Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 973 ggr
Hennum
0

jag blir så arg!

måste bara prata ut lite, tror jag kommer få förståelse här.

pratade med en klasskompis idag. hon hade bråkat med sin syster. Systern ska ta bort sin katt. vet ni varför? hon har blivit allergisk och har astma. Jag frågade då om hon inte kunde omplacera katten. Då sa klasskompisen att nä, hon vill inte att någon annan ska ha katten, klarar inte att se den hos någon annan. som svar på det menade jag att det är ju ganska själviskt, att döda katten för att man inte vill att någon annan ska ha den. djuren har ju ett värde i sig själva, och rätt att leva. Fy vad arg jag blev. så sa min klasskompis att hon är likadan själv, hon tog bort sina två kaniner när hon inte kunde ha kvar dom, för att hon inte ville att någon annan skulle ha dom.

fy f*****n vilken sjuk syn folk har på sina djur. och de kan ju knappast älska dom, ifall de hellre dödar dem än låter dem leva vidare lyckliga. USCH! dumma människor. vad ska man ta sej till? :(

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

JosephineF
0

Suck.. Avliva dom för att man inte vill att dom ska få vara med någon annan på skolan? Oskyldig

Hennum
0

jaaa! jag borde nog det. hon är en jobbig människa alltid så det skulle inte bli någon större förlust.

Erika91
0

Sjukt!

Ankah
0

De vrkar ju inte riktigt kloka…själviska, ansvarslösa människor! Antar att kattnappning är helt otänkbart?

martdat
0

ordet alergi och avlivning i kombination gör mig inte på gott humör!! själviskt att missunna djuren livet för man inte vill se dem med andra, Nä då får man vackers käka alergitabletter då och behålla djuret..

Höörde en skrämmande nyhet i dag, min grannes bror ska flytta ihop med sin tjej,, katten ska bort eftersom han är rädd om sin soffa!!!katten  skulle tydligen till tjejens kompis men det låter som inpullsövertagande så hur bra och bestående det hemmet är återstår att se,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Usch. Fast jag medger,att mina katter skall följa mig i döden om jag går före. Det har jag bestämt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Nä nä…händer det något med mig så hoppas jag att mina föräldrar får ta hand om mina kissar - de är redan fästade vid dem! Glad

Alexej
0

det är därför jag har skrivit att mina katter ska till ett katthem som tar bra hand om de och kolla noga upp nya hem. Och jag har börjat med ett kattkonto som medgift.

Det finns många idioter där ute men det finns också många som älskar katter och där kommer mina katter får det bra!

Marieborg, intresserat? Nej, jag skämtar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, men ingen kan ta hand om mina som är så speciella.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

men problemet med den här tjejen är att hennes ovilja att se katten hos någon annan inte är grundat i kärlek, utan något annat, mer i stil med ren egoism. för det beror inte på att hon är orolig att katten ska få det dåligt hos någon annan, utan att hon inte vill se katten hos någon, som om hon ägde katten.. vilket hon iofs gör, men hon äger inte kattens liv. inte enligt mig. men där finns det väl en skillnad i om man är djurrättstypen eller djurskyddstypen… jag är någonstans mittemellan, men mer åt djurrätt.

det är ju en helt annan sak om man inte finns längre och inte kan se efter att katterna kommer till ett bra ställe. visserligen tycker jag att det bör kunna ordnas på annat vis, men det är mer förståeligt än att avliva den bara för sin egen skull.

Alexej
0

Det är ett fruktansvärt omoget och egoististigt tänkande:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

stellina
0

Vidrigt. De glömmer att det handlar om LIV!!!! Dessa människor borde skämmas-tyvärr är de nog ganska många som tänker så!

Lena
0

Jag tillhör den arten som är fullständigt emot all avlivning av friska sällskapsdjur. Jag kan helt enkelt inte acceptera denna slit och slängmentalitet som så mång tar helt förgiven i vårt land. Har aldrig gjort det och gör det än mindre sedan jag bott i Nederländerna där det finns en lag som förbjuder avlivning av friska sällskapsdjur.

Tyvärr är din kompis inte den enda som resonerar som hon gör. Det är en ganska utbredd uppfattning att den bästa lösningen är att ta död på husdjuret därför att djurägaren inte tror det kommer att klara av att bo med någon annan. Dock finns det hur många goda exempel som helst på att det går alldeles utmärkt att placera om ett husdjur om man bara gör det med omtanke. Det kräver lite tid helt enkelt och går inte lika snabbt som att gå till veterinären för att avliva. Men den tiden tycker i alla fall jag att vi är skyldiga våra husdjur.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"