katt på solvik
Hej
Här på solviks folkhögsskola har vi fått en återkommande gäst. Det är en svart katt med vitt, tös, som brukar komma och tigga mat och kel. Vissa är helt säkra på att hon är hemlös, men jag vet inte om jag tror det, för hon har rätt fin päls och är inte mager. Men är ändå lite orolig. Någon som kände något på buken på henne, ett avlångt ärr, kan det vara ärr efter kastrering? Om hon är kastrerad och allt borde hon nog ha hem, tror ni inte det?
jag ska iaf sätta upp en lapp utanför kiosken i frostkåge med foto på katten, för har hon ett hem e de ju inte bra om hon blir matad på skolan när hon borde va hemma och äta.
Visst är hon söt?
/hennum
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jättesöt.
Hoppas hon hittar hem. Eller får ett nytt hem.
Jenna

Eftersom hon är tam (och verkar välskött) så är det troligt att hon åtminstone tills helt nyligen har/haft ett hem. Sätt ett halsband på katten och skriv ett meddelande (t ex i en id-tub) och be eventuell ägare att kontakta er. Det är i många fall det snabbaste sättet att få reda på om en katt har ett hem.
Absolut, tipsen med halsbamd är jättebra.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jättesöt är hon! Härligt att höra att ni bryr er om henne på skolan iaf! =) Rekommenderar också att sätta halsband på henne med meddelande till eventuell ägare, det är ett bra sätt!
Ärr efter kastrering brukar inte kännas efter ett tag. KAn i alla fall inte känna något på mina tjejer, som är kastrerade för 2 resp 4 år sedan.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

okej, men ibland så gnäller hon när man tar upp henne, kan det ha gjorts nyligen. eller är det bara så att hon inte vill upp, kan ju vara det med :) det är iaf något som känns på magen som inte ska vara där.
hehe, nu ska jag snart ner till skåne igen. så det blir lite som med katten i simrishamn jag satte upp lappar om strax innan jag åkte upp till norrland. :P men ja ska köpa halsband och sätta upp lapp på anslagstavla. så får jag be någon annan här uppe ta över.
gosade lite med henne precis innan jag skulle in och äta kvällsfika, hon sitter utanför dörren till skolan. åh, så kelig hon är. helt tokig :) och jag är kär ^^

pratade med en kompis på solvik nu, hon har inte sett katten sen skolan slutade.
hoppas att katten återvände hem när det blev tomt och tråkigt på skolan, så att det inte är så att han har dött… :(

Förresten, när man sätter på dem halsband så detbra t skrva på själva halsbandet också, för id-tuberna har en förmåga att trilla av.
Hoppas också att kisse gick he. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.