Stina o Majken!!!
Hejsan.
nu är stina o majken installerade här hos mig.
mamma o jag åkte in till stan så vi var på centralen precis 9.40 när tåget kom in. såg louise på en gång en bur med kattungar. resan upp hade gått jättebra.
när vi hade åkt bil en lite stund så öppnade jag dörren. majken var den som var mest nyfiken. slutade med att jag hade två yrväder att hålla reda på så dörren åkte igen.
väl hemma gick det över förväntan. goliat o pontus gick fram för att nosa o blev mötta med ett fräs. tjejerna började utforska lägenheten. båda gick upp till tilda o det gick jättebra.
dom har ätit o varit på lådan.
skriver mera sedan, ska iväg på luciatåg
skönt att allt går så bra:D
det går jättebra här hemma. majken är lite reserverad o stina är överallt hela tiden. en riktig knäkatt. majken kelade med mig förrut när hon låg på hatthyllan vilket fick till följd att hon ramlade ner, men jag fångade henne i luften. dom andra katterna är nyfikna men håller sig på avstånd. det positiva är att tilda varit framme flera ggr nu ikväll.

Heja Majken så du gör!!! *fniss*
Det måste vara ett bra tecken att Tilda redan varit framme?!! De kanske blir bästisar!? Tildagumman!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

det som var roligast, var att tilda kom fram fast både maggan, jag o zenitha stog bredvid. det har hon inte gjort förut när jag varit där. majken o stina är helt ljuvliga missar. jättesöta.
och vilka yrväder dom är, utforskar allt i expressfart, lilla Majken som är så smal, balanserar omkring med smala gängliga ben, och orädda Stina som tuffar fram som ett litet ånglok, men vad är detta tänker Goliat och Pontus, 2 nya tussar, finns det .fler i den stora buren, bäst att kika in Maggan47
det är bara vi två, men vi är tjejer som vet vad vi vill, och vi vill utforska ifred, okay säger Stina, mat, bra
och här har vi lådan, skööönt efter den långa resan tycker Stina
och Majken travar in till Tilda under sängen, som tittar bort, jag ser henne inte, vem vågar….tänker Tilda
Majken vågade, och Tilda blev nyfiken, men vart tog hon vägen
jo, vidare mot nya äventyr, Majken hittade leksakslådan och stod på huvudet i den, Tilda var glömd för ögonblicket, så mycket katter överallt, att det fastnar inte i dag, vad alla heter, jag leker i stället
Zenita, nu fick du mycket liv hemma hos dig, spännande!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så fina dom är tjejerna

Tack Maggan47 för en fin och jättekul bildserie………
Skönt att det går bra med alla kissarna. Ser så roligt ut och så fina alla kissar är. Så underbart att du öppnar ditt hem för dessa små gostroll zenita.
Blir nog svårt att skiljas från dom.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja, de är helt udnerbara. Speciellt Stina finns ingen hejd på hon är nyfiken o framåt o tokspinning
Majken var ÄNNU magrare när hon hittades:((( Hon är kelen men lite rädd av sig,l speciellt för snabba rörelser med händerna har jag märkt.
Härligt att kissarna nu anlänt och det verkar ju som en bra början. Nu lär väl även du få uppleva hela havet stormar när de känner sig hemma och det tar nog inte lång tid.
Finns det något ljuvligare än titta på katter som leker och trivs? 
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
# 16 mycket bättre titta på katterna än tv, datanm.m.
men jobbigt. dom hade varit överallt inatt upptäckte jag imorse. allt ovanpå lampan i köket låg på bordet, golvet t.o.m i vattenskålarna. suck. bara börja städa. är inte riktigt van med kattungar har ju bara haft vuxna katter. sist var för ca 25 år sedan. men man vänjer sig
hihi.. Låter skönt att som kommit bra tillrätta.. Det var helt underbara katter den lilla tiden jag träffade dom..
#17 Hoppas att du förlåter mig för jag kan inte låta bli att fnissa och jag kan verkligen se det framför mig. Våra jourkissar är ca 4,5 månad och de är precis överallt och leker oerhört mycket. Både själva med varandra och får också fart på de äldre. Ibland tror jag att elefanhjorden på prärien kommit lös när de far runt.
Vattenskålarna är jättekul och speciellt lilla Athos försöker ge mössen simlektioner. Rätt var det är kommer en blöt mus farande.
Lycka till med de små liven och jag ser fram emot och få höra om allt de ställer till med. Vill även höra om allt mysigt för det övervväger säkert.

Vilka underbara bilder på katterna. Kanske kommer en dag och hälsar på dig Zenitha, ja även Maggan förståss..
har sett dom idag också, och Tea 6 år är helt förälskad i kattungarna, leker hela tiden, och Stina är också på topp mesta tiden, medans Majken är lite mer cool, och slappar lite mer, här är Stina i tagen

Åh en svart/vit så sööööt…

Vad härliga bilder, och underbar berättelse att läsa. Skönt att det går så bra. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Skönt att det går bra!
det går jättebra här hemma med tjejerna. dom har talat om hur dom vill ha maten, majken vill äta på diskbänken o stina på golvet bredvid killarna. timon har lärt stina att vatten ur kranen är mycket bättre än vatten i en skål. så nu säger stina till när hon är törstig. hon säger till med besked vill jag lova. majken går fortf o utforskar lägenheten. båda tjejerna tycker att goliats svans är ganska kul att busa med men det tycker inte han. stina o pontus har funnit varann via lek. båda racer upp o ner för trappan. låter ganska kul. först en elefant o sedan en liten råtta som tassar. majken får blötmat ett par ggr om dan för att gå upp i vikt men stina vill inte ha. hon nöjer sig med torrisar. tilda är jättenyfiken o har varit framme ganska mycket för att titta. tilda är väldigt intresserad när hon hör tjejerna på nedre plan springa omkring o leka. tror nog att tilda kommer ner snart. timon pussar på tjejerna o sedan går han.
som sagt det går jättebra här hemma
många noshälsningar från alla missar

Vad härligt bra det låter!!! Det går ju med stormsteg fram! Snart kommer Tilda att vara med i de roliga racerfarterna.
Min gamla Atos som är en större soffvärmare än jag (Visste inte att det gick att vara mer soffkramare!!) springer med glädje runt i lägenheten med yngsten Julian. Julian har inte samma respekt för de äldre som Indy har utan jagar Atos med stort nöje! Till Atos stora förvåning tycker han att det är kul!! Det är roligt med de ystra småglina som kan få de mest trumpna gamlingar att lätta på smilbanden!!
Ett fortsatt lycka till med hela gänet fyrbenta!!

Kul att alla katterna är sams..Tack för att du ställer upp för dom…
Härlig uppdatering:D Hoppas det fortsättrer såhär:)
Vill glädja er alla med att Stina och majken redan är bokade sedan iförrgår:)
Vad roligt och här går det undan. Kan det vara att Zenita föll som en fura för dessa små gullungar?
#31 nepp, det är det inte.
fick veta av emma igår ang. stina o majken. vi här hemma kommer sakna tjejerna mycket.
men det har gått jättebra med övriga katter. så får önska tjejerna lycka till
Oj så fort det går! Tänk om det kunde gå lika snabbt för söta Semlan, Lilleman och Mettans vuxna katt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Åh vilken lycka att kissarna får ett hem.
.
Nu kan ju Zenitha ta in en annan jourkatt..
det är tanken ja.

Det förstod jag.
det förstog jag med. tar hon in fler kattungar så blir tea glad.
pontus har det lite jobbigt här hemma just nu. majken har börjat bli könsmogen o svansar upp sig mot pontus. han fattar inget o tycker det är jobbigt. han tittar på mig med blicken "matte va gör hon?" goliat springer långa vägar när majken kommer o timon går ut. stina tror att det är lek på gång så hon leker med majken tillföljd av att majken klappar till henne. tilda ligger under sängen o håller för öronen:)).

Oj vad mycket strul lite hormoner kan ställa till med - är det dags för henne att gå till farbror doktorn, kanske?
ja men det får nya hemmet sköta.

Jaha, hon ska inte stanna…? OK… 
# 42 ne tyvärr.

Vad fort det gick för dem att få ett aldeles eget hem!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja 
Men skönt ändå va:) svartvita halvvuxna kattungar är inte det lättaste att hitta nya hem till, och tillsammans dessutom=)
Finns ju fler kattungar i kolonin stina kommer ifrån;)
är det någon som vet vart majken o stina ska ta vägen. vet du naquita vart dom ska?
såklart jag vet:)
varförär det så hemligt är ju bara nyfiken var dom hamnar någonstans. varför vill du inte tala om det..
De hamnar i Vällingby
det var nära.
Sötisar! Vad skönt de fått ett eget permanent hem tillsammans. Vad mysiga kort du visade oss! *roligt att se*
Här är också full rulle. Jag satte ju in en liten gran i år, den har varit i golvet några gånger. Tur man pyntade den med kattlekvänliga saker. =) Julgranskulorna fick ligga kvar på vinden.
Kramar
våran julgran ska upp idag så det ska bli intressant att se kattungarna. får den stå upp eller? återkommer om detta senare under dagen:-)

Stina har en så läge
bara kollat in denna
Denna var mera
intressant

Å vad roligt att läsa om Majken. Det var jag som hittade henne på min bakgård en väldigt stormig o regnig dag. Hon fick komma in i mitt badrum och Emma, denna underbara människa, sa att hon hade plats för henne. Väldigt roligt att se bilderna och att läsa att hon och hennes kompis har fått ett alldeles eget hem. Den korta stunden jag hade henne hemma var hon så himla kelen och go! Stort tack till alla inblandade!!!
skickar lite bilder på stina o majken. imorron vid 12.00 ska dom iväg o vi här hemma kommer sakna dom.
stina
majken
stina igen
majken igen
Vilka söta tjejer!! Förstår att ni kommer sakna dem!
lilltjejen somnade gråtandes över att kattungarna försvinner imorron. lilla snuttan!
det kommer att bli tomt, när man kommer till zenitha o inga kattungar. kvar. tycker synd om tea. lilla gumman. sven tycker att nu har han ingen kattunge som ska ligga i hans knä, när vi är där.
men det finns fler kattunge här, och det vet Zenita..ska börjas fånga in nästa vecka;)
lämnade tjejerna vid ett tiden idag i vällingby. känndes jättekonstigt men tryggt för tjejerna. per(husse) var hemma o tog emot. jättemysig kille, hade läst på mycket om kattungar berättade han. o imorron ska lilla majken till vetten.
känndes väldigt tomt att komma hem. dom andra katterna har gått runt o letat t o m tilda har kikat runt. lilltjejen har gråtit mycket idag o tyckt att vi skulle hämta tillbaka dom.
men jag tror att dom kommer få det jättebra o har sagt till tea att det kanske kommer nya kattungar hit från emma, men det vill hon inte höra på just nu. men det lägger sig nog snart hos henne tror jag.
det har varit jättekul att ha tjejerna här fast dom ibland var överallt. stina har t o m varit halvvägs upp i granen så den blev fastspänd i väggen.
så vi alla i väsby önskar tjejerna lycka till i sitt nya hem
jag var med zenitha när hon lämnade kattungarna till nya husse. det var lite sorgligt att lämna dom. men nya husse verkar vara väldigt mysig. läst på mycke om kattungar. dom får det jättebra hos dom.

Ni har verkligen varit änglar som tagit hand om dessa små!
det har varit såå kul att ha tjejerna här, men det var lite tomt imorse när jag vaknade.
Jag skulle vara helt kass som jourhem. Enda katten jag lämnade vidare var Othello till Lena. Trots att jag visste att han fick det bra saknade jag honom. Känns konstigt nu att se honom på bilder.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Har ni hört något från Majken och Stinas nya hem?
ja fick meil häromdagen. allt är bara bra med tjejerna. stina heter numera svea. majken har nu blivit kastrerad o börjar tuffa till sig o ta för sig. svea har haft lite problem med sina ögon som nu har blivit bättre.

Kul att höra att allt är bra och att de trivs!
har frågat anna(ägaren) o jag får lägga ut bilder på tjejerna
svea
blev lite fel
ska bli p
båda