OT..livets slut..
Ja, nu är det snart slut på min brors liv, hans låga slocknar nu sakta dag för dag..Han har druckit bort sitt liv, sina barn…Vi var dit idag å hälsade på, han var märkt av dödens närvaro..Hans läkare säger att det sker under om han ännu lever efter 2-3 veckor..Jag har nu i många år varit inställd på att denna dag skulle komma..Å trodde nog att jag kunde hantera dett, men så många nys känslor kommer upp till ytan, gamla barndomsminnen, vad han har gjort med mitt liv…
Min brorson är oxå väldigt ledsen, men skrattade ändå idag, för min bror pratade en massa tok…Eftersom skadan även tär på hans hjärna..
Jag känner mig övergiven av min forna familj, min far död sen länge, mamma dement å min bror nu döende..Detta kallas nog med finare ord identitetskris, det jag genomgår nu..Är vilsen i livet, tappat fotfästet ordentlligt denna gång..Kram Catfoot

Men vad jobbigt för er, vet inte vad man skall säga, hoppas att din bror inte känner alltför stor ångerst inför det som håller på att hända , kramar från mig,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

men så tragiskt,men hur gammal är din bror.ta väl han dom dig ,och dom som står dig nära…
Så ledsamt att höra, finner inga ord.
Även om man vet att det att tiden närmar sig och man tror sig hantera det så visar det sig att det är mycket tyngre än man tror så jag förstår att det är jobbigt. Sänder några smått tröstande kramar.
//Pia

Åh va ledsamt för dig, ja även för din bror förståss..Kram från oss i Kungsör.
Sänder tröst och styrkekramar till dej. Sonen har tur som har en fin faster att luta sej mot.
Jenna:(
Men så jobbigt Catfoot med så mycket sorgliga och kämpiga saker på en och samma gång. Ger dig också en styrkekram och massor av energigivande tankar. Livet kan allt vara himla tufft ibland.
Kram Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

usch, vilken jobbig situation. tråkigt för din bror och för dig och för barnen och för alla.
och mycket annat jobbigt utom denna saken gör att man måste känna sej väldigt omskakad.
skickar styrkekramar jag med
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Käraste Catfoot!
Jag borde egenligen inte komma in här.eftersom jag inte har något vettigt att komma med..men kan ändå inte låta bli att skriva ett par rador bara för att ge dej massvis med styrkekramar..
Vi tänker på er vännen!!
Sidentass

Tänker också på dig. Kan tyvärr inte göra något annat än att skicka dig cyberkramar och stöd över nätet. Försök ändå ta hand om dig i all denna misär. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Tycker mest synd om dig och de runt omkring. Så han har alltså fått levercancer p g a dricka…..Min käraste Siw gick ju också bort i det. Helt oförskyllt. Hennes alkoholvanor var t o m mindre än mina och det vill inte säga lite….Försöker stötta dig i denna svåra stund…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Åh vännen! Har det gått så långt nu?!! Gråt och tandagnisslan!
Även om man varit beredd och sett vart det rullar så är det inget mot att få beskedet konstaterandet rakt i ansiktet att det är slut. Inget man någonsin kan göra sig beredd på.
Även om du saknat din bror så länge (pga att han varit "borta" i spriten) så kommer det att bli en annan typ av saknad. När han är borta är det mer "legalt" att sörja. Det är först då som det också kan läka.
Du måste ta hand om dig själv i denna situation. Speciellt när resten av din familj är "borta".
Du är en hjälte för dina brorsbarn!! Kom ihåg det!! Även om de inte kan uppskatta det just nu när allt är så sorgsamt. Men du måste komma ihåg det själv.
Utan dig hade de också varit på väg mot undergång. Med dig har de en chans till ett fint liv. Det är du som ger dem den chansen. Kom ihåg det.
Kom också ihåg att vi finns här ute för dig!! Skriv skriv skriv! Det lättar! Låt allt komma ut. På något sätt. Skriv till oss. Skriv i dagboken. Skriv på papper. Lämna bara inte det inombords. Då sprängs du.
Lätta på locket och låt även ilskan över brodern och hans val här i livet komma ut. Tillåt dig att vara arg utöver all sorg som kommer.
Tänk också på sinnesrobönen…den brukar jag få upprepa ofta.
Har den uppsatt vid sängen så jag avslutar dagen med den för att slippa älta vid sängdags. Det är svårt att lära sig leva efter men man kan försöka så gott man kan. Jag lade in den OM du vill skriva ut den…
Många många varma kramar till dig!!

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, här finns alltid någon! Men det vet du väl redan KRam På DIg!

catfoot vilken gullig bild du har på din sida på ditt brorsbarn och barnbarn, det är ett bevis på att livet går vidare trots allt sorgligt som drabba´t dig
Nu svär jag…..JÄVLA SPRIT!!!!!!!!
Ja livet är för jävligt ibland!!!!! Tänk om man kunde trolla något slag ibland, trolla så att allting kunde bli bra. ja, jag vet inte vad jag ska säga, hoppas att du finner styrkan. Den finns där någonstans det gäller bara att hitta den.

Tänker på dig catfoot. Ingen lätt situation att vara i. Styrkekramar till dig! Glöm inte bort dig själv bara!
Vi finns här för dig. Alltid finns någon här, glöm inte det…..

Som Gunilla säger…det finns alltid någon här inne som kan prata med dig om det blir för svårt och svart.
Vi kommer att kämpa att få in ljus i ditt liv igen! Var så säker! Många cyberkramar till dig!!! Ta vara på dig!!

Känner med dig,förstår att det känns tungt.Tungt med tanke på din ursprungsfamilj,att det bara blir du och mamma kvar.Tungt med tanke på brorsbarnen också.Skickar kramar,ta hand om er!
sänder också en massa cyberkramar, förstår att du har det tufft, och en massa tankar dyker upp, men tur att dina brorsbarn har dig, och att ni har varandra allihop, att luta er mot, förstår att livet varit tufft för brorsbarnen, länge, samt även för dig såklart, somm varit med om allt detta Maggan47

*Sänder en varm kram* Livet är grymt och tufft. Ta jättemycket hand om dig nu.
Kramar Melinda
Nu har distriktsköterskan ringt…Det är dax, slutet är här snart..Så vi ska nu åka ner igen till min bror, för att ta farväl..Brorsonen väljer att stanna hemma å gå på mitt barnbarns kalas, vilket jag tycker känns helt rätt…Min bror får nu Morfin å han är inte kontaktbar alls nu..
/Catfoot
Styrke o tröstekramar från mej
Jenna:(
Åh fy vad tragiskt……
Ja, jag vet inte vad jag ska skriva, finner inte ord. Bara så ledsamt och synd att det ska behöva gå så här! Jag hoppas så för din skull att du ska finna din styrka och orka gå vidare, jag förstår att det blir tufft för dig.
tänker på dig Catfoot
Ja, vad ska man säga… Skickar styrkekramar härifrån också! *kramar om*
Så sorgligt.. Tänker på er.. Kram

Kära Catfoot!
Som jag sa på svenska huskatten..hade jag önskat att det hade skett ett underverk för din bror…finner inga ord att säga till tröst..vill bara att du ska veta att vi tänker på dej o de dina varje dag..o jag hoppas att du får kraft från ovan en dag som denna..och även i fortsättningen..översänder de varmaste styrkekramar till dej o din familj…
Sidentass

Skickar en massa stärkande kramar härifrån! Önskar jag kunde göra mer!
Styrkekramar från mig och alla mina. Ta hand om er!

Så sorgligt..Många styrkekramar 
#26 Vad jobbigt och tragiskt Catfoot! Tänker på dig jättemycket!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det finns naturligtvis ingenting bra att säga mer än att du har mitt djupaste deltagande i den sorgeprocess du måste gå igenom. Du verkar ju ha ganska god kontakt med i alla fall delar av din övriga familj - se till att ta hand om varandra och er själva nu!

jag tänker på er o sänder styrkekramar……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kram

//Pia
Så sorgligt. Tänker på er.

Tröstekramar från änglakatterna.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis