Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 539 ggr
Jenya
0

Könsmogen?

våran lilla Nano satte sej häromdagen med ett grepp i nacken på Eyla och stod lite konstigt över henne. gjorde sedan nått likannde två gånger under dagen. efter det har vihaft dom åtskildda när viinte är hemma eller när vi sover. men har inte sett honomgöra så nått mer. första jag gjorde var juatt höra av mej till katthemmet så kastreringstid är ju bokad. men kan det vara så att det var falska alarm?

Hawknestgrove
0

Hur gammal? Han kan vara fertil om han är 6 månader….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenya
0

När han kom hit sade dom att han kunde vara mellan 4 - 6 månader. troligen född i början av augusti.

Ledin
0

han är okastrerad allså, han är en snuskpelle :) ta å kastrera honom så lägger han av med det.

Jenya
0

Ja men eftersom han inte har gjort så igen vad vi sett så vasr jag bar aoroligt att det var falskt alarm, så man inte springer och gör något förtidigt?

Hawknestgrove
0

Oj! Snöp illa kvickt! Och håll dem separerade tills båda är kastrerade! för killarna kan vara produktiva ett tag efter, vad jag fått veta här inne, alldeles nyligen! eller Ppillra tjejen ett tag! Ta och kastrera henne så fort ni kan också, ifall det har hänt något!

Ankah
0

Ja - kastrera NU, annars har ni snart en egen lite koloni på halsen. Gullig koloni, iförsig, men de ska ändå tas om hand. Jag tror att de flesta veterinärer rekommenderar att kissarna är ett halvår innan man kastrerar, och det borde han ju vara nu då. Vissa kastrerar ännu tidigare än så och vad jag vet blir det bra resultat av det också, så du behöver inte oroa dig, även om det skulle vara "falskt alarm". Hur gammal är eran hona? Är hon kastrerad?

Jenya
0

Hon är yngre än honom verkar det som både i storlek och sätt. men hon ska vara född någonstans i samma veva. nej hon är inte kastrerad ännu.

missempty
0

Jenya, det är jag som kommer och hämtar Nano till kastrering på måndag morgon! Flört

Kittekatten
0

Luktar hankattens kiss starkt så är han könsmogen, annars var det nog bara en övning. Jättebra att ni har koll på dem, det är besvärligt när man har två ungar av olika kön.

Jenya
0

#8 vad roligt! :D Hej hej *vinkevink*

#9 Jag har inte kännt av att det luktar mer om urinen. och det borde ju märkas.

Hawknestgrove
0

Nä, men det är bättre att göra det tidigare. Sen kan faktiskt en kisse bli gravid redan så tidigt som vid 6 månades ålder. Det blev Salig Pyssa. Hon smålöpte bara lite grann och var ute en liten sväng. Då var hon inte min katt…..