Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1867 ggr
Specaby
0

Katt i Göteborg

Min mammas arbetskompis bor vid Korsvägen (Liseberg) och en liten kattunge har följt med dom vart dom än går ute i ett par dagar. Dom kan inte ta in den, tyvärr, men dom försöker nu lista ut ett katthem. Dom har frågat oss om hjälp, men eftersom vi har två katter hemma redan och stränga regler om att inte ta in en till så kan vi tyvärr inte ge den ett tillfälligt hem. Min familj har sagt OM det skulle tjorva ihop sig riktigt så kanske det finns en möjlighet, men inte mer.

Nu undrar jag vad man ska göra med denna katt mer än att annonsera ut att den är borttappad? För den är verkligen bortsprungen, inga tvivel om saken. Kan man lämna in den på ett katthem om det inte finns någon stödperson som kan ta hand om den? Vilka katthem finns tillgängliga? (Dom enda jag vet är Göteborgs katthjälp, Gilios katthjälp, Djurens samarittjänst och Djurens vänner, och jag vet inte ens om dom tar emot bortsprunga katter?)

Kanske kunde en dagisfröken i deras omgivning ta hand om den, men detta är inte säkert än.

Jag behöver verkligen råd och tips just nu, så har ni något så skriv på :-)

// Specaby

kattlover
0

Korsvägen! Åh herregud, trafiken där är ju hemsk. Katten måste in omedelbart innan det händer något!   Finns det någon som kan hjälpa till?  

Tror att Miranda på Göteborgs Katthjälp har intagningsstopp och Djurens Vänner ska man inte ens tänka på och Gilios är nog samma sak som Göteborgs Katthjälp.   Men ni kanske skulle ringa Miranda för råd?   www.goteborgskatthjalp.com

kattassen
0

Oj det verkar ju inte som en bra miljö för liten kisse. Mitt i den värsta trafikkarusellen vid Korsvägen!

För allt i världen RING INTE DJURENS VÄNNER!!!!!

Djurskyddsföreningen i Mölnlycke är trevliga och seriösa likaså Göteborgs Katthjälp.

Det viktigaste nu är att katten kommer in innan det händer något. Kan ni inte ta in den och sätta den ex. i badrummet åtminstone någon dag tills stödhem hittats?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattlover
0

Jag kanske skulle kunna ta emot katten några dagar om det går att hitta ett stödhem sen.  Har ingen möjlighet att ha den någon längre tid då vi inte bor så att vi kan stänga in den någonstans. Möjligen i vårt badrum men där brukar våra katter vilja ligga eftersom det är golvvärme.

modellflickan
0

Hur går det?? Katten måste in!

Radisa
0

Två av mina jourkatter har precis flyttat och förhoppningsvis flyttar en till av dem snart så jag ska nog kunna ta emot kissen så länge. Ring mig på 0733-983640 eller mejla till linn@tigerharen.org. Det är ju viktigt att den lille inte springer i det området! Jag ska lämna några sköldpaddor på centralen imorgon vid halv två och kommer vara i stan då, kanske kan man få in den lilla då?

kattlover
0

Underbart om det går att lösa så Radisa!  Jag kan ha den lille hos mig fram tills dess om någon kan fånga in den.

kattassen
0

Men vad bra att det nu finns stödhem! Då gäller det bara att få in den lille katten. Behövs transport eller något kanske jag kan hjälpa till. Var någonstans på Korsvägen har den synts till? Jag antar att det är där bostadshus finns Södra vägen? Skånegatan ? Mölndalsvägen? eller upp mot Eklandagatan?

tussilago
0

hurra, vad bra!

maggan47
0

hur går det nyfiken Maggan47

kattlover
0

Jag kan inte skicka något PM till Specaby, någon annan som kan??

Jag kan alltså möta upp runt Korsvägen idag och ta hand om katten tills imorgon eller om ni kommer hem till mig och lämnar den. Jag har transportbur om någon behöver låna.   

Agneta

kattassen
0

#10 Nej det verkar bli något "error" när man klickar på "nicket".

Specaby
0

TACK för alla gensvar, gud vad glad jag blir när det kommer så många svar från omtänksamma människor.

En sak är säkert, jag låter inte katten bo ute en natt till. Jag har varken sett den eller hört något igenkännande om den. Men mamma har tydligen pratat med sin arbetskompis som bor där, alltså hon som katten har följt efter i någon dag. I morse hade hon tydligen inte sett den, men hon skulle höra av sig om hon såg den när hon kom hem runt eftermiddag och ringa direkt till oss. Jag får se om jag åker ut och letar efter den runt kvällen, det är den enda tiden jag kan komma iväg.

Om inte någon annan har tagit hand om den så får antingen Agneta eller Radisa JÄTTEgärna ta hem honom/henne sålänge, för själv har jag som sagt stränga regler att inte ta emot den. (Jag är "bara" 14 år och har ingen vidare röst här i huset) Jag tror jag ringer till mammas arbetskompis och får info om hur och var kattungen gått och tittar till den och möjligtvis fångar in den, och om det inte löst sig med transport får vi hitta på något.

Jag tar era nummer och hör av mig om det blir något. Jag håller tummarna att den för guds skull inte försvunnit iväg på egen hand.

Tack igen!
// Specaby

JosephineF
0

Men jisses, du låter bra mycket äldre än 14 år! Heder till dig för ditt engagemang! =)

kattassen
0

Hur skall det gå för lill-kissen? Någon som har sett till den ikväll?

Kattlover - du har inte varit nere och spanat vid Korsvägen?

Viktoria-
0

Hej! Jag är kompis med Specaby IRL och imorgon hade vi tänkt att åka ner till korsvägen med några burkar tonfisk och försöka hitta kissen. Om vi hittar den så skulle vi försöka ta med den hem till henne eller ringa någon av er som möjligen var intresserade av att ta hand om den ett tag.

/Viktoria

kattlover
0

Jag körde faktiskt några varv runtomkring där när jag var på väg hem, men såg ju ingenting. Jag vet ju inte riktig var den har visat sig förut?  Eller hur den ser ut??

Specaby
0

Hej igen! Jag har inte åkt ner än, men som Viktoria sa så ska vi kanske åka ner imorgon. Jag är dock inte så säker på att katten är kvar eftersom två arbetskompisar till mamma lovat att ringa så fort dom ser den men än har dom inte ringt. Dom brukar ändå vara ute och gå mycket (Den ena har hundar). Vi får se hur det blir imorgon bitti, men jag tror vi åker ner med lite tonfisk. Några tips på hur man kan locka till sig den på smarta knep?

Som sagt, tack för svaren. Agneta och Linn, jag hör av mig om vi får tag i den ;)

Hoppas verkligen att han/hon blivit omhändertagen och inte sprungit till nytt ställe eller liknande om vi inte hittar den.

// Specaby

Wiizy
0

Varför gråter jag när det står att det är en katt i Göteborg, jag gör JÄMT det. Dels för jag såväl önskar någon hittade min sötnos, för honom saknar jag enormt… :'/  Och dels för att jag bor där, usch… *torkar tårarna*
Behövde skriva av mig lite från min reaktion när jag läste rubriken!

Specaby
0

Kattlover: Kul att höra, synd att du inte såg den bara. Jag har faktiskt ingen aning, arbetskamraten sa att den ser ut som en vit tigrerad katt? Jag ska ringa och höra med henne för en närmare beskrivning strax!

Wiizy: Usch, hemskt. :/ Tråkigt att förlora en vän.

modellflickan
0

Tänker på den stackars katten. Hoppas på en uppdatering.

kattlover
0

Specaby Kan inte arbetskamraten ta in den lille när hon ser den nästa gång istället för att ringa till er och så ska ni behöva ta er dit??    Det skulle ju vara jättebra om Radisa skulle kunna ta med sig katten idag.   Jag kan hämta katten hos arbetskamraten om det är så.

modellflickan
0

Putt

kattlover
0

Har inte hört ett ljud.

JosephineF
0

Putt

Hawknestgrove
0

Puttar för kissen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Viktoria-
0

Det är mest min vän Specaby som har koll på läget, men vi åkte aldrig ut till Korsvägen för de som bodde där skulle ringa så fort de såg kissen igen. De har hund så de är ute ganska ofta, så de borde ha sett någon. Men de har inte hört av sig.

Lena
0

Oj vad dramatiskt. Man vill ju veta vad som hänt kissen. Hoppas ni får någon klarhet.

Varje gång det dyker upp en hemlös katt i Göteborg bultar hjärtat några extra slag och man blir livrädd att någon ska lämna in den till Djurens Vänner.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, nyfiken hur det har gått…..

Specaby
0

Jaa, jag har försökt prata med dom som tidigare har sett den, och dom är ju som sagt ute och går mkt, men har inget sett :/ Den har inte dykt upp när dom lagt ut någon mat eller så heller. Men jag hoppas verkligen den har blivit tillfälligt omhändertagen, verkligen! Skriver här så fort jag hör något, men jag tror dessvärre den har försvunnit därifrån helt nu.

// Specaby

Hawknestgrove
0

Stort tack för att du bryr dig<1 Du kan ju inte göra så mycket mer!

XMalin
0

hur har det gått för dessa kissar ?

Ankie
0

Ja denna tråd har jag helt glömt bort! Men precis hur går det?

Wiizy
0

det är väl inte samma katt som sist?!