Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 384 ggr
Faxlin
0

OT. Så ledsen bara

If it should be that I grow weak
And pain should keep me from my sleep
Then you must do what should be done
For this last battle cant be won

You will be sad, I understand
Dont let your grief then stay your hand
For this day more then all the rest
Your love for me must stand the test

We had so many happy years
What is to come can hold no fears
You'd not want me to suffer so
The time has come, please let me go

Take me where my needs they'll tend
And please stay with me til the end
Hold me firm and speak to me
Until my eyes no longer see

I know in time that you will see
The kindness you do for me
Although my tail it's last has waved
From pain and suffering i've been saved

Please do not grieve, it must be you
Who have this painful thing to do
We've been so close these many years
Dont let your heart hold back this tears

Med stor sorg och saknad av
Åsa och lillmatte Sanna

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Naquita
0

Åh lilla sötnos sov gott!!

Kattolin
0

Lilla vännen, jag tänker på er!

Erika91
0

Vad tråkigt Gråter Sov sött.

siberlina
0

jag beklagar sorgen

Faxlin
0

Tack till er alla. Så hemskt när de slits ifrån en hastigt utan förvarning.

Audiatur et altera pars

tervmatte
0

Tårarna rinner… Tänker på Dig..Gråter

Alexej
0

Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Ohh så ledsamt, det är det värsta som kan hända det där när de goda vännerna inte orkar vara med längre. Stor kram till er i denna ledsamma stund!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

nä men vad tråkigt,, Gråter

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Faxlin
0

Tack, ni är så gulliga. Ska kanske förklara att dikten till henne inte är direkt sann. Då hon inte dog av ålder. det var en olycka, hon vart attackerad av en hund och skakad så kraftigt att hon bröt nästan alla ben i kroppen. Nacke och ryggrad var det inte mycket med längre. Försökte så få dem på Ultuna att rädda henne, fast jag innrst inne förstod att det inte går. Så jag fick ta beslutet att ge henne sprutan och låta henne slippa plågas. Dock var hon redan medvetslös när de gav den till henne.

Saknar henne så det värker.

Audiatur et altera pars

storAnnette
0

Oh,så hemskt.Det sköna är att hon inte lider nu,ni får trösta er med det och minnas det som var bra.

Jenna-Gun
0

Tröstekramar till er.

Jenna 

Hawknestgrove
0

Oj, Åsa, var detta länge sedan? Stackars lilla……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

#13: det hände idag. Vi kom hem vid fyra tiden idag. Med en död Bella.

Tack för alla snälla ord.

Audiatur et altera pars

martdat
0

Du har polisanmält hundägaren väll?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
0

Nej vad hemskt!!! Mina tankar går till er!! Vilken vidrig början på året!! Många styrkekramar!! Krokodiltårarna kommer!Gråter Så hemskt att förlora sin kära vän på!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kattlover
0

Usch så hemskt. Mina tankar är hos er ÅsaF.

Faxlin
0

#15: Nej, det var min väns hund. Och det var som sagt var en stor olycka. Vet inte vem som mår dåligast nu. Hundägaren eller jag.

Audiatur et altera pars

Jenya
0

Uch vad hemskt *kramar om*
Jag klarade inte ens av att läsa hela din text, (även fast dne var väldigt bra/fin) kände att jag vart på väg att börja lipa.

vanessa
0

Men stackare. Tänker på dig och alla runt omkring i massor och sänder cyberstödkramar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Åh, ÅSa, så lessen! Hemskt för både hundägarne och dig! Lille illerpiller….sörjer med dig av hela mitt hjärta!

Pelusa
0

Vet inte vad som hände men oj vad sorgligt, ÅsaFGråter

karins
0

Åh så ledsamt! Gråter Massor med tröstekramar till er!

Ankie
0

Usch vad tragiskt!!!!

Wiizy
0

Gråter. Lider med dig Åsa! <3 *tröstkramar* så tragiskt :(

Faxlin
0

Tack, ni är så gulliga allihopa. Vet att detta är en kattsida och mina illrar hör liksom egentligen inte hit. Men detta tär på hela mig så jag ville dela det med er här inne också. Känns som om man lär känna er på något sätt, även om det bara är på nätet.

Tack för era tröstande ord

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Spelar väl ingen roll! det gäller dig och dina  små illrar, de är oss lika kära som andras katter. JAg gör i alla fall ingen skillnad.

Faxlin
0

Tack Gunilla. För mig är alla djur här hemma familjemedlemmar. Och just lilla Bella var min 4 årings iller. Och det gör situationen lite jobbigare. Bella var en tös som följde med mig som en skugga. Hon sov i min luva. Hon visade när hon behövde gå på lådan och sprang lättigt genom hela huset för att komma till den. Hon använde bara tänderna till att tugga mat med. Försvarade sig inte ens om någon annan iller var dum mot henne. Då fick jag gå in och rädda henne. Var lös ute, och kom när jag ropade. Min lilla Bella. Vad hon saknas oss.

Audiatur et altera pars

maggan47
0

men stackars er, vilken hemsk olycka, förstår att hon saknas hos er, lilla vännen, kramar om Maggan47 som vet att en liten illerängel nu anlänt

solweig
0

lider med er. är alltid tragiskt när en medlem av familjen går bort.

annebeate
0

Så sorgligt. Lilla Bella, sov sött. Tänker på dig Åsa.

JosephineF
0

Usch vad sorgligt.. Tänker på stackaren som äger hunden också.. Vad hon ska må dåligt.. Tänker på er bägge..

Faxlin
0

#32: Ja hon mår riktigt illa. Försöker trösta henne och förklara att jag inte anklagar henne det minsta. Möjligtvis anklagar jag mig själv som inte förutsåg detta. Men det gör jag jämt någon av mina familjemedlemmar går bort. Oavsett av olycka eller sjukdom. Tror mig alltid ha kunnat förhindra det.
Ska i alla fall göra vad jag kan för att få min vän glad igen.

Audiatur et altera pars

MelindaS
0

Beklagar er sorg. Vilken hemsk olycka. Förstår ni alla är chockade och ledsna. Sina djur är familjemedlemmar. Var tragiskt och sorgligt det som hände. Sänder er mina tankar!

Kramar Melinda

Sidentass
0

Men usch…så sorgligt..tänker på er..det är så smärtsamt när något händer de käraste man har…

emjon
0

Att förlora en kär familjemedlem gör fruktansvärt ont och sedan spelar det absolut ingen roll om det är människa eller djur. Lider med dig Åsa och förstår om du fortfarande är chockad för det blir man när det går så där fort. Då är man ju inte alls mentalt förberedd och jag sänder dig tröstekramar i tankarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0

Åh  Åsa…. en sån sorglig olycka!  Tänker på er i er svåra stund…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Niinnii
0

Men..Åsa..en sån tragisk å sorlig olicka ! ;(

Ska nog sitta en minut å tänka på deh här … De är de sorligaste som finns nästan när en familjemedlem dör ;(

Hennum
0

nej… fy vad sorgligt. stackars er allihopa. att förlora en familjemedlem är så hemskt jobbigt. men kom ihåg att det var en olycka, och ingen kunde hjälpa det.

började gråta när jag läste dikten, så fin den är.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Faxlin
0

Tack ni är så gulliga.

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Åsa, det var en olycka. Sådana som händer. Oavsett hur mycket man litar på en hund eller vad som helst, något kan alltid gå snett.

Hur går det för er nu- din dotter?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

#41: Sanna är jätteledsen. Försökte i ett svagt försök få henne att hålla i en av de andra illrarna. men det var inte Bella så hon ville inte. Hon kommer med så mycket frågor att jag har svårt att tänka mig hur en fyraåring kan ställa så djupa frågor och verkligen sätta mamma på pottan.

Audiatur et altera pars

JosephineF
0

Det är jättebra Åsa att hon frågar! Det är så man bearbetar, så hon stänger det inte inne! Varm kram till henne också förstås..

Faxlin
0

Visst är det bra att hon frågar. Och vi pratar mycket om Bella nu. Och det behöver hon, det märker jag.
Ska hälsa tösen en kram från dig.

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Ja, det är inte lätt att förklara döden för ett barn:(

Faxlin
0

Nej sedan vill jag inte berätta om hunden. Hon kommer ta det fel liksom. Så det gör det lite svårare.

Audiatur et altera pars