Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 777 ggr
Puma77
0

Fråga om mat.

För ett tag sen cirkulerade det en tråd om en katt och däri en massa tips på vad han kunde äta. Tyvärr kommer jag inte ihåg var det stod och säkert på en massa inlägg och tråden/trådarna var så långa så jag frågar här i stället.

I tråden gavs en massa tips om vad som var bra för en katt att äta när den var lös/hård i magen m.m Tudor är lite lös och jag undrar då vad som kan vara bra. Kommer inte ighåg om det var kokt fisk eller äggula eller vad det nu var så ni som vet, snälla kan väl skriva. Om inte annat är det bra att veta till någon annan gång.

//Pia

karinst
0

kokt fisk vet jag iaf att det är bra för magar (har lärt mig det här)Skrattande

Puma77
0

Ja jag ska gå och köpa torsk imorgon tänkte jag. Thindra är inte så förtjust utan gillar torrfoder, ja jag vet knaskisse men Tudor är nog mer en som gillar det mesta så han kommer säkert gilla fisk. Han är ju mer en blötmatskatt och den andra mer för torrfoder.

Men då han är lite lös så vill jag ha lite förslag på vad som kan vara bra mot det. Var kokt torks en av dem och i så fall vad finns det mer?

//Pia

karinst
0

hmm tro någon sa att  nötfärsk ska va bra mot magar,men att jag vet inte riktigt du kmr få över 100 olika förslag snart fok kmr hem från jobben :D

har bara kört med kokt fisk,spara lite av vattnet(spadet) när du kokar,det gillar dom flesta håll lite på fisken så det inte bli så tort min katt slukar upp det :D

mer tips kan jag inte..

mvh//karin 

.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

När min ena katt var lös i magen länge länge så fick hon kokt vitfisk med morotspure i (den från barnmatshyllan) och blev kanon bra efter några dagars kur. Vad jag förstod gjorde morotspuren susen.

Alexej
0

Kokt fisk. Men köp Alaska Pollock- torsk är utrotningshotad. Kokar den i micron med vatten. Tillsammans med rå nötfärs och morotspuré. Mums för katten och hjälper bra mot diaré!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

kokt fisk med ris lär göra susen för krångelmagar…själv har jag många gånger använt mej av alaska..katterna brukar älska den!

Ledin
0

japp köp inte torsk köp en billigare fisk som finns lite flera av :) och koka även kotk färs med ris är bra. Har även läst om att majsvälling ska vara bra har gett det till en katt o visst det funka bra men så fick den även kokt färs o fisk med ris :) har fått för mig att katter äter mera än vad den gör :P vill gärna att do mäter en stortallrik med mat konstit någ gör dom inte det hehe :) hoppas magen stillar sig snart iaf.