vilket mysigt hus! Hm, färgförslag…. Aprikos, kanske?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tänk först vad du har för färg på möblerna. Sedan tror jag att ljusgrönt kan vara snyggt.
Du kommer att trivas jättebra där. Vilket fint hus. Och snart blir det vår. Tänk hur fint det kommer att vara i trädgården!
Själv skulle jag jag måla virket vit i vardagsrummet. Det skulle göra mycket. Mörka tråtak är out och deprimerande. Tycker jag.
Sedan älskar jag också ljusgrönt. Fundera på att måla mitt kök ljusgrönt. Då känns det alltid vår och fräsch.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Är oxå svag för blåa nyanser…gillar ditt cobolt-blåa rum…skickar med en bild på vårt nymålade vardagsrum….ishavsblå kallar jag det….man får passa sig så det inte blir äcklig baby-blå…det är väl den enda blå färgen jag har lite svårt för…
Vitt är så snyggt till blått oxå…känns så fräscht…
Hälsning Efvis

Å så fint. Där kommer du och dina missar att trivas alldelles utmärkt :D

Jättefint Karin! Det ser himla mysigt ut! Ängla kommer gärna förbi när han ska hälsa på mormor nästa gång. (Hon bor i Bottnansmåla.) Hrm…jag tycker nog att den blå färgen var lite för stark i mina ögon… 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hoppas du får bredbandet inkopplat snart, så att du kan rapportera hur katterna trivs! 

Snyggt hus! :D Mysigt me´.
#16 - Va?! e Engla en hane?!
Vilket fin hus ni flyttat till Karin! Det ser stort ut! Jag gillar också blått.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilket fint hus ni har..Men blåa rummet var för blått tycker jag i mina ögon..

Super mysigt hus :D

Kanonfint hus! Lycka till med det ! Där får kissarna utrymme att rusa runt i trappan och så! Minns när vi flyttade till vårt stora hus i Sollentuna efter att ha bott i en 2:a på 46 m2. Jösses vilka race det blev upp och ned för trappen.
Jag håller med Alexej! Jag skulle ha målat träet vitt i vardagsrummet, det gör att det ser större och luftigare ut. Sedan lite beroende på vad för möbler du har är en mild beige färg alltid snyggt i vardagsrum. Grönt är en lugnande färg så det passar bra i sovrum. Jag är tyvärr inte alls förtjust i blått då jag haft en vän som hade hela huset i blå skrikiga nyanser. Höll på att kräkas efter en timme i det huset! Hon insåg till slut sitt misstag och målade om ;)
Sedan ett tips - köp färg och penslar och sätt sönerna i jobb. Själv ska du sätta dig i en fåtölj i mitten och delegera samtidigt som du har en kopp kaffe och en varm kattakropp att gojsa med ;)
Finfint hus förresten - vad inspirerad jag blev nu!

Fint hus du flyttar till!Du får tänka och känna efter vilka färger du tycker om,sen är det bara att måla.

Wiizy: Jepp, Ängla är en hane. Helt otroligt, eller hur? När jag fick Ängla hade jag inte så stor kunskap om katter. Jag hittade honom genom en annons i lokaltidningen. Hans fd ägare visste inte om det var en hane eller hona. Jag ville ha en hona, så jag valde att kalla honom för Ängla. När jag skulle vaccinera honom sa veterinären att det var en hona! Jippi, tänkte jag! (Då fick han ju rätt namn.) Men när jag kelade med honom en kväll kröp det fram en rosa snopp. Så där försvann min honkatt! Det roliga i det hela var att inte ens veterinären såg rätt kön. Men folk säger till oss att Ängla ser ut som en hona, han ska visst vara lite feminin, mammas pojke, har vi hört.
Karin: Kul att se bilder på när möblerna kommer in! Förlåt att jag "kidnappade" din tråd. 
Vilket fint hus! Skulle oxå vilja bo där
Måste vara skönt att äntligen få flytta in!

Oj vad många som skrivit här då
Har precis kommit hem från Spjutan och jag är sååå trött. Har rivit ner tapeter ända in till Bautaträet, många lager tapeter och uppspikat papper
#14 fin blå färg Efvis! Alexej och Jossan vitt tak hade nog varit snyggt..men pojkarna tycker det ska va som det är….hahaha jag ska sitta på en stol och diriigera grabbarna jaa
Mitt blåa rum får vara så blått som det är…tills jag tröttnar. Bredband är beställt så det har vi snart…just nu har vi ingen hemtelefon. Har hämtat färgkarta i färgbutiken att studera. Tack för färgförslagen. Nu sova….

Hur går det med flytten, Karin?

#28 Jodå lite i taget. Den 16 kommer flyttbilen och tar alla möblerna. Så någon dag innan flyttar vi och katterna dit. och då hoppas jag vi hunnit renovera Nicklas rum samt målat.

Ett sånt härligt hus du kommer att bo i Karin….. Helt underbart…
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Aha, trodde att ni flyttade allt innan nyår. 
Var ligger detta underbara hus, blev nyfiken , som tycker det är så fint Maggan47

#32 Det ligger 2 mil norr om Karlskrona. utanför Rödeby i en liten håla som heter Spjutsbygd…

Men åhhh..så trevligt hus! Är övertygad om att ni kommer trivas bättre än fisken i vattnet;-)

Vad roligt det var att gå på rundvandring i ert nya hem och huset med tomten ser härligt ut. Där kommer ni säkert trivas allihop både 2 och 4-benta.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jättehärligt hus. Jag vill med bo i hus igen
//Pia
Har ni hittad en gammal dörröppning?
Bilder som i #35 älskar jag också med mitt hus. Det ser otroligt mysig ut utifrån när det är vinter och mörkt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#41 Ja den gammla dörröppningen visste vi om…sedan hittade vi en till i samma rum..dessutom har det varit en till öppen spis i det rummet. Igenspikade luckor i köket..spännande med gammla hus. Dom första tapeterna var uppspikade, 

Ooh va härligt. Ser verkligen ut som ett hus man kan forma själv :)

Ha det bra alla här inne på hittekatter…Hoppas bredbandet kommer igång fort..får kanske hittekattsabtinens.

va mysigt . katterna kommer trivas bra där

Hoppas du får bredbandet snart.Det kan nog annars vara bra att vara utan iFokus så får du mer tid att ställa iordning i ditt nya hem!

Det där var inte snällt! Jag vill också bo i hus! …fast det blir ju inte lika trångt och mysigt som i en lägenhet…he he…
Jag tycker att den blåa färgen i sovrummet är jättetrevlig, men det beror ju på vad man har för möbler och så, förstås!

Jag är lite tillbax, men har ingen redig dator :/ och jag kan inte elda. Slängde in lite vedklabbar sprutar på disel, tänder på tidningspappret…och det brinner. Rusar upp i duschen…hinner tvätta håret sedan är vattnet iskallt. Källartomten sover, han som kan konsten att elda…brrr det är kallt!

Usch inte skoj när det inte blir varmt. Har du ställt in pannan rätt? ;-)
Tycker annars att ditt hus ser underbart ut. Själv har vi precis fixt i ordning yngsta sonens rum. Och jag tror hans blåa rum är i ungefär samma blåa kaliber som ditt.
Han älskar också blått.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja inställd är pannan. Det är min äldste son som är experten på att elda, han har varit mycke hoss sin farmor så han kan det där. Det är jag som inte kan konsten :/ Men jag lär mig väl
Ska krypa ner hoss katterna i min säng 

Men då får du värme av katterna. De behöver i alla fall inte ställas in. hihi
Audiatur et altera pars
Jag har en värmemadrass i sängen som jag sätter på innan jag gå och lägger mig. Härligt!
Det med eldningen kommer du snart att kunna. Men de sista dagarna har jag inte ens eldat mer, börjar få vårkänslor…:)
Hur går det annars med huset?

Å värmedyna skulle jag inte kunna ha i sängen, med min kärringsjuka..hormonerna är inte nådiga med dessa svettvallningar och kallfrossa…blä,,Det går bra med huset. Katterna är heltokiga med att springa upp och ner i trappen, och så knakar det så mysigt i golven, ingen som kan smyga här inte

Ni hyr väl huset Karin? Be ägaren att kolla upp vad som är tokigt. Skönt att höra att ni är på plats.

Inget som är tokigt med pannan Engla, bara jag som ännu inte lärt mig konsten att elda med ved

haha, kan inte hyresvärden kolla upp eldaren då :-)
Audiatur et altera pars

Hahaha,…:-)

Kommer bilder sedan på Mozart My och Ludde samt resten av gänget. Om ni vill se? Har inte hittat sladden till kameran….
Vill oxå Tacka Morgan för att jag fick låna 3 av hans transportburar, Tack!

Har nu hittat kamerasladden. Är det någon som vill se bilder på Mozart My och company?

Plåta Karin. Plåta. 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa kom igen nu;)
//Pia