2 små hittekatter:)
Igår kom en liten skygg hittekatt till mig ifrån Linköping vilken jag kommit i kontakt med via kattakuten. Och idag en liten jätte-tam kattunge från Doomkitty här på forumet. Den förstnämnda lilla fröken blev raskt döpt till fröken Fräs för hon var inte s imponerad utav vare sig mig eller mina två äldre katter. Och när hon inte fräste jamade hon. Så jag tillbringade hela natten sittandes på mitt köksgolv och pratade och klappade kissen tills hon somnade. Sen vågade jag inte gå och lägga mig ifall hon skulle vakna. Sen när den andra lilla tjejen kom då tog nyfiken över för fröken Fräs och hon var faktiskt tvungen att studera nykomlingen lite närmare. Så jag tror att de två kommer att vara bra för varandra. De ser ut att vara ganska lika i ålder.
Här kommer några bilder på båda två och först ut är en kisse som börjar spinna så fort man tittar på henne och är hur tam och gosig som helst:

Åh va fina dom är.
Tack för att du ställde upp för dom..
Vilka söta kattungar. Hur gamla är dom??

vilka vackra katter!! Underbart att du finns där för dom…

De är ca 10 veckor båda två.
Så otroligt fina! De kommer få det bra nu :-)
rikki: Jag tog mig friheten att lägga in bilderna direkt i inlägget, hoppas det är ok =)
Söta fröknar bägge två! Underbart att du tar hand om dom!

ååh vilka vackra tjejjor : )
Vad säger dina andra katter om dom då ?!
Så söta! Toppen att du tar hand om dem!
Om man är sköldpadda ska man fräsa lite
Jättefina små katter! Ska dom stanna hos dig?

Såna söta små kisungar
Så fint att du tog hand om dom!

Gud vad söta!!

så fina :D
ska dom stanna??

Hej, jätteskoj att se bilderna och att det går så BRA.
Och vad fin "paddan" var, och så min fd misse me.
Har hon fått något namn än?
Den första kissen har ett hjärta som teckning på sidan, så gulligt
Hon är ju sååååååå söööööt
Den andra är söt den med.
Puss på nosarna
Jenna
ursöta småkissar Maggan47
Jättegulliga! De där praseeltunnlarna är poppis! HAr en ute till mina i rastgården.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jossan: jättesnällt att du la ut bildern åt mig. Halv tre på natten fungerade INTE min centrering riktigt som de skulle och bebisarna blev bara avlånga, ha, ha.
Mina andra katter är väldigt nyfikna men håller sig än så länge uppe på bord och stolar och spanar in nykomlingarna. Är ju liiiite läskigt när de fräser.
Och det är klart att missarna ska stanna hos mig!!
Padd-tjejen är otroligt mycket modigare idag och kommer fram för att bli klappad. Redan. Efter bara två dagar. Och busar gör de tillsammans och verkar trivas med varandra. Lilla modigare tjejen har också redan tagit ett skutt ut i resten av lägenheten från köket och hälsat på illrarna. Hon gick några steg, tittade på dem och bestämde sig för att hoppa tillbaka igen. Jag har en avsats mellan köket och resten av lägenheten som bara katterna kan hoppa över ifall de inte vill vara med illrarna och vara ifred lite. Men oftast är katterna med resten av gänget.
Har inte dömt lill-kissen ännu. Sköldpaddan heter egentligen Diana men jag tycker inte det passar henne så jag vill ha två namn som liksom hör ihop. Jag ska fundera på det ordentligt.
Hoppas nu att de små liven kommer att trivas ordentligt hemma hos mig och resten av min flock.
Vilka underbara gostroll du fått hem så underbart söta.Sköldpaddornklickar lite extra för mig.
Tycker också att du gjorde helt rätt som tog 2 för det går inte att komma ifrån att det betyder mycket för kissarna. Sedan har man gratis underhållning genom att studera deras lek.
Lycka till med kissarna och hoppas dina tidigare kissar snart tar hand om de små.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Underbara bilder och underbar läsning!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
vad roligt att bägge småkissarna stannar, Maggan47

Idag när jag kom ut i köket kommer båda kattungarna springande mot mig och stryker sig mot mina ben!
Sköldpaddan har helt glömt att vara rädd nu verkar det som. Och båda mina två katter ligger i sina sovpuffar på golvet och studerar när kattungarna studsar runt. Det råder redan harmoni här hemma. Trodde inte att det vare sig skulle gå så lätt eller så snabbt. Helt otroligt!
Åh så fin hon är Diana, och vad kul att hon har fått en kompis :)
Sixten (brorsan) säger hej! :-)

Igår kväll när jag gick ut i köket tyckte jag att Tufsan min äldre katt stod framåthukad på ett så konstigt sätt. Såg nästan ut som om hon sköt rygg så jag gick ju fram för att se vad som stod på. Och mellan hennes tassar ligger lilla sköldpadds-tjejen och blir så jätte-tvättad så hon har nog aldrig varit så ren någon gång.
Och som hon spann så tyckte hon nog inte att det var obehagligt precis. Sen somnade hon och Tufsan tillsammans. Lilla fröken modig däremot följde med mig ut i vardagsrummet för att titta på tv. Hon sov så tryggt på min arm. Sen började illrarna vakna och hon blev lite vaksam. Men hon fick nosa på några och några fick nosa på henne. Och hon fräste lite när någon blev lite för närgången men sen kurade hon bara ihop sig igen under hakan på mig och fortsatte att spinna.
De är sååå ljuvliga båda två!!!
vilken lycka att kissarna trivs så bra Maggan47

Så helt underbart att höra vilka framsteg som tas!!! Härliga pälsklingar!! Så nu krävs lite mer foton! På illrar och allt!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Får väl lägga mig ner och krypa med kameran snart igen då.
Hej!:) Nu har jag uppdaterat lite bilder på Sixten i den gamla tråden. Vore kul att få se några på syrran också!
Kram /Therese

Så söta