JOBBIGT!!!
jag heter goliat o är 4år. jag flyttade in hos min matte (zenitha) i mars iår från djurhjälpen.
min matte skriver väldigt mycket om tilda just nu. det är tilda hit o tilda dit. innan var det mycket om pontus.
det börjar bli jobbigt så nu tänker jag få skriva av mig lite.
när jag flyttade in bodde redan en stor katt här (timon). jag försökte bli vän med honom men han ignorerade mig. då försökte jag med mitt andra vapen,bråka. utan resultat. nu är vi bestisar.
sen för ca 4.5 veckor sen berättade matte att vi skulla ta hand om en katt tills vi hittade ägaren. sagt o gjort. katten kommer, stor hane o fräck. tar MIN matskål, MIN matte o MIN sovplats. efter några timmar hittade vi ägaren o han åkte iväg. lugnet inföll sig. snacka skönt!! VAD HÄNDER!!!! jo han kommer tillbaka o denna gång ska han stanna säger matte. vad göra, jo motvilligt acceptera. nu leker vi för fulla muggar här hemma o racer i hela lägenheten.
sedan för 4veckor sedan berättade matte att vi skulle ta hand om en till men bara tillfälligt. morsning du kännde jag! tilda kommer o flyttar in i tobias rum. ibörjan gick det bra för hon gjorde inge väsen av sig. jag har försökt flirta med henne till följd av att jag fick spö. spö av en tjej phu!!! nu struntar jag i henne
sedan har vi den stora hanen som stryker omkring här. jag låtsas tycka om honom. han får klappa o kela med mig o då kommer mitt hemliga vapen: klor o tänder.ha!
som ni förstår har jag det jobbigt här hemma med katter överallt tycker jag, men jag har mat, vatten o en skön sovplats så jag ska kanske inte klaga, men lite klagan iallafall
trött o uppgiven/ goliat

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

jösses vad jag skrattade. " jag har försökt flirta med henne till följd av att jag fick spö. spö av en tjej phu!!!" hahahaha
Ja så går det med en duktig matte ;)

Vad trevligt att läsa dina rader Goliat! kan trösta dej med att här är det också många missar som får turas om om matten…o hussen…vilken rar matte du har som bryr sig så mycket om nödställda missar!! Puss på nosenhälsningar till er alla!:-)
matte tackar o niger här hemma men inte jag. har ialla fall sagt henne att fyra katter räcker, tänker inte ställa in mig hos flera.
hoppas hon lyssnar!!
jag förstår goliat, han känner väl sig undanskuffad. men det tror jag inte att han är. men nu får det väl räcka med katter eller hur.
9 katter är tillåtna….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
hoppas inte matte läser detta! huga!!
# 7. jag tror matte läste det du skrev om hur många katter man får ha.
nu har jag fått höra att två KATTUNGAR SKA KOMMA HIT. nu börjar det bli för mycke tycker jag. även denna gång ska vi bara vara stödhem säger matte. jomenvisst, det sa hon om pontus o tilda oxå. vad hände då?JO DOM BOR HÄR NU. ska jag behöva stå ut med två snorungar svansandes efter mig nu? jag kommer snart att packa min väska, men vet inte rikrtigt till vem jag kan flytta. maggan47 har två stöddiga tjejer, mattes mamma två störiga hankatter, therese87 ska ha BEBBE. o har redan två småglin. asså snacka jobbigt jag kommer få
trött o uppgiven Goliat som söker lite tröst
Goliat, vänta lite med att packa dina väskor. Jag tror det kommer två jättetrevliga katter och vet du vad-det är tjejer. Jättekeliga. Jag har sett bilder av de, kan lova dig de är söta.
Så ser till nu att du städa upp där lite hemma hos dig, plocka fram dina leksaker och snygga upp dig. Man ska göra sig vän med sina ovänner då bli det lättare ;)
suck, jag får väl försöka då. men det sitter hårt åt vill jag lova

Jadu Goliat, du har de inte lätt du! Tänk då på din kompis Timon som bodde hemma hos mamma först av alla missar ;)
det är väl bara att putsa morrisarna, och se ut som vanligt Goliat, och skippa drägglet, blir nog jättebra, ska du se, och Tilda glömmer spöa dig, när hon får återgå till uppfostrare, du kan sitta i trappen och fnissa, när bebbarna tror att Pontus är pappa och Tilda mamma, då kan du vara snäll storebrorsa
Flisan och Timjan mittemot

och Timon får vara farbror :)
pyttsan han kan ju gå ut när han vill (timon asså) medans jag sitter kvar i smeten!!!
goliat. du ska nog se att det blir kul med kattungarna. du kan väl hjälpa matte med dom. att uppfostra dom.

Men Goliat då, har du glömt tiden på katthemmet. Det var ju 50 katter där, och de var inte alla gånger så snälla med dig. Minns du inte? Så jag tycker nog att du har det väldigt bra där du är nu. Men om du tröttnar så är du alltid välkommen tillbaka till hemmet :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
ja ja, jag har det bra bara lite jobbigt. måste ju dela gos med matte med flera andra.. men jag tar min gos på morronene medans dom andra fortf sover.
men jag tänker INTE hjälpa till att uppfostra snorungarna, det får dom andra göra så det så!
vanessa, jag vet att jag har det bra med en jättegullig matte men det är mysigare att få vara själv med henne men men.

Ja Goliat, jag vet hur du känner dig! Jag vill också ha matte (som är min mamma) ifred ibland, men se det är näst intill omöjligt! Du och jag kan bilda klubb ;) Fast och andra sidan får du ju dina stunder med henne iallafall.. :-P Tänk på dom som har det värre!!(som mig)
# 19 hur kan du ha det jobbigare än mig? fattar inte!!!

Kom igen nu, killar, säger Ulla. Man kan jaga de små och bita dem - och matte tror bara att man leker med dem. Dessutom ställs det fram en massa extra mat som man kan kasta i sig när ingen tittar! Man kan dessutom skicka fram de små naiva dunbollarna att väcka matte på morgonen, så verkar man inte själv så glupsk!
# 21 wow, det har jag inte tänkt på. det måste jag prova!!! haha kommer bli skitkul nu!
idag kom matte hem med mat till kattungarna. va det luktade gott!!! hon säger att dom kommer få äta på diskbänken,knäppt va. men jkag kan hoppa ja!!!

Haha, vilket hemskt liv du har. ;) ;P

Stackars dig Goliat, det är inte bra att dela matte med andra tycker jag. Men ibland måste man det.

Hej, jag heter Findus och har lånat, okej, tagit datorn från matte. Får några år sedan tog hon hem en katt som hon bara skulle ha tillfälligt. Katten Tilda. Tilda gjorde något med matte så hon fick stanna kvar. Det gick väl bra i början, då matte alltid gosade med mig först och gav mig sakerna först, och Tilda hon var lite av en fegis och höll sig undan.
Men nu har Tilda börjat bli uppkäftig och går fram och gör allt som jag gör. Gosar i knäet, och jamar efter kärlek och sådant. Hon var ju tyst tidigare. Så jag är svartsjuk faktiskt, men säg inget till matte. Så nu bråkar jag och Tilda, varje gång Tilda försöker ta husse eller matte från mig ger jag henne en snyting. Ett område är heligt för mig. Sängen. Dit får hon inte gå, och det vet hon och sköter det faktiskt. Ja, se dessa kattbrudar som tränger sig emellan. Suck. Hoppsan, nu kommer matte tillbaka, måste sluta. Förresten så är hon snäll, ser ni hennes Avatar bild, det är jag. Måste publicera nu. Hej då Goliat vännen. /Findus
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Stina är int
SÅ jobbig

Där ser du Goliat, tjejer är bra ibland. Här hemma är det Milou som skriker efter mat så det är bara att lunka dit och få maten fixat på en gång. Jag behöver inte göra nått alls på den kanten.
Vilken härlig bild på dig och Stina..
mjau från Pontus.
Haha denna tråd var det roligaste på länge haha. Goliat du kan få träffa och prata med min katt Lizzie. Hon tycker lite likadant som dig tror jag. Hon vill helst ha matte för sig själv. Medan Prince blir överlycklig när det kommer en ny hemlös katt som stödis. Störtkul tycker han. Inte alltid de nya stödkatterna tycker likdant dock hehe. Prince är lite för översocial ibland. 
Kramar Melinda och kisarna!

nu har matte lämpat av tjejerna. skönt!!! det har varit jobbigt med majken som hela tiden skulle trycka upp sin bak i ansiktet på mig uäck! men lite mysigt har det faktiskt varit men det tänker jag inte säga till matte. stina har varit ganska kul att leka med, vi har brottats hejvilt här hemma.
men nu får det räcka tycker jag. vill inte ha in mera småglin. visserligen hade dom väldigt god mat men dom var ju överallt hela tiden. t o m när jag ville vara själv på toa satt dom utanför o glodde.
så nu är det lugnt o skönt igen.
INGE MER PRAT OM HUR MÅNGA KATTER MAN FÅR HA!!!! än så länge har matte inte hittat denna tråd så jag hoppas inte hon läser detta
många kramar o nospussar från en lugn goliat!!
nu ska här sovas!!!

Heei Goliat.
jag förstår dig till huuuuundra tass % över att din matte inte ska ta hem fler tro mig… Här hemma blir jag kallad för snuffsan för att jag är så snäll mot allt katterna som kommer… Min matte och husse har haft MASSSSSSSSSA med olika katter här hemma.. Tro mig det har vart jobbigt… allt ifrån små små små katter till bjässar….
Nu har jag 2 stycken flickor här hemma, i början så gömde dom sig bara, men nu ska dom vara framme heeeela tiden…
Dom leker massa och springer efter mig heeeeela tiden, har gett dom en snytting när matte och husse inte ser men dom bara springer efter mig, dom har bott här ett tag nu…
så jag förstår vad du går igenom, finns här om du vill smida rymmningsplaner, jag är på.. fast min matte ska flytta och då följer flickorna med henne, och då blir jag ensam.. då kan du få komma på massa semsterfika hitt..
tass hälsningar en trött och uttmattad Svea.
# 32 ska överväga ditt förslag, tro mig!

#33 - ja det hoppas jag, vet preeeecis hur man ska flörta med husse för att få det godaste : ) . För när matte inte är hemma så äter han oftast skräp mat, ååh med massa skinka ; ) . Tro mig, det är jätte gott …
men du goliat. du saknar säkert både stina o majken. för när vi kom hem till er, så gick du omkring o leta efter dom. erkänn det.
ja ja men bara lite!!!
(men det är ganska tomt)