Balkong katten!
imorse innan jag gick och la mig och sov, så var jag ut på balkongen och rökte, så kommer grannen under och frågar om jag sett katten?!
Tittar på han konstigt och säger nej, då berättar han att katten började sova under min balkong för några månader sen. Han har matat den så gott de går, men ville ej mata den för mkt , lyssnade inte så jätte noga på det sista, sen tar han upp en sån där enportionspåse med mat och skramlar, och ur dungen kommer en mager stackars katt.. Tittar på grannen med skräcken i ögonen, grannen ger den maten och pratar med den. Sen när den ätit upp springer den iväg.
Jag tror jag aldrig sett en så harmlös och rädd katt nån gång, så nu ska jag luska reda på om nån jag känner kan ta in den, annars får den bo på min toalett tills annan hjälp kommer fram, lär ju ringa polisen och så där också, men nu står det mat där nere under min balkong tillsammans med rent vatten och en transportbur.

ojdå! men tur att du har en snäll granne som matat kisse… Guld till dig som vill hjälpa den,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Håller med jag också.Lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Å vad skönt att katten kommer att komma i varma händer snart! :)

oj, stackars misse. men det är härligt att det finns snälla människor oxå.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Imorgon ska jag försöka fånga in den ! Transportburen har jag tagit in, men ställt ut en kartong med massa filtar och ställt in lite mat och vatten där, vill gärna att den kommer fram imorgon när vi skramlar.
Men har även en vän som den ska få bo hos, tills vidare, så då kommer det kort, så ska ni få se stackarn!
Du är en riktig pussgurka!

hahahahaha vilket roligt ord
Ja, här hemma har jag fyra. Sambon och tre katterna. men ibland så byter jag ut u:et mot ett i på sambon, hahaha! Fattaru?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH Gunilla du är för gó !
Ja, jag kallas allmänt för Jannes Drake, eller huskorset…..

HAHAHAHAHAHAHA ….. klockrent :P …
Härliga ord : )
åh vad fint att din granne har sett katten o ger den mat. Hoppas att du kan fånga den be granne om hjälp eftersom han/hon har gett mat och det e ju en viss trygghet för katten. Lycka till :)
Tack. Nu får vi hoppas, det ordnar sig för lilla kissen!

grannen själv kan ej ta in katten, han är super allergisk…
men han bryr sig iallafall : )
Hoppas att du får in katten så hon slipper frysa. Vilken snäll vän du har som kan ta in den till sig 

Vad skönt att någon om är allergisk, och liksom inte kan få ut de pälsiga fördelarna med katten, ändå har medkänsla nog att mata den lille! Lycka till med fångsten nu!!

Så skönt att missen fått mat av din granne..och så gott att höra att du är beredd att ta in misse tillfälligt i värmen..världen skulle behöva fler människor som du..
hur har det gått?

Tisse är inne som han heter nu : ) .
Han bor hos en familj : ) , min väns bror ville ha honom : ) ååh ungen älskar katten : ) Därav namnet Tisse : ) , ååh han är hur mysig som helst. Han ska till veterinären snart, så får vi se om han är chippad eller så, men de tror jag inte, för han verkar inte så gamal! ååh har som sagt tydligen gått här ett tag. Snacka om att man är blind ibland.
Wow bra jobbat tösen det gick ju snabbt, hälsa grannen o tacka för att hjälp den stackars katten med mat.

ja , ibland går det enkelt : ) … Tänk om de vore så enkelt hela tiden : ) hehe !
Belive me, har gett han massa beröm : ) Han är även vart in och kollat in mina huliganer : ) .
Din granne måste vara jätte glad över att han pratade med dig och att du lyckades ordna det så snabbt. Så skönt att han är inne och slipper kyla och hunger. Underbart

Oj oj oj så lätt det gick att få in kissen…. Superbra att han är inne i värmen. Tur att din granne pratade med dig….. Du är en av alla hjälpande pärlor…. 
En till, en till och en till in i värmen och ändå så går det så många kvar ute…… 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#19 Massor av rosor till dig som så snabbt hjälpt en nödlidande kisse till ett bättre liv.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
vad glad jag blir av denna läsning, och vad skönt att det löste sig så snabbt, dels att kissen ville in, och dessutom var van att få mat av grannen, dels att du hade någon att placera den hos kram till dig och även till grannen Maggan47
Underbar läsning Tack