Ny site
Finns nu en ny site :-)
Jag ser inga regler för annonsering. Skulle helst vilja att du krävde en minimisumma för omplacering av katt på minst 100 kronor samt att katten måste vara minst 12 veckor gammal enligt SVERAKS regler. Blocket har dessa regler, och även andra annonsforum.

Det låter bra att intresseanmälningar går via sajtansvarig så att du förhoppningsvis kan gallra ut/avskräcka oseriösa. Antar att det var tanken? Kommer du ha tid med det? Håller med Jossan om att det skulle behövas regler.
Rent grafiskt sett så skulle jag gärna se att du tar bort lens flare-grejen från bilden i överkant. Förutom att lens flare ser lite tacky ut så bländar detta i ögonen. Gärna himmel med moln, jättefint, men utan lensflare. Under "skriv vad du tycker" i menyn och lite runt där finns lite ljusare fläckar som ser lite konstigt ut (får mig att undra om jag har smuts på skärmen). I övrigt ser det bra ut tycker jag.
En sak till: eftersom sidan i övrigt är på svenska skulle det se enhetligare ut om det står "hem" istället för "home" i menyn.
Lycka till!

Håller med Jossan och supermoccine! Om du ändrar det så blir det säkert en bra sida :) Även om det borde tas mer betalt.

Jag skulle då aldrig omplacera ett djur på en privat hemsida med sån knapphändig info om vem som driver den och varför. Det är finns heller inga krav på säljare och köpare annat än deras personuppgifter….det ska finnas klart och tydligt vad som gäller för de olika djurens omplaceringar: ålder, miniumpris, anledning till omplacering…etc.
Att omplacera djur är inte som att omplacera en soffa…det handlar om levande varelser och det ska göras respektfullt för djuren….säker en god tanke från dig från början men personligen så tycker jag du har en lång väg kvar innan hemsidan överhuvudtaget ska och kan användas.
Hälsningar Efvalena

Jag har fixat sidan nu.

"Inga avlivningshot" är en viktig regel.

Stavningskorrigering:
Inga djur under godkänd ålder får säljas här. (du bör specificera vilken godkänd ålder är någonstans också)
Inga stulna djur får annonseras ut.
Inga sjuka djur får annonseras ut. (varför inte? om man skriver i annonsen att djuret är sjukt är det väl upp till köparen?)
Man får inte ljuga i annonserna
Endast seriösa säljare/köpare godtas!
Jätteviktigt precis som supermoccine skriver med regler som förbjuder avlivningshot, att du anger exakt ålder mm.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men se detta som tips och positiv kritik jennie :)

#9 Ja, precis! Konstruktiv kritik.
Nu är den här tjejen 11 år, så man kan kanske inte ha för höga krav på hur seriöst det ska vara..

Jaha var hon så ung?
Då kanske det inte är så bra att hålla i en sådan sida om man är så ung, det krävs ju mycket jobb och så.

Om man är 11 år så ska man nog inte omplacera djur…och det ska nog framgå på hemsidan att personen som har sidan är just 11 år oxå….
Jätte-fin tanke av en 11-åring…verkligen… och viljan att hjälpa finns ju ….verkligen bra…..kanske du Jennie skulle börja med att hjälpa till i nån förening i den stad du bor?…så du får insikt i hur det fugerar med djur som ska omplaceras osv…
Hälsningar Efvalena

Ja, oj, var det så pass. Då är jag böjd att hålla med föregående talare. Kanske du kan följa med någon som är volontär på ett katthem eller annat djurhem? Ofta brukar de ha en åldergräns på 15 eller 18 år, men om du är där tillsammans men någon kanske det går för sig. Vet en som hade med sin son på Djurhjälpen.