Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 849 ggr
Ciiviic
0

Svea fortsätter protestera !

har haft problem med att Sveisen protestera under tiden Freeya bodde här hemma, trodde de var för henne, men nu har Sveisen hållt på ett tag igen… Jag har f*n prövat allt nu… vet inte vad jag ska göra för att få henne att sluta : ( ….

Hon har vart hos veterinären och det är inge fel på henne. : ( Vad är det med mitt lilla hjärta ?!  Tårarna rinner för att jag inte orkar, vet inte vad tusan jag ska göra : ( .
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8dbffed9-1285-4849-bcb9-0769fe483a8f&Filename=Bild 319.jpg)

Ankah
0

…jag antar att du har testat att tvätta allt i vinäger och mätta luften med feliway också? Det börjar ju bli huskur nu… =)

Ciiviic
0

Feliway har vi haft  länge länge länge, även svappat hela lgh med  ättika sprit ……

Ankah
0

…tänkte det…   Fundersam   …det blir ju så mycket knepigare då…

Hawknestgrove
0

HAr du testat DETTOL?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ciiviic
0

#3 - Mjo…. Vill ju inte att skruttan ska må dåligt över något : (

#4 - Gunilla, va e det för något ?!

Hawknestgrove
0

ett väldigt bra decinficerande rengöringsmedel, som du bara hittar på Sk Halalbutiker, alltså såna butiker som säljer spedialgrejer för, förlåt uttrycket, invandrare. Väldigt beprövat och lovvärt av många hundägare när de ska träna rumsrenhet. Luktar dessutom väldigt friskt. HAr du inten sån butik hos dig, vilket jag betvivlar att du INTe har, Så PM:A mig, så kan jag köpa dig en flaska och skicka til dig. Men sök runt först!

Ciiviic
0

Gunilla - Då åker jag ner på stan imorgon och kollar, är väl där vi har halalaffärer. Men ska det finnas på deras mat affärer eller ?

Hawknestgrove
0

Ja, precis. Deras butiker är underbara! Vilka bra grejer och goda oliver de har!

Ankah
0

Ciiviic: vad jag har märkt så brukar de ha sådana grejer i halal mataffärer också.

Ankah
0

Jag har kärat ner mig i det där sega brödet de har med sesamfrön på…mm-mm-mm…och sedan är jag en riktig sucker för turkisk konfekt!

Ciiviic
0

#8 - jag har faktiskt aldrig vart in i en sådan Generad
 men jag är ju så kräsen för att pröva nya saker så …

men hoppas att detta hjälper… för jag orkar inte mer, det är precis vid ytterdörren : ( , vill hon vara ute kanske ? jag vågar inte släppa ut henne här : (

Ankah
0

Ulla har börjat sova vid ytterdörren - fattar inte hur det kan vara bekvämt, men hon är ju väldigt gullig där hon ligger… Fast dörrmattan kanske luktar sand eller något? Hi hi…i sand får man ju kissa!

Ciiviic
0

#12-  jo har hört att dom ska ha gott bröd, men så kräsen man är för nya saker så äter jag fortfarande skogaholmslimpa ;P

Vi har ingen dörrmatta för att det var en liten misse vid namn Svea som kissa sönder 3 stycken för oss Ledsen

Hawknestgrove
0

Åh, alltså så finns lukten kvar där. Då tror jag att Dettol hjälper! Under tiden, belamra palatsen1 Ställ maten där eller något!

Ciiviic
0

Fortfarande :O Då vet ja en Fredde som får ställa sig och rå skrubba med sånt där medel sen ….. yeeeo blir att ställa maten där : ) .

JosephineF
0

Ciiviic, jag bytte rubrik så man förstår vad tråden handlar om, det lät så mystiskt ihop med "vrf tog du bort Tråden för" tex =) Lät som om du protesterade mot något =)

Jossan / medarbetare

Ciiviic
0

-Jossan- haha jag kopplade inte först att de va mitt inlägg så jag tänkte lite konstiga tankar och började leta efter mitt inlägg ;P

JosephineF
0

Haha!

martdat
0

Hoppas det går bra. Miss har kissat vid ytterdörren i ca 12 år nu,Skrattande men bara om det ligger något där, kissar Svea även om det är helt tomt på prylar? Här kissas det bara om det är post, matta, skor, en tappads vante elr dyl, har provat allt men inget hjälpte i längden, att ha mat där hjälpte tills jag tröttnade på utspilld kattmat,, så, här har vi inte mycket vid halldörren utom en spann där postan kan ramla ner, Jag har vant mig, Här börgade det när vi bodde i en fuktskadad lägenhet, sen fortsatte det,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

Vad händer om man ställer en kisselåda där då? …och sedan flyttar bort den till en mer lämplig plats?

Ciiviic
0

#19 - hon kissar vilket som, innan så kissade hon på toalettstolen och bakom soffan, men nu har hon slutat med det.

#20  - Vi har 4 kattlådor i lägenheten ! Varav 1 i köket, 2 i v-rummet 1 på badrummet… Alla används flittigt, och tar man bort dom så kissar hon där, får väl fylle hela lgh med kattsand så får dom sätta sig där de känns bekävmt

Ankah
0

#21 - Det är nog ingen dålig idé - beduinstilen…det kan bli den nya stajlen…   Glad

Ciiviic
0

#22 - HAHA neeeh men då flyttar nog jag ;P Innan ;P

men ska försöka få tag i en lgh på botten våningen så katterna  / katten kan vara ute på altan

Hawknestgrove
0

HAr du ingen våning med balkong, som du kan näta in?

Ciiviic
0

#24 - Jo. men min granne vill inte att katterna är på balkonge, sist dom va ut där så började gubbj*veln att kasta snus på dom :S

Han har nå fel.

Ankah
0

#25 - Kan ni inte testa att kasta något tillbaka? Dart har jag hört är kul. Eller tung stendiskus…?

Ciiviic
0

#26 - HAHA en gång var jag ut och kasta snus på hans fönster efter att han spottat ut snus så det kom på våran ruta. Han bor ovanför. Men blir nog bra när man kommer häifrån snart ..

Ååh ALLA katterna flyttar med mig ..

*glädje dans*

Ciiviic
0

JAG FÅR TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKSPEL !

Hon kissar mer och mer !!!!!!!!!!!!!

jag måste ta henne till en veterinär tror jag ! IGEN  !

Alexej
0

Har tyvärr ingen lösning, kämpar här också med felkissande katter. Vad som hjälper lite att jag sätter ut de regelbunden som småbarn på toaletten. Min dotter har samma problem med sin hona, nu sätter hon henne regelbunden på katttoaletten. Som att börjar om med att träna rumsrenhet.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

*pust*

Springer ni med dom varje gång dom är på ge att sätta sig eller typ bara nån gång ibland ?!

Alexej
0

Nej, faktiskt typ en gång i timmen. Jag behöver ju bara "kasta ut" mina problemkatter, men min dotter håller på hela tiden. Ibland kissar hennes katt då i lådan ibland flyr hon bara. Men min dotter stannar kvar då med katten och kela och pratar lite. Och det har nog blivit bättre, men soffan tex måste hon slänger ut. Lukten av kattpiss försvinner inte.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

oj då!

aaah , vi har börjat diskutera här hemma om Sveisen vill bli ute katt …  kan de vara så simpelt ?!

Alexej
0

Jag har utekatter som ändå kisser inne. Tror inte att lösningen är så enkel:(

Ciiviic
0

Crap : (  ….

Vill ta henne till veterinären : ( ….

tror ni hon klarar sig en vecka till ?!

*hatar att ens skriva så*

LittleL
0

Det är ett svårt problem när katterna inte vill sköta lådan. uppenbarligen är det något i omgivningen som dom inte trivs med, än om vi människor tycker att katten har det superbra.

Ett tips är att göra lådorna mer attraktiva. Och då menar jag inte att måla dom i en ärtig färg (hehe).
En gång i veckan tvättar du lådorna med klorin. Klorinet innehåller amoniak, precis som kisset. Lukten gör att katt gillar att kissa där. Plus att det är bakteriedödande, vilket jag tycker är bra.
Man märker att katterna reagerar på lukten för en hona som ska till att löpa kan få för sig att rulla runt i lådan:)) Mina katter älskar när jag tvättar lådorna, alla är med och så fort den är urtorkad så ska dom in i den och lägga sig. Kan ju vara värt att prova i vilket fall som helst, lådorna blir väldigt fräscha. Och tänk på att ALDRIG tvätta golvet med klorin. /Sylvia

JosephineF
0

#35 Bra tips där! Det ska jag ta tillvara på, inte för att katterna kissar fel, men det kan ju vara bra i förebyggande syfte =)

Ciiviic
0

#35 - tack det ska jag pröva ;D ….

Alexej
0

Hur går det?

Sidentass
0

#25 men usch så otäckt vidrigt…detta kan man ju ändå inte acceptera!!:-(

Ciiviic
0

#38 - åt skogen !

#39 - neeh men han är psykisksjuk! . Ska härifrån !

Alexej
0

Då får du börja om. Att katten bara få vara på toaletten. Bättre än avlivning.