Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 426 ggr
supermoccine
0

OT Större "hittekatt" :)

martdat
0

Myskisse!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Helt underbart!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

Hittade länken på beroenden i fokus och tänkte att jag måste ta hit den :)

supermoccine
0

Min mor har berättat om en bekant till henne som gjorde som man alls inte får. Han hade ett lejon hemma. När han kom hem varje dag fick han snabbt ställa sig med ryggen mot dörren för att inte ramla när lejonet skulle komma och hälsa på husse genom att hoppa upp och sätta tassarna på hans axlar (kanske lite som i videon). Vet inte hur det gick med den historien, men jag har för mig att det blev ohållbart när lejonet var vuxet. Antar att det fick flytta till zoo. Ska kanske fråga mamma.

storAnnette
0

Härlig kisse som behöver stor plats!

Ciiviic
0

Awww … lillen då : ) . en sån vill jag ha hemma :D

Ankah
0

Åh herregud! Tänk att burra in ansiktet i den manen….och de öronen…vad gossigt!

fisen
0

gullig,undra hur det är att kamma ock klippa klorna på en sån?vinkelslip och kratta.Skrattande

LittleL
0

Personligen tycker jag inte att det är vidare gulligt med ett stort lejon i fångenskap. Att sen människan lärt den ett trick till på köpet:(( Men det visar återigen hur olika vi människor är. Själv avlar jag på raskatter, vilket många tycker är fel…… /Sylvia

Erika91
0

Kan inte se klippet här i Valstad, får kolla på det hemma.

anebit
0

Va gulligt…. tittade oxå på katter som pratade med varann på samma länk…. jättekul

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

supermoccine
0

#9 Nej, jag tycker heller inte att det är gulligt med lejon i fångenskap. Hela zooverksamheten är vidrig, särskilt som de försöker låtsas att de finns till delvis för djurens skull, för att rädda utrotningshotade djur, för att sedan i det fördolda bidra till dessa djurs utrotning genom att handla med folk som fångar in dessa djur i sina habitat. Men klippet taget ur sitt sammanhang är gulligt när man tittar på det med okritiska ögon. Det är bra att du påminner :)

Ankah
0

#9 - jag blev också måttligt road först, men sedan berättade de ju att han räddat det när han hittat det svältande och halvdött…jag är inte säker på att jag är emot det i sådana fall. Om det är människor som är orsak till det så kan jag till och med kalla det att ta sitt ansvar…

supermoccine
0

#13 Ja, jag kan tänka mig att det t.ex. varit någon som skjutit mamma lejon.

Men djurparker gör för mycket skada för djuren för att bäras upp av de få bra sakerna de gör. Det finns ju andra typer av djurreservat(?) som tar hand om skadade/övergivna djur och sedan rehabiliterer dem tillbaka till ett normalt liv.

Erika91
0

Djurparker har jag iaf jag egen åsikt en positiv uppfattning om att bevara de utrotningshotade djuren. Men naturreservat de är bättre, självklart.

supermoccine
0

#15 Jo de vill gärna att folk ska få den uppfattningen så de framför det så mycket de kan i verksamhet och PR. Skuggsidan får man dock inte se. Djurens rätts tidning hade en ganska avslöjande artikel i ämnet för ett tag sedan. Det stod bl.a. om en djurhandlare som konsekvent bröt mot lagar och regler, handlade med viltfångade, hotade djur, men genom ett bulvan-zoo i Polen (tror jag det var) fick han dem stämplade som uppfödda i fångenskap. Denne man hade omfattande handel med svenska djurparker, bl.a. med Jonas Wahlström som styr och ställer över Skansenakvariet.

Sidentass
0

Åhhh…klippet är helt fantastiskt uunderbart!!!

Min sons lärare skickade detta vid ett tidigare skede till alla oss föräldrar.

Lena
0

Ohh vad gulligt! Bra att du tog hit länken så vi också fick se den! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

#16 Jasså, det visste jag inte…

Oj det var ju som en människa, lejonet..