lekfulla illrar med men jag vet inte något om iller :) dom är söta å långa å äter kattmat vet jag inte mera :)) Men tippar på en ungkatt är det bästa.

Katt med fisk är inga problem, man får vara noggrann med att lägga över glaset bara… Våra katter gillade fiskmaten något helt fantastiskt, de blev helt galna när man skruvade av locket på burken när det var dags att mata.

Vi har akvarie nu, det går bra, fasst vi har inga fiskar som simmar vid ytan, Kersin och Matboll älskar att sitta och titta, Däremot när Mini var liten hade min dåvarande sambo guppys, de simmade vid ytan och Mini fiskade och åt upp dem , men det går ju att sätta ett finmaskigt nät vid luffthålen så det är inget problem.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.