Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 776 ggr
johnnys girl
0

Kolla in grabben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tigger har bott länge under en gran och blev matat av en snäll kvinna.Nu har han flyttat in på Katthemmet och börjar så smått vänja sig vid livet inomhus. Visst är han underbar?

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Hennum
0

jaa. så sööt :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

solweig
0

jättesöt katt.

annebeate
0

Visst är han söt. Så härligt för honom att ha fått komma in i värmen.Glad Det måste kännas skönt för den snälla damen också.

johnnys girl
0

Jag är ju så svag för sådan här stora snygga killar.

Srackars lilla gubben har ju förfrusit sina öron helt, det finns ju knappt något kvar.  Han njuter nog av värmen nu.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

Ankah
0

Gosegris! Jag vil haaaaaaaaaaaa!!!

incan
0

Så mycket gosegris är han väl inte direkt än…………………. men han kommer förhoppningsvis att bli det.

Håller med dig Ewa, han är jätteläcker, han har så fin grå färg!

Ska träffa honom igen både på lördag och söndag!!! Glad

Sidentass
0

Uuuunderbar kisse..jag är också så svar för dom större missarna..o jag kan tänka mej att han framöver snart blir klappbar..det är bara början..sen…har man här en riktig gooosboll!;_)

Alexej
0

Underbar katt! Jag älskar slitna kattgubbar…:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Marja
0

Fast jag blev förbannad när jag hörde att stackars Tigger har gått där år ut och år in och de "snälla" tanterna har matat honom utan att ha en tanke på att göra något mer.

Varför var det ingen som kontaktade katthemmet (som ligger 500 m bort) lite tidigare så att han skulle fått komma in i värmen med öronen i behåll.

anebit
0

"Lilla"  gubben så söt man kan vara…. Härligt att du är inne i värmen och slipper ligga under en gran…………. blir så ledsen när jag läser sånt och vet att du har medsystrar/bröder som finns kvar där ute…..Ledsen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
0

Håller helt med Marja… Hur 17 kan man sova gott när man vet att katten ligger där ute i kylan under en gran…………….. Okunskap/oförstånd……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankah
0

#6 - Han har alla förutsättningar, åtminstone till det fysiska. =)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Så glad att "lill" gullekillen fått komma in. En riktig Ewa charmör Skrattande

Jenna-Gun
0

Ja, man kan undra varför ingen gjort nått för att han skulle kommit in tidigare.

En fin kisse är han trots skavanker.

Jenna

marieborg
0

#4 Visste väl att du skulle falla för honom Glad

Han och jag har haft långa samtal när jag jobbat i karantän…nog för att det mest var jag som pratat men han tittade på mig med sina kloka ögon så jag tror han förstod…och självklart är jag oxå "kär". 

Håller med dig Marja, varför gjorde de inget tidigare? Men de och många andra har väl samma syn som Barbro Hedvall…"Katter kan själva"…

tussilago
0

det är ju en gammal syn på djur som ligger bakom. just därför tror jag att informationsspridning och tåååååålaaaaaaaaaamoooooooooood när man pratar med gamla gardet är viktigt. även förståelse för deras syn på det är viktigt tror jag, annars kommer de bara sätta sig på tvären och tycka att "det har minsann funkat bra alla år". med info, tålamod och förståelse tror jag nog dock att vi ska kunna ändra på det i framtiden :) ta bara exemplet barnaga som ju faktiskt var accepterat och tillåtet fram till för inte speciellt längesedan - nu kan man nog inte hitta speciellt många som tycker att det är ok…

razcat
0

Åh vilken underbar katt. Det är något med dessa stora och lite tufsiga katter som bara inte går att motstå. Jag håller med om att det är fruktansvärt att han har fått gå så länge och blivit uppmärksammad av människor men ändå inte har fått hjälp att komma in i värmen förrän nu.

Jenna-Gun
0

Folk behörer inte vara gamla för att ha en inskränkt syn på katten.

Oj vad jag har diskuterat katt med mina vänner och grannar. Man bara gapar av förvåning och sedan blir man fly förbannad.Över deras åsikter. Har skrivit ut info från olika ställen om att ha katt och framför allt att kastrering är så viktigt flr att inte få fler hemlösa katter. Lämnar infobladen till alla jag känner.

Jenna

vanessa
0

Nu är jag såld igen. Bara med bilden så har kissen kloat sig in i mitt hjärta och lagt sig tillrätta.

Angående varför de inte gjort något så beror det på att folk inte vet att det finns katthem, samt att polis och MOH inte gör reklam för sig heller. Så det är fullkomligt förståerligt at de inte visste. Vi möter jämt människor som kämpat med katter och inte vetat hur de ska lösa det hela. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

johnnys girl
0

Jo visst är det så att många inte har en aning om vart de ska vända sig.´Men alltför ofta stöter man även på dessa tanter som tycker att det är lite kul att mata en hemlös katt. De tycker sååå synd om den stackars, stackars kissen, men när den ska in på Katthem så är det plötsligt ännu mer synd om den, för "Den är ju van vid att vara här ute i det fria. Det är ju synd om den när man stänger in den" Andra tycker att det är "deras" katt och att Katthemmet inte har rätt att ta katten. Man har som sagt stött på alla varianter.

brutt
0

Undrar hur han fått sina blomkålsöron som det kallas, han kom nog inte in en dag för tidigt.Han har säkert fått genomgå ett riktigt katternas helvete och är värd all uppmärksamhet.

brutt
0

20 Det är också så att varianten "försökt allt för att katten ska få komma in "utan att något katthem tagit emot katten finns.Oftast med policyn" vi tar inte emot skygga katter"och kostnadsskäl" som argument eller argumentet "då blir katten ändå avlivad.".Trots allt bättre att då någon bryr sej om den  än bara konstaterar att "det sitter en skabbig katt i busken"och forsätter gå.

Alexej
0

Jag tror också det ligger mycket i att många tro/vet att på många katthem bli förvildade katter bara avlivade för det är det bästa för de. Då vill jag också skrika till katten: Spring och rädda ditt liv….

Många katthem har inget bra ryckte. De är bra att ha för omplaceringskatter men inte för skygga förvildade hemlösa katter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus