Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 601 ggr
Jenya
0

litet hus..

Jag har gjort ett litet hus utanför våran dörr av en katrong och två skåpsdörrar där jag har lagt lite tröjor och en skål med torrfoder.. jag tror minsann jag hade fått besök i det lilla huset. torrfodret var slut, och man ser att någon har legat där i :D ska fylla på skålen ikväll och hålla utkik. kanske är det någon lite misse miss som behöver lite värme i dessa kalla tider. är det fallet skulle jag tro att vi kan få plats för en till :)

En lite julhälsning från hela familjen här hemma :) 

Ankah
0

Vad gullig du är som fångar in katter du inte vet finns!   Skrattande

modellflickan
0

Goa härliga du!

Sidentass
0

Så fint gjort..kanske någon misse som är dej evigt tacksam för värmen du ger!

Wiizy
0

Fint gjort… :-)

Casiopeia
0

Eller så är det grannens feta glada katt som varit där och ätit av din mycket godare mat och somnat efter skrovmålet ;-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Jenya
0

#1 hehe :D bara för att jag inte ser dom betyder det inte att dom inte finns Cool dom har ju lämnat spår *dektektiv Jenny hugger tag i förstoringsglaset och fortsätter inspektera* ;)

Jag hoppas bara inte det är någon utav grannarna som har en utekatt som går på diet som hittat skålen ;) då blir dom nog förundrade när missen inte går ner i vikt Generad

Jenya
0
Ankah
0

Hmm….vad för spår? Vilken storlek är de? Jag har exakt det problemet med Ulla - hon blir bara rundare och rundare…har hon varit och nallat hos dig?

Jenya
0

#8 hehe hoppas inte, vilken storlek är vad? huset spåren maten kläderna eller katten? ;)

Spåren är en tom skål och att kläder/filtarna är formade efter att någon legat där :)

Ankah
0

Spåren förstås!!! Så att jag kan jämföra…!!!  Skrattande

Jenya
0

Haha! Det ser ut som magen på katten hängde ut över lådkanten/öppningen :P haha nej skoja bara :)

Ankah
0

Hi hi….ja, då är det inget att diskutera - det måste ha varit Ulla…får se till att hålla koll på henne bättre…

Jenya
0

Jag ska genast skrva en lapp till henne och sätta utanför huset "Kära Ulla, gå genast hem till mamma"

"och god jul på dej :)"

Ankah
0

He he…ja, det blir bra…om du kan lura i henne att hon får makrill om hon kommer hem också, så kommer hon att komma springande..   Flört

Jenya
0

Nu har jag sett vem som besöker vårat lilla hus…

När vi hade varit och plockat in tvätten ser vi en stor bakdel tillhörande en orange/gräddfärgad misse sticka ut genom öppningen.. med andra ord den var så stor att den inte fick plats i dörröppningen. den hade ett "halsband" runt halsen. fast det såg mer ut som ett vitt resårband.

så var det med den saken. vågar inte sätta ut mer mat där om det nu är någon stackare som försöker banta ner sin misse :(

Erika91
0

#15 Haha, tänk ifall han åt dietfoder och sedan så åt han din goa mat :D

Malte
0

För många år sedan flyttade en hemlös katt in på vår balkong och eftersom vi hade hund på den tiden kude vi inte ta in henne, det blev Helly Hansen tröjor i en stol,sedan tog en tjej som bodde c:a en km från oss hem henne,två dagar efter var Emma tillbaks i stolen, sedan flyttade tjejen till Bollebygd och tog Emma med sej dit.

Jenya
0

#16 Hehe ja det vore ju inte så bra :/ fnderar på att ta en ny låda och göra ett mindra hål så sådana stora missar inte får plats. men jag vet inte, kanske blir det så att den lyckas trycka in sej om den vill ha maten tillräckligt mycket och sen inte kommer ut.. ja ja det är i alla fall ett litet skydds rum ifall någon behöver värmen.

Erika91
0

#18 Ja det kan ju hända att den fastnar. Men som sagt den har ju värmen iaf :)

Hawknestgrove
0

HEHE!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....