Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 983 ggr
millamilla
0

jourhem--försöker igen,

hej

Det blir ej text i mina inläggGråter

Jag bor i uppsala och kan ta in en katt till hos oss, vi har en katt från samvetet hos oss nu som nog behöver en vän, då hon blivit särad från sitt syskon..

Vi har även en liten dvärghund, så det är en fördel om det fungerarGlad

Katten måste vara social,vaccinerad, frisk,,,,

Jag kan hämta i sthlm med tåg om transport ej finns till uppsala..

sagan
0

Jätte bra att du kan ta in en till men kan inte låta bli att fundera  om inte Samvetet har fler katter som du skulle kunna vara jourhem åt så att lill missen får en vän??? Kan inte tänka mig att det inte finns fler hemlösa där du bor…

Erika91
0

Bar att du kan vara jourhem åt en katt det behövs.
Harald behöver komma ett hem/stödhem, han lever farligt ute
Läs mer:
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=26449e17-a757-4e38-a6fe-af57ec3dee1e

Jourhem behövs också till katterna i denna tråd:  
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=05027b06-0f93-421d-9878-664493a65822

Transport brukar alltid kunna ordnas!

millamilla
0

självklart har vi kollat med dem!!

Men då de ej hört av sig tillbaka så finns det ju fler katter som behöver hjälp!?

Tycker ni det är dumt att tänka så?

Erika91
0

Men Harald då?

millamilla
0

Tror du han går ihop med våran katt då han ej går ihop med katterna hos er? och våran hund?

Glad

Erika91
0

#5 Nej nej, det är inte min katt. Men hör med Gunilla. Svara i tråden, han behöver verkligen hjälp!!

Hawknestgrove
0

Hund struntar han i. HAn är rätt cool. KAtter vet jag inte, då det mest är Gustaf och Guinnes som är taksiga mot honom.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

millamilla
0

tycker synd om honom, men vi tar bara katter som fungerar med andra, för att de ska få det så bra som möjligt,

Hawknestgrove
0

Självklart

sagan
0

#3 Tycker inte det är dumt att söka vidare vid ej svar. Beroendes på hur du tagit kontakt. Mail kan försvinna i sk syberrymden för många inklusive mig… Så är det den vägen skulle jag göra ett nytt försök, el som dem säger här hjälpa Harald att få det varmt om tassarna. Lycka till…

Ankah
0

Hjälp Harald! Jag har en cyberkrusch på Harald nu (Sverker har fått en rival, trots den nya, utsökta bilden…) - någon måste ta hand om lille Harald!

Hawknestgrove
0

Ja jag ska träffa Harald i morgon…. Om han lever, vill det säga……

millamilla
0

vi har från början sagt till dem att vi kan ta fler än en katt, de har vi skrivit i formuläret vi fick av dem, även i jourhemsavtalet så står det att vi kan ta fler än en katt.Då borde de ju höra av sig om det behövdes, ellerhur… sedan har vi ju tex mailat, RINGT mm.

Då det ej är säkert att harald går ihop med andra katter kan vi tyvärr inte ta hand om honom..

millamilla
0

Oj vilket otrevlig forum detta var, jag är ledsen att jag ej kan ta en katt som inte gårihop med andra katter!! varför sätta pressen att han kanske inte överlever på mig?? vad har jag gjort er för ont???

Erika91
0

Okej jag suger på geografi, men är det långt mellan Strömstad och Uppsala?Generad Det är de va?

Erika91
0

#14 Nej nej så tror jag absolut inte Gunilla mena! Han lever riskfullt och du kan inte hjälpa att du inet kan ta emot honom.

millamilla
0

ja det är detGlad väldigt långt, uppsala ligger en timme från sthlm..

Erika91
0

Haha okej :)
Jag tänkte annars att man kunde pröva att ta Harald till dinna missar och se om det funka. Men nu är dte ju långt så då är dte kanske ingen idé.

millamilla
0

jag förstår att han lever riskfyllt.. Våran jourhemskatt blev skild från sitt syskon vid flytten hit, hon ligger bakom soffan hela dagarna, skriker och ropar,, eftersom Harald ej går ihop med katterna där så är ju chansen stor att han ej fungerar här heller???Ledsen

kattlover
0

Det blir väl en lite väl stor apparat om det skulle visa sig att Harald inte går ihop med andra katter.  Det är väl bättra att ta någon katt lite närmre Uppsala.

millamilla
0

Blir en lång resa för honom, annars hade det varit en ide, är han social och gosig?

Hawknestgrove
0

Nej, ingen får ta illa vid sig! Absolut inte! Det är bara faktunm att Harlad lever farligt, då det förutom lo finns grannar, som vet, att HArald är en strykarkatt, så att säga och kan skjkuta honom. Men du ska absolut inte känna det så!" JA , jah svarade liksom på Ankahs inlägg, ville liksom sukta henne lite…..Flört

kattlover
0

# 19   Vart tog hans syskon vägen? Vad synd att de blev skilda åt.

Hawknestgrove
0

HAn är en kvarlämnad kisse, som en knarkarfamilj flyttat ifrån

millamilla
0

kattlover-- Menar du våran katts syskon så är det aå här:

vi skulle få två katter hit, men samma dag som de skulle komma omplacerade de den ena kattenLedsen

Jättedumt eftersom de blev utslängda från sitt hem sedan levt tillsammans i ett skjul jättelänge, de har bara haft varandra,hon har det väldigt jobbigt stackarn..förstår inte hur de kunde göra så men de gjorde de… de åkte tillsammans till vetrinären sedan till olika hem…

Erika91
0

#25 Nemen. Hade du tingat/bokat dem?

millamilla
0

nej, jag anmälde mig till samvetet, sedan ringde de och sa att de hade två missar som var ganska sociala, fungerade bra hos upphittaren men sen kom bara en, vi har knappt sett henne ännu..

Erika91
0

Så synd.

vickan1976
0

Millamilla: Vad bra att du kan ta en katt till!

Det måste väl finnas många hemlösa katter runt Stockholm också.

Lycka till!

Ankah
0

Millamilla, du ska se att hon plockar upp lite mod och vågar komma fram och hälsa och gosa om ett tag, hon behöver bara lite tid. En annan katt kan nog vara en bra idé också och det är väl jättebra att du har hittat hit för att leta efter en. Det kommer nog en perfekt jourhemskisse till dig snart också - is i magen!!!

millamilla
0

Hon har varit frammeett par ggr när jag suttit själv,ätit gått på lådan och liknade men sedan gömt sig igen, hon sover på datorn under nätterna nu också, jag tror en katt till kan få hennes livslust tillbaka..*hoppas*

kattlover
0

millamilla - verkar ju vansinnigt att sära på syskonen när ni ville ha 2 katter.  Det går inte att kolla vart syskonet tog vägen? Kanske han/hon också är ledsen och att ni kan få ihop dom igen? Kanske en stor apparat men det verkar ju inte klokt att dela på syskonen. Vad är samvetet för ett ställe??

Gunilla, jag känner för stackars Harald. Hur kan man sticka och lämna kvar en familjemedlem?  Har ni inga katthem där uppåt som kan ta in honom?

millamilla
0

www.samvetet.se jag tycker det var väldigt fel att sära på dem, jag har mailat kontaktpersonen och frågat hur det gåg för syskonet men ej fått svar ännu..

kattlover
0

Antagligen är din kontaktperson på semester eller också kanske hon är en av Telias kunder vars E-mail har försvunnit ut i cyberrymden??

sagan
0

#27 Hur länge har du haft katten? Kan ju vara så att de är så pass nytt allt. Och att hon inte känner sig trygg än.. Adressen du skrivit in är inte rätt det är www.samvetet.com då kommer man rätt Skrattande Jag skulle fortsätta att försöka ta kontakt med stödpersonen du fick när du tog lilla missen… Kan vara så att något hänt, att dem har mkt att göra, många katter som ska in m.m För tycker du att katten mår dåligt utan sitt syskon måste du meddela detta till dem. Om du inte får kontak med stödpersonen så måste det väl gå att nå någon inom samvetet iaf? Kan ju inte vara så att ingen svarar alls…

millamilla
0

vi har haft henne en och en halv vecka. jag ska försöka få tag i någon imorgon igen..Glad

Hawknestgrove
0

#32 Jo, det är så här. det finns en person som köper upp halvtaskiga hus här i bygden och låter folk av diverse tvivelaktig vandel bebo de husen och norska sociala betalar. Så var det i detta fallet. De var "vekk med pusta" och lämnade katten kvar. Nej, finns inga katthem i Strömstad. Kontaktat Trollhättans kattsluss och de har inte svarat mig.

sagan
0

#36 Hoppas på bättre lycka imorgon och en stor eloge till dig/er som ställer upp för de hemlösa kissemissarna.. Fler som du behövs…

kattlover
0

# 37  Det låter inget vidare och jag antar att det inte finns ngt att göra för att stoppa det heller…

majvi
0

www.mussesvanner.tk

Vi finns i Uppsala. Jag har t.ex en del nu tama kattungar födda i somras som fortfarande inte har fått permanenta hem. några har hunnit bli 7-8 månader och det är trångt hemma hos mig. De är garanterat vana med andra katter-skulle det passa?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

millamilla
0

majvi-- Låter intressant. samvetet hörde av sig sent igår, de kanske har en tam katt som skulle passa med ophelia, jag hörde av mig nu och sa att de får lämna besked så snart som möjligt!

Har katterna träffat någon hund någongång? Är de små så vänjer de sig väl annarsGlad

Jag kommer ej in på eran hemsida, är det rätt adress??

marieborg
0

#41 Det är rätt adress, jag kom in nu. Måste varit ngt tillfälligt fel.

Hoppas på att er akutkisse får en kompis snart!

Om akutkissen är skygg kan du läsa om tips www.katthemmet.nu/info/tips/skygga.php " rel="noopener noreferrer" target="_blank">här

millamilla
0

Tack snälla ni, *väntar otåligt* Hoppas hon vill ha en kompisFundersam

Tror ni kattmänniskor att det är bäst med en som är ungifär lika gammal eller tror ni det funkar med en unge??

Jag kom in på sidan nyssGlad

kom först till någon sida om greencardFörvånad att jag blivit godtjänd för det å skulle fylla i personuppgifter…men nääää.

Erika91
0

Hur gammal var din katt du har millamilla?

millamilla
0

De gissade på runt ett år, glömde visst skriva detGlad

sagan
0

Va bra att dem hörde av sig till slut….. Säkert mkt att göra… Fick du veta varför dem delade på syskonen? Hoppas kissen blir lite mera framåt med en kompisGlad

Erika91
0

Men då har det nog ingen betydelse om katten är lika gammal, äldre eller yngre :)

millamilla
0

Nej hon har ej svarat på det, men det verkar som upphittaren fixade det ena hemmet,, kanske.. De tror de har en katt som skulle passa henne, de ska ha möte imorgonGlad

Annars hjälper jag mussesvänner.

sagan
0

#48 har eg ingen betydelse… Huvudsaken du fick tag på dem och att det kommer att lösa sig för iaf en till katt. Vare sig det är från samvetet el musses vänner… Lycka till med kissarna…

emjon
0

Härligt att du vill skaffa en kompis till din kisse för det kan göra underverk. Någon brist på hittekatter är det inte heller och i olika åldrar finns de över hela landet.

Enligt mina erfarenheter är det nog mera personligheten och kattkemin som skall stämma än åldern. Här har vi mycket blandad ålder och både yngre och äldre kissar fungerar tillsammans.

Önskar dig och kissen lycka till med att hitta en lämplig kompis.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren