Lika som bär
Jag fick en mindre chock när jag bläddrade igenom min nyinköpta kalender från Föreningen Samvetet. Det var ju Kisse på en bild! Rakt upp och ner, jag fick sitta och titta från kalendern till Kisse flera gånger. Nu finns inte den bilden på nätet, men jag länkar till Samvetets presentation av Svarten, som kalenderkillen heter. Såhär ser Kisse ut:

Visst har de lite olika teckning, men i kombination med uppsynen, formen… Det kan ju förstås vara en släkting, det finns nog en och annan.
HEh, har en liten sadistfröken här,som är exakt lik! Rackarns att jag sitter vid fel dator…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Du får se till att komma ihåg det när du kommer till den andra datorn :)
Sambons mamma har en katt, Pjatten, som också är riktigt lik. Numera är Kisse större (mest på bredden), men äldre bilder får man fundera både en och två gånger kring vem det är. De är dock med stor sannolikhet nära släkt, då de är från samma område.
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=Gunilla.H&&BinaryId=a23d6677-1558-4b6f-86e3-2d107d2d9811', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))Hehe, här är lilla fröken Sadist…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....