Tjock katt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article176399.ab
Har ni sett denna..? Jag vet att vi hade en liknande tråd nyligen, men Jesus, vad mycket katt!
stackars katt!
Han måste inte må bra :(

Ja det var lite att ta i det! hade vart kul med bilder där han rör sig med, ,,fasst kokt torsk låter ju inte så fett, o det stod LITE torrfoder, hm ,,,söt i allaffall!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Måste vara något som är fel med den vikten..lite oroväckande faktiskt..

Ja det var en goskatt som heter duga….. såg att dom köpt hund som dom fick lämna tillbaks för att dom ej gick ihop. Så det är inte alla som gör sig av med katterna när dom köpt hund vilket är vanligare tyvär……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

# har du alldeles rätt i..tänkte faktiskt inte så långt när jag läste, såg bara den stora,stora missen!
Jag ändrade titeln Ankah. En del av läsarna går på rubrik, så jag brukar ändra där rubriken inte säger något om innehållet. Hoppas du är ok med det.
Jossan

Hm, han verkade ju storvuxen i stället för direkt fet, men det kan ju vara en kombination. Om det stämmer det han äter är ju det inget direkt anmärkningsvärt. (Fast är det nyttigt att äta så mycket fisk tro) Nåväl, 19 kg katt är MYCKET.
(Han ser ju väldigt gosig ut…:-)
Då ser ju denna katt värre ut (artikeln bredvid)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Åh fy sjutton!!! Han är ju större runt midjan än vad som är nyttigt för människor!!!! Den där killen kan ju knappt sitta - så får man inte göra mot sin katt!!!
Ja tycker ockå den svarte ser mer storvuxen ut, inte rent och skärt fläskig. Jag funderar lite över hur det funkar att han växer när han blir kastrerad, det gäller väl ganska många katter, men de brukar stanna innan de når så fantabulösa proportioner… Någon som vet något om katters hormonspegel?

#7 Ja stackars katt… Har sett han förut………………..
Här kommer en till tungviktare på ca 10 -11 kg men han äter bara kattmat och inte alls mycket. Gillar bara räkor eller tonfisk som godis… Det är min dotter "camillasigge här" som håller i honom.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#4 tänkte detsamma som dig,bra att dom lämna tbx hunden och inte gjorde sig av med katten i stället.kanske är dax att börja att gå på diet nu innan det är för sent tycker jag varför vänta tills han ska bli dålig innan dom gör något,