Katter och julgranar
I dag läser jag om kattägare som jagar sina katter med vattenspruta och delar av julgranen, för att skrämma katten så mycket att katten sedan lämnar julgranen ifred.
Och vad värre är, dessa idioter till kattägare delar med sig av tipset på sociala medier…
Fattar de inte att de riskerar att få en stressad, rädd, skygg, felkissande, otrygg katt….??? Hur tänker folk????
Och fattar de inte att katten riskerar att bli rädd för kattägaren snarare än för själva julgranen…?
Beter man sig på det här sättet som kattägare så ska man helt enkelt inte ha katt.
Det här är djurplågeri och inget annat.
En julgran kan aldrig vara så värdefull att man är beredd att riskera sin katts trygghet och välbefinnande där hemma…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Elakt att skrämma sina katter på det där sättet. Klart att det påverkar relationen mellan katt och ägare.
Tror inte ägaren att katten fattar att det är ägaren som håller i grankvisten/ vattensprutan…?!
Ja, det är idiotiskt - både förkastligt och fullständigt meningslöst eftersom ägaren inte kan sitta där och skrämma iväg katten dygnet runt. Julen ska väl vara fridfull??
Sajtvärd Katter iFokus
Vilka idioter det finns! 🤬
Vilket är viktigast, en julgran eller din förhoppningsvis älskade kisse?😧
Hade en katt som både klättrade och sov i min plastgran och det fick hon!
Ångrar bara att jag aldrig tog kort på henne när hon hade så roligt och var så lugn att hon sov i den.💖
Hon var en mycket rädd och skygg kisse från början.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!