Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 754 ggr
storAnnette
0

Nytt syskonpar i nöd

Jaha,ett par dagar hade jag en jourplats ledig.Det är stället där Måns var från början,tjejen som bor där är allergisk men åker bort över helgerna och lovade att nån katt i nöd kunde få bo där tillfälligt då.

I morse ringde Katarina från Hittekatten i Piteå och behövde hjälp med dessa två katter.De kommer från ett missbrukarhem,en god man har ringt många gånger och önskat hjälp till katterna,då har hon sagt att de är pratiga och sociala och 9 månader.

Katarina hade en kontakt som tog in dom,det gick inte bra för dom slogs med hennes egna katter….och hon säger att de är rädda och aggressiva.Så nu på onsdag morgon åker jag med min privata "katt-taxi" (har inte körkort) och flyttar på kissarna.Då blir det spännande att se hur de ser ut och hur de är.

Katarinas kontakt var desperat,katterna slogs så hon blev rädd för dom själv.Jag har iaf sagt att de får lov att hålla dom åtskilda nu till onsdag och det skulle de klara.Hon tyckte synd om dom att vara instängda i sovrummet och jag sa att det är det bästa,de blir fortare trygga i ett mindre rum speciellt med andra katter i huset.

Hanen är kastrerad,honan får p-piller.Hanen är grå,honan vit och röd.De heter Lucifer (vill jag byta snabbt) och Valkyria,gode mannen ringde precis så jag fick veta det.Avmaskade,inte vaccinerade så det blir veterinärbesök nångång under jullovet med dom.Ägaren har lämnat lite pengar till avlivning Ledsen så det blir som med Måns,lägger dom pengarna på kastrering och vaccin istället.

Hawknestgrove
0

Åh, hoppas det blir bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Nu blir det god natt här,åker vid 8-tiden imorgon bitti och flyttar på kissarna.Har lagt fram kameran så jag inte ska glömma den!

maggan47
0

ser fram emot bilder, du är en ängel för desa katter Maggan47 

Alexej
0

Änglaannette:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag hemma igen och har bilder på kissarna.De är 9 månader sägs det men väldigt olika i storlek,honan är jätteliten!Jag ska försöka få närmare svar från gode mannen,det blir kanske först efter helgerna då hon är bortrest nu.Jag har hört att de är syskon men de kan ju vara från olika kullar.

De är omdöpta av mig nu och heter numera Lillstrumpa och Syster Yster!De är hur goa som helst,lite nervösa i början och det märktes klart att de kollade noggrant efter andra katter…

Lillstrumpa är F-I-N,vad teckningen kallas vet jag inte - svart och brun "strimmig eller bredrandig" och så ljusbeige under hakan och på magen som dessutom är alldeles lurvigt mjuk!

storAnnette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Syster Yster var svår att få med på bild,hon var inte stilla så många sekunder i taget!Hon åt nästan direkt och många gånger under de timmar jag var där och det är bra för hon är riktigt smal och behöver växa (för storebror tog det två timmar innan han hade ro att äta).

Det kändes inte så kul att lämna dem ensamma….de får iaf mat av en annan ikväll och det blir nog bra att de får vila ut i en lugn miljö.Önskar vi hade haft plats härhemma för dom!

JosephineF
0

Lillstrumpa och Syster Yster var mina idoler som barn ;) Jättefina katter!

Hawknestgrove
0

Jättegoa tjejer! hoppas du hittar hem åt dem snart…..

storAnnette
0

Näe säger Lillstrumpa - jag är inte tjej,bara kastrerad!

Hawknestgrove
0

och denna

storAnnette
0

En lite knäpp grej ska ni få veta nu:

Ikväll deltar yngsta dotterns cheerleadinglag på en basketmatch (de kör uppvisning som ett träningspass) här i Luleå och jag bad henne ta med det jag hann skriva ihop om Lillstrumpa och Syster Yster och tejpa idrottshallen med.Så nu hoppas jag på stor publiktillströmning!

Hawknestgrove
0

Oh ja! Vilken bra ide!

storAnnette
0

Nu har Lillstrumpa flyttat till eget hem.Han är saknad av tjejen där han varit och vi önskar att han kommer att trivas med sin nya familj.

Sidentass
0

Vi gläds verkligen åt varje misse som hittar sitt permanta hem..önskar lillstrumpa allt lycka till hos sin  nya matte/husse!!!