Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 347 ggr
Kattolin
0

Eländes 2007!

Måste höra om det bara är som jag inbillar mig. Har det inte varit ett alldeles extra vidrigt år med tanke på hemlösa katter? Tycker det varit nya larm titt som tätt om kattsamlare, vanvårdshem och stora kattkolonier.

Låt oss hoppas att nästa år blir bättre vad gäller katternas situation i landet!

Jag önskar er alla på Hittekatter ett riktigt Gott Nytt År!

För alla hemlösa kissar önskar jag med hela mitt hjärta att ni ska få hjälp till ett nytt liv och nya hem!

Erika91
0

Ja egentligen har jag inget att gemföra med. Det är första året på hittekatter och det är förstå gången jag fått upp ögonen så här mycket för de hemlösa katternas situation.
För två år sedan började jag att vara på katthemmet och det var först då jag fick upp ögonen en bit. Men just på hittekatter.ifokus har jag fått upp ögonen mycket mer. Tidningarna skrev ju förr om hemlösa katter och det men tyvärr läste jag aldrig tidningen förrut vilket jag gör nu och nu står det mycket om djur som är hemlösa etc.

Men bara för att det är så mycket ärenden nu så kanske det inte betyder att det är mer än förr utan att folk fått upp ögonen mer för vanvård/hemlösa katter och anmäler. FAst detta gäller ju även hundar och andra djurslag.

Jag tycker att det är bra att tidningarna tar upp situationerna med djuren eftersom detta gör att fler får upp ögonen.

Wiizy
0

håller med #1

Det verkar vara väldigt mycket. :O)

tidningen skriver ju inte alltid allting heller, å detta året har jag läst mer om hittekatter, eller ja, vanvårdsfall överhuvudtaget… har aldrig hört talas om så mycket skit i hela mitt liv faktiskt… usch. så jag hoppas att tidningarna fortsätter, så fler får upp ögonen för detta problem. och att folk fortsätter anmäla… å att det minskar… =/ med vanvårdsfall alltså.

Hennum
0

jo, jag tror oxå på det. folk har nog börjat bry sig mer och förstår hur hemskt det är. man får ju hoppas på det iaf.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

JosephineF
0

Det är också mitt första år på hittekatter och min första kontakt med hemlösa katter överhuvudtaget. Det bara small till så sitter jag med fyra katter istället för en. Och inte en minut har jag ångrat beslutet att blir jourhem! Men, som Erica säger i #1, jag har just inget att jämföra med då det är första året..

Hennum
0

det är mitt första år oxå, men jag brukar gå och tycka saker oavsett om jag borde eller inte. :P som tur är så är jag åtminstonde medveten om den bristen.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Issa
0

Har ju varit med ett bra tag nu i hittekattssvängen och kan nog säga att det här året har varit lika som tidigare år. Det är nog kanske så att fler människor får upp ögonen och anmäler mer nu. Tyvärr finns det allt för många människor som går helt ovetande om hur många hemlösa katte det finns.

attmar
0

Men då får vi vara glada att det inte blivit värre, utan att det hänger på att folk börjar få upp ögonen. Då borde vi ju vara på väg åt rätt håll iaf :)

Erika91
0

#7 Exakt :)