Fetaste katten är död
Världens fetaste katt ha dött, bara sju år gammal:
http://www.kvp.se/nyheter/1.992641/varldens-fetaste-katt-ar-dod
Ett urklipp:
_"Tulle hade rekordet som Världens Fetaste Katt - men levde ingen lycklig tillvaro.
Hans matte Grethe Pedersen berättar för BT att Tulle på slutet knappt kunde röra sig.
- Han hade någon njursjukdom. Det var därför han blev så stor.
- Jag tror det var något genetiskt för flera andra ungar från samma kull hade liknande problem."
_
Stackars katt. Angående det genetiska, det finns katter som lättare går upp i vikt som människor men man kan inte skylla på det. Man kan påverka det. Stackarn, har har inte levt ett hälsosamt liv. Den titeln och det livet skulle jag inte vilja ha om jag var katt. Detta är ju djurägarens fel.

Herrejösses! Vilken bastant herre…nä, det där låter inget vidare….ska läsa den högt för Ulla nästa gång hon sitter på köksgolvet och använder sina runda ögon för att få en extraportion…
JA, inget kul. Sov i frid, lille runde kisse
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Stackars kisse. Så jobbigt han måste ha haft det. Sov sött söta kisse.

stackars lille kisse , han mådde nog inte så bra

Usch ja det rörde sig nog om ren djurmisshandel som veterinären sa. Naturligtvis kan ju sjukdomen ha kommit först och orsakat övervikten men frågan är vad som kom först "hönan eller ägget". Övervikten började och orsakade njurproblemen som i sin tur förvärrade övervikten och eländet verkar väl mest troligt
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag saknar ord
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#5. Vist är det ren djurmisshandel, det är lika mycke vanvård av ett djur o låta djuren frossa.
Men jatror det ingen som anmält detta, det blev ett skop i tidningen i stället, det är ungjufär som det var ett program på Tv om älska ditt djur till döds, där fans det faktiskt folk som blev åtalade för de gödde sina sälskapsdjur.

…fast man får väl göda gäss hur man vill? Eller är det olagligt också? (Tycker alltså INTE att det är en bra grej med smällfeta djur!)
Sov gott, runda lilla kisse… 

Absolut inte! Sverker han är stor och vi försöker få han att gå ner, men han rör på sig mycket och vi försöker få ner han. Men han är inte så jättetjock. Men jag skäms över att han är stor för det känns som om vi har vanvårdat honom. Men han verkar inet lida av det och vi har stenkoll att han inte går upp nått.

Nej! Sverker är perfekt! Ulla är också i rundaste laget, hon får light foder och kryper väl långsamt ner i storlekarna. Det har blivit lite mer fart på henne nu när hon har Kerstin att leka med! =)

#10 Problemet är att Sverker bara får äta dietfoder i två-tre månader och då hinner han ju inte gå ner så mycket :/ Och han har ingen kisse att leka med. Mamma vill inte skaffa någon ny och tror inte att Sverker vill ha någon, hon klagar på att han inte får bli stressad och det tycker hon att han blir om han får en kompis. Men han tycker om andra katter, han ska alltid fram till dem. Men de tycker aldrig om honom, förrutom kattungarna då :)

Åhhh..stackars tjocka..fina vackra katt..tror misse har det bättre där han är nu….

#8 Vad beträffar gäss (vare sig det är tillåtet eller ej) är det också djurplågeri. Tvångsmatas för att levern skall bli stor och fet. BLÄÄÄ…!!!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

13 - Jag håller med, det är svinelakt!! Bra att det är förjudet, det visste jag inte!!!
Förekommer väl fortfarande i Frankrike…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....