Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2145 ggr
destiny
0

Maskmedel

En av mina stödisar kräkte upp en lång smal mask. Urk! Då bör jag väl avmaska alla katterna? Jag har både flytande Axilur och Axilur i tablettform hemma så jag skulle kunna börja en kur idag. Men det är ett helvete att få i så många katter (9) vare sig det ena eller det andra. LedsenDessutom så kan jag inte få i tre av katterna något genom att hålla dom. En utekatt är inte tillräckligt tam, en av mina egna är tam men vild, en annan har jag suttit i timmar med och försökt  både med flytande och tabletter. Det går inte. Hon har en katapult i halsen så allt bara hoppar ur käften på henne. Jag tror jag fick mer maskmedel i mig än vad hon fick! Fot i munnnen Till slut fick jag utskrivet Profender till henne.

För att slippa  kämpa med så många katter tre dagar i rad så fundrerar jag på att ringa vet. i morgon och få utskrivet Profender till samtliga katter. Eftersom det är receptbelagt är det väl farligare att ge än dom andra receptfria maskpreparaten antar jag.

Någon som avråder mig från att välja den enklaste varianten, d v s ge Profender spot-on till samtliga katter?

Hawknestgrove
0

Efter vad jag fått höra, så kommer PRofender att bli receptfritt under året. Preparatet är ju relativt nytt, så det är därför fet ännu är receptbelagt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ledin
0

åh vad äklit det är med maskar… Fick själv hem en kattunge som kräkte upp massor med äkliga maskar o dom levde fy fabblans vad äklit det är…. Men vad heter avmaskningsmedel som man kan droppa i nacken? Någon som vet hur det funkar bra dålit lr som alla andra?

Hawknestgrove
0

Ledin, står i inläggen ovanför!

destiny
0

#1 Tack. Ringer vetten i morgon så slipper jag bli ovän med alla katterna. Glad

Alexej
0

Profender är dubbelt så dyr som tex drontal plus receptkostnader, men säkert värd när man har skygga katter.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607010730&DocTypeID=4&UserTypeID=1

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0

#5 Tack för svaret. Jo, jag vet att blir ett dyrt kalas. Men enklare…. Cool

Att försöka få i dom "ovilliga katterna" först Axilur och sen behöva ge upp och ändå få Profender utskrivet som jag fick sist blir ännu dyrare. Gråter Och att slippa kämpa med så många katter är värt en del. Glad

Ledin
0

jaså jag viste inte vad det hette det där maskmedlet. Jag har inga skygga katter men en som får tuggar-fraggma å kräks när man ska ge en tabblet å gömma det i mat lr godis kan jag glömma dom är för smarta…. Testade ge pasta maskmedel det var samma då ang tuggar fraggma. Så det får lov att bli PRofender till henne.

HitRocket
0

PRofender är det bästa tycker jag.. Eftersom min katt inte tål de andra man ger i munnen. Sen tycker jag att efter jag började ge PRofender har jag sluppit avmaska lika mycket som förr.. men det måste man ju ha utskrivet av veterinären.. Men Gunnlia.H skriver att hon har hört att det kommer ut som receptfritt man får hålla tummarna :)

Hawknestgrove
0

Ja, det var vad jag hörde, att de där spotonpreparaten som nu är receptbelagda, ska bli fria under året. Det har varit entestperiod.