Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 751 ggr
Allamej
0

Katt i nöd!

Eftersom tråden är skriven på ett annat forum vet jag inte om jag får länka till den här. Men det gäller en katt i göteborgsområdet. Får jag länka till tråden?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

kattassen
0

Jag antar att man får länka till andra forumtrådar, men inte ex. kommersiella annonser eller dyl.
Rätta mig om jag har fel.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Allamej
0

Då länkar jag, ta bort den om det är opassande.

Här kan ni läsa om vad som händer den stackars katten

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Engla
0

Det verkar som att man måste vara medlem för att läsa tråden?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

SMMM
0

Ja det måste man…..

Kan du inte berätta?

Lena
0

#0 När det gäller diskussitioner av annonser har vi följande riktlinjer:

Annonsdiskussioner, riktlinjer!

En viktig och bra arbetsuppgift som görs här i Hittekatter i Fokus är att hålla koll på annonserna på Blocket där privatpersoner säljer katter. I de fall priset är för lågt eller andra saker är olämpligt skrivna kontaktas säljaren per email med information och goda råd.  

Ibland kommer länkar till annonserna ut öppet här i forumet. Det är ofta de mer speciella fallen som hamnar här. Detta kan dock vara olämpligt med tanke på att vem som helst då kan börja skicka mail - även icke seriösa personer. Det kan motverka vårt syfte.

Jag skulle vilja uppmana till viss försiktighet med direktlänkat till annonserna. I de fall det är en annonstext som ni känner behov av att diskutera kan ni beskriva annonsen i text utan att lämna ut länken. Den kan istället förmedlas via PM om ni behöver hjälp att kontakta annonsören.

Artiklar, hemsidor och andra diskussioner är det okey att länka till. Omjag fattat det rätt handlar detta inte om en länk till en annons utan är en diskussion om en stackars katt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Allamej
0

Jag klipper och klistrar inlägget som startade tråden, Har ni några råd att ge så ge dom eftersom det är verkligen krisigt nu.

Asså jag blir så arg på min granne. jag ska berätta.

Mina granne, hon har en katt som heter Gizmo (vilket sammanträffande) som är ett av dem värsta fallen jag sett av misskötsel-_- Evil or Very Mad

under dem 3 år som jag bott här så har jag aldrig sett honom fin i pälsen, han är kanske 10 år men ser ut som 20. han ser skabbig ut! han är smal som attan och nästan alla grannar här matar deras katt för att dem tycker synd om han. Gizmo är dessutom väldigt kelsjuk av sej men får NÄSTAN aldrig komma in. har sett grannen komma hem och katten sitter vid dörren men inte fan släpper hon in katten ändå! Mad Mad
Ibland så kan katten stå och jama för full hals för att få komma in när det typ regnar,blåser eller stormar.

Nu i sommras hade tex Gizmo skabb i öronen, nästan hela jävla sommaren!! till slut hade flera stycken sagt till henne att hennes katt hade skabb och då tog hon tag i det, EFTER EN HEL SOMMAR! Vilket resulterar till att Gizmo nästan är döv idag:/ Evil or Very Mad Crying or Very sad

Men iaf. så idag när jag och min kille skulle iväg och bowla så sitter Gizmo utanför våran dörr, vilket han gör ibland (även vi ger han mat ibland och det vet katten), så jag klappade honom lite och märker till min förfäran att hann har stora tovor över hela ryggen!! han är korthårig katt och har tovor, det e ju skandal!! tovor kan bilda infektioner och det gör säkert jätte ont på honom Evil or Very Mad Evil or Very Mad Ägaren har nog inte kollat till sin katt på flera dagar, om inte veckor! det tar ju ett tag för en KORTHÅRIG katt att få sådana tovor-__-

asså vad ska jag göra? ska jag skälla ut min granne (som min kille redan gjort, fast för 3 mån sedan)och hoppas på att hon skärper sej?

vet inte om djurskyddsföreningen kommer bry sej om ett sådant här fall, vet att jag har ringt i tidigare fall men inget har dem gjort ändå:/ litar inte på dem.

kattassen
0

Ta kontakt med Miljö och Hälsovårdsnämnden. Djurinspektörern bör göra ett besök och kolla katten tycker jag.

Katten behöver ju onekligen tas omhand av en seriös person och dess ägare tycks ju inte vara det.

Snälla ring kommunen bums!

anniii
0

Håller med, ring kommunen (tror du kan ringa polisen också). Kan ingen bara ta katten ifrån henne annars? Hon verkar ju inte bry sig det minsta om den stackaren. Vet inte hur din kommun är men kanske måste man ligga på dem lite för att det ska hända något….

kattassen
0

Allamej - är det du som känner till denna katt/ägare eller har du bara förmedlat en tråd som någon annan skrivit?

Varför jag frågar är om trådskaparen (på råttforumet) får ta del av våra svar?

Allamej
0

Jag gör samma sak där som här

kattassen
0

#10 Oki:-)

Wiizy
0

men idioter som inte tar stackaren! ;/