upphittad
idag när min kompis ett hus bort kom hem satt en katt på hennes trapp. den ser välskött ut förutom att den är otroligt mager.
fräste i början men sedan kunde hon plocka in den.
jag var över precis. Är en grabb liknande korthårig burmes. ser inge öron märkning. VÄldigt mager. Den hittades på en trapp i jordbro(sthlm).
Nu finns det hos min kompis men man kan kontakta mig om man vet något. Kommer få stanna hos henne eller mig tills ägaren kan hittas eller för gott. Kommer ringa och anmäla till polisen i morgon men någon här kanske vet något.
EXTREMT kelig go pojke. på stl och tänder gissar jag ca ½år-1år
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
putt

Lagg ut annonser på Blocket, Upphittat och katthemmens sidor.
SKS forum kanske också kan få en tråd samt lappa i affärer och busshållplatser.
Lycka till med kissen och stor eloge till din kompis som tog in trappkatten.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
redan lagt ut på alla ställen. lappar åker upp i morgon och polisen ska ringas.

vad härligt att din kompis tog in katten :) hoppas ni hittar ägaren nu oxå!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
puttar upp Maggan47
mh.. min kompis ville ju ha katt och pratade om det i dag men killen vill inte. men de bor inte tillsamans. om inte flyttar jag till större snart om den kan tåla hund så kan den få bo med mig också.
men förhoppningsvis kommer ägaren hittas. har varit nyår så det åär säkert därför den är ute på vift. ser inte ut att ha varit hemifrån mer än max 2 veckor.
ska över med kattmat och en låda nu ..

Jättebara att din kompis tog hand om katten!
Hoppas det löser sig på det bästa sättet. Även vuxna katter kan vänja sig vid vovve…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jadå, de kanske inte blir bästisar nödvändigtvis, det är definitivt inte våra, men de accepterar varandra.
hm… jag hade blivit aningen sur om en pojkvän man inte ens bor ihop med säjer att ja inte får ha katt. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Det är nog många katter som har gått vilse över nyår:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
mh jag hoppas grabben bara kommit bort. verkligen jätte mysig.
fick lite kattmjölksersättning som jag hade kvar från nappmatningen av råttorna.. var jätte gott. satt och kurrade i knäet på madde under hela tiden. hon är så förälskar så jag hoppas hon kan lämna ifrån honom om det behövs.
kan fråga samtigigt om bästa maten för uppmatning?.. visst är det kattunge foder? det innehåller väl rätt bra med fett men ändå nyttigt?

Kattfoder har jag iaf fått lära mig är bra för undrenärda katter som behöver extra mycket energi/fett.

Så gott att ni tagit er an katten så länge..hoppas att ägare hör av sig..
Hehe, Siden, eller inte…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....