Johan är tingad :D
Det stundar vaccination och id-märkning för redan kastrerade Johan, sedan är han redo att flytta till ett nytt hem och starta sitt nya liv. Jag VÅNDAS, jag kommer att sakna denna katt! Han har fått en alldeles speciell plats i mitt hjärta..

Johan, kungen av Sundsvall
22 oktober kom Johan till mig, med kraftigt förhöjda levervärden och i avsaknad av muskulatur i bakbenen. Han kunde inte stå upp och jag fick lyfta honom på lådan, handmata och ge vätskeersättning första tiden. Han var fruktansvärt smal, bara skinn och ben, och hade öroninflammation.

Sjuk och matt Johan ligger i favoritfilten
Sakta men säkert repade sig denna fyraåriga herre, fick upp balans och muskler. Han sov dygnet runt första veckorna.. 30 november lekte han för första gången på vem vet hur länge! Han hade hittat snöret till min mobil och lyckan var total!
Första leken.. Jag undrar när han lekte sist?
Nu, 2 ½ månad efter hans ankomst, mer död än levande, leker Johan med alldeles nylevererade KKS-leksaker, han jagar mina katter runt runt i lägenheten och sover ovanför min kudde om nätterna. Han är enormt go och en stor personlighet och har satt sig i mitt hjärta för all framtid. När denna kisse kurrar vibrerar hela soffan =)

Kompisarna Johan och Hamlet pussas =)
Johan förmedlas via Sundsvalls Djurhem

Lycklig är den som får Johan som partner!!! Som jag sagt tidigare så får du sätta en maxgräns på ca 500 meter till nya hemmet hans. 
Du har gjort ett härligt jobb, Jossan!! All heder till dig!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Kalas jobb du gjort för charmtrollet Johan och att du kan skiljas från honom är ett under i sig *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Den här tråden ska jag nog inte läsa så noga… En sån vacker katt och så go han verkar.
Sicken juvel.
//Pia
Ja, nog är han en juvel nog.. Jag skulle hjärtans gärna vilja behålla honom men då vore gränsen nådd för mig med att ta emot jourkatter. Inte utrymmesmässigt kanske, men man ska ha råd med sand och mat också. Så länge Johan får ett bra hem, jag släpper inte iväg honom vart som helst, är jag glad. Då kan jag hjälpa fler katter. Men det spelar nog ingen roll hur många katter som hamnar här i väntan på nya hem, Johan har en egen plats i mitt hjärta. Denna kämpe..

Jag blir så glad att läsa detta, hur du har kämpat för Johan och tack vare dig är Johan idag i livet :D
Han är underbart söt! :) Han kommer få ett underbart hem nu när han är i dina och Sundsvalls katthems händer :D
Han är ju så fin!! Hoppas verkligen du hittar det perfekta hemmet till honom! :) Lycka till!
Ja, det är ju Sundsvalls Djurhem som hittar hem åt honom men jag kommer att opponera mig högljutt om jag inte tycker det duger 
Helt rätt:) Men dom är ju duktiga och brukar inte heller nöja sig med "vilket hem som helst", så de blir nog bra ska du se =)
Så sant =)
Vilken lycka för Johan att han hamnade hos dig och fick så mycket kärleksfull vård och han ser underbart fin ut. Jättegllig bild på båda kissarna.
Förstår att det blir svårt att släppa en sådan juvel men vi önskar ändå lycka till med att hitta det perfekta hemmet till honom.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack emjon! =)
som sagt, denna chansen Johan fick hos dig, gör ju att han nu blivit denna fina kisse, och självkllart kommer han till ett bra hem, noga inspekterat kram och nospuss till snygge Johan Maggan47
han är ju ursöt, den lille johan. hoppas han får ett bra hem snart. lycka till
Du har räddat livet på honom och kommer alltid att ha en plats i hans hjärta.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Just nu har Johan och Sigrid sprungit i minst en halvtimme och jagat varandra. Det värmer så otroligt när man tänker på hur nära det var att han dog.. Jag önskar jag kunde få träffa den där killen som plockade upp Johan den där dagen i oktober och bar honom till Djurskyddets ordförande.. Den killen var det som räddade livet på Johan. Han ska ha all heder. Han bor häromkring men jag har ingen aning om vem han är.. Vore skoj att komma i kontakt med honom faktiskt..
Har inte Djurskyddet hans namn eller adress?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jossan, DU är en av alla pärlor här på Hittekatter!
Gud så vacker han är Johan…. Älskar svart/vita katter………… så svårt det måste vara att skiljas från honom.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Johan är så snygg! Hoppas att han snart får ett bra hem..gosepojken.

Nej va söt/söta! Grymt söt den sista bilden va då^^ hihi
Jo, jag ska höra med Djurskyddet.. Tack för alla fina kommentarer =) Han är en underbar kisse och det har varit en otrolig upplevelse att få se honom bli starkare för var dag.
Johan tackar och bockar för kommentarerna om hans stiliga yttre =)

Du milde så vacker han är..o här ser vi en till som är väldigt duktig med kameran..min tanke..när jag läste din text och så g bilderna, var att det inte kan vara speciellt svårt att hitta det perfekta hemmet åt den här charmören..förstår så väl att det känns svårt att skiljas…samtidigt som man måste tänka så många gånger i tanke på katternas bästa….vilket jag fått fästa vikt på under den tiden man sålde kattungekullar..
Det får gärna dröja lääänge innan han hittar sitt nya hem *ego* 
Har du fler nya bilder på charmtrollet Jossan?
Han e ju så fin :-)
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
evamojje:

Johan leker..

..och leker..

..och leker..
..och så leker han lite..
..men?? Var blev den av??
oh va fin han e ….tänk va långt han har kommit. Blir så glad av att läsa om Johan och se bilder på hans utveckling *L*
Du har gjort ett kalas jobb Jossan
Massor med tassekramar ifrån Mojje, Busan, Mette och matte Eva
Tack Eva =) Det har varit en resa, jag skulle göra om det när som helst!

Åh han är så snygg Johan 
Nyheter! =)
Först och främst har jag fått veta vem killen är som räddade Johan och har skickat ett mail och tackat för hans insats, jätteroligt!
Dessutom har Johan fått en spekulant som ska komma och titta på honom! =) Dom verkar väldigt bra! Nu håller vi tummarna för att han får börja sitt nya liv! Usch vad jag kommer att gråta när han far!!

Jättefina bilder på Johan :D
Vilka härliga nyheter Jossan!! Jag håller tummarna att de är de rättaför Johan. Fast jag vet att du kommer sakna han mycket..

Vad kul att ni fått tag i Johan riddare/räddare!!! Krama om honom från oss!! Säg att han har ett helt gäng galna "kvinns" i fancluben! 
Håller tummar och tassar för att det blir ett bra ställe Johan kommer till! Hoppas innerligt att det är så bra så att du får ha fortsatt kontakt med Johan och nya familjen…om inget annat än så via mail?!!
Lycka till nu Johan!!!! 
Dom har inte varit hit och träffat honom än så han är inte tingad, men dom verkade visst väldigt sugna på honom =)
Killen som räddade honom ska visst vara i 20-årsåldern så säger jag att han har ett helt gäng kvinns efter sig emigrerar han nog ;)

Vi kan adoptera honom om han inte är äldre än så…
Grattiss till lille Johan!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#33 HAHAHAHA!!
Kan glädja er med at Johan idag blev tingad utav en underbar familj! Han kommer att få en kattkompis och bo på landet! =) Jag är så glad, familjen var så fin!!

åååå vad kul! Vilken solskenshistoria han blivit!!
Lyllos Johan :)

#36 Å vad härligt att höra!!! Håller med #37, vilken solskenshistoria:D
Ja, visst är det en solskenshistoria! Jag är helt lyrisk! =)
Kan tillägga att lilla bebisgrynet började löpa igår. Hallelujah! Tur Johan redan är kastrerad!
Nu fick jag lyckotårar i ögonen och grattis till Johan som nu kan fortsätta att njuta av det liv som du Jossan har startat åt honom.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Så härligt att vackra Johan fått ett hem med trevliga människor. Kommer du att sakna honom Jossan?
Vilken lycka för Johan och för familjen som får ta hand om honom. Han är ju så fin! Hoppas de inte bor alltför långt bort från dig Jossan.
Jag blir så glad över att läsa den här härliga tråden om Johan.
Tack Jossan att du delar med dig. Du har gjort ett helt underbart jobb med honom.
/Pelusa
*stoppar ner honom i napparsäcken och springer*
Medarbetare på jack russel terrier
#44 jag hänger på *s*

Å vad härligt att läsa!! 
lycka till Johan nu!
Underbart!!! :D glad för Johans skull efter omständighet han genomgått… Lycka till, vackre Johan i nya hemmet.

Förstår att någon vill ha honom, en sån vacker katt och dessutom så gosig. Tänker på dig jossan. Jag skulle gråta som bara den även fast jag vore glad att han fått ett eget hem.
Både sorgetårar och lyckotårar ……………….
+ 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vad underbart! Grattis Jossan =) Och grattis Johan såklart!
vad härligt för honom att han äntligen fått ett eget hem, och på landet dessutom. Där får han det nog bra!! :-)
och va roligt att du fick tag på killen som plockade upp honom då, har du fått något svar ? =)

Vad härligt Jossan!!! Vad härligt att han får en bra familj och kompis!! Du har gjort ett underbart jobb med Johan! Nu kan han leka livets glada dagar i fortsättningen!! Heder till dig! Samt till grabben som hittade och tog hand om honom första svängen! Utan er två hade vi varit en solskenshistoria mindre! Pussa Johan från oss!!!
Ja, nog kommer jag att sakna honom! Det känns både bra och jobbigt men jag vet ju att denna familj är den bästa för honom. Dom har lägdor runt huset.. Det låter så underbart.
Jag flyttar denna tråd till solskenshistorier nu :D
Grattis för Johan
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Härligt att höra Johan blivit tingad och nu får en bra familj, kattkompis och bo på landet! Det blev en riktig solskenshistoria av det som sagt! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"