Smällare :@
Jag är så förbannad på alla dessa j*vla smällare dom smäller innan nyår. Vad tänker dom med… Här utanför smällare dom för fullt, har vart ute en vända och letat… Men inte hittat på idioterna. Medans mina små älskade kissar ligger under sängen helt livrädd !!!! IDIOTER!!
Jag är så förbannad just nu , att jag inte vet vart jag ska ta vägen, vet dom inte vad nyår är för något ???? det ska jag tala om för dom gått och väl om jag ser dom!!!!!!
Vad gör ni åt alla smällaridioter?????
( ursäkta mitt arga inlägg, men mina katter är skit rädda, när dom är rädda blir jag arg och orolig )

Förstår dig mkt väl. Ikväll låg mina skyggisar och sov i hörnsoffan i god sömn och en laddning raketer fyrades av nedanför det fönstret där de låg, behöver väl inte nämna att de fick en skräckuppfylld uppvaknande :-(

Ja , det är så jobbigt att se "skyggisarna" … Dom kommer inte ens fram när man säger smaka .. Det brukar dom alltid göra .
Svea ligger nog bara där att för hon vart rädd när dom vart rädda, hon brukar inte vara rädd för smällare : (

usch…
Har inte varit på någon nyårsfest på flera år. Glömmer aldrig när jag, intet ont anande, gick på en nyårsfest och kom hem till en skräckslagen kattunge som det tog flera timmar att locka fram igen. Nu är Bosse 10 år och han har knappast vant sig, Inte heller mina andra katter.

Neei jag fattar mig inte på människor som plågar andra med dessa smällare när det inte är nyår… räcker det inte med att djuren plågas av den dagen??????
jag tror jag kommer utse slutet av december och början av januari till värsta delen på året..
fast jag kanske skulle göra min alldeles egna kupp och sno ALLA smällare som finns, sen gömma dom i min källare :P . ta sönder alla.. MOHAHAHA så kan ju alla små omogna människor gråta..
Jag är lite kluven tilldetta med raketer (smällare är väl numera förbjudet). Jag älskar nämligen raketer själv.
Jag har haft hundar och katt tidigare som aldrig varit rädda och därför så har jag egentligen aldrig förstått hur stort problemet är.
Numera har jag två katter som är fullkomligt skräckslagna och jag är så förbannad på allt smällande överallt.
Därför tror jag att mycket handlar om att människor/ungdomar utan rädda djur inte förstår hur stor skada detta gör. Har man någon gång upplevt en skräckslagen kär familjemedlem så tänker man nog lite annorlunda.
Jag tror ingen smäller raketer för att göra djur illa utan bara för att det är roligt och häftigt.
/Maria

Ja fy för dessa smällare och raketer. Jag tycker så synd om dessa små djur som behöver vara så rädda.
Som tur är så har de inte börjat så j*vla mycket i oskarshamn än.. bara lite då och då, men det räcker för att jag ska hoppa till.

Kan berätta vad som hände ett år då jag pratade med "smällande" ungar. Eftersom dom stod precis utanför min bostad och kastade smällare så ville jag förklara för dom hur det var. Talade mycket lugnt och vänligt om för dom att tre katter var vettskrämda hos mig. Dom lyssnade och sa att dom skulle flytta sig bort från bostäderna. Dagen efter när jag kom hem från jobbet så fanns flera avbrända smällare i min brevlåda. Tack o lov att jag bodde i radhus med en utomhusbrevlåda! Jag kan verkligen föreställa mig hur mycket det lät i denna plåtlåda när smällarna brann av.
Självklart blev smällandet bara värre efter detta. I det området började smällarna dessutom att kastas redan i slutet av november.
Hoppas det blir lugnare nyårsfirande här i Mellerud. (Vet inte ännu eftersom detta är vårt första nyår på orten). I Amsterdam var det förskräckligt. Där sköt de så att man var livrädd för egen del också. Det var som om kriget brutit ut. Dagen efter var trottoarna blodröda av de röda pappersresterna runt smällare och raketer. Det brukade ta flera veckor innan det var borta. Våra katter brukade ligga under soffan hela kvällen. Själva var vi naturligtvis alltid hemma.
Har naturligtvis skrivit under smällarupproret!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jaa, jag ska allt åka och sno varenda smällare som finns…
( får hoppas att det inte är så många , för har inte så stor källare.)
Du får inte förvara
explosiva grejer i källarn

Jag får klippa bort stubinen och lägga allt i vatten, får vattenfylla hela källaren..

Här smäller de precis nedanför sovrumsfönsterna, och en och annan raket träffar dom oxå. I dag blev jag riktigt sur
och bad dom sluta smälla preeeciiic utanför fönsterna. och tänk dom flyttade på sig. Mina katter är inte rädda för smällare snarare nyfikna…och vill titta på genom fönstret.

En gubbe som blev intervjuad i tidningen sa han skulle skjuta upp en raket för 10.000:--
Då finns det pengar!

#13 - här smällde dom med utanför fönstret förut men inte efter att min granne var ut och skällde på dom efter noter.
#14 - :O Du driver med mig ???????
Hoppas den inte fungerar, då ska jag allt skratta …

#14 Snacka om onödiga pengar!!!

#14 Snacka om onödiga pengar!!!

Så mycket vettigare saker dom 10 000 kr kunde gått till. Varför bränna upp pengar. Han kunde ju lika gärna eldat dom i maj brasan till våren….

#15 Det stod 10.000:- i tidningen i alla fall. Höll på att sätta frukostkaffet i halsen.
Sanslöst.

Jaa,de pengarna kunde allt användas bättre (t ex till hemlösa katter).Jag tycker fyrverkerier borde skötas av utbildat folk och inga andra borde alls hålla på med sånt.Det finns tillfällen värda att fira men det flera här skriver om är inget firande bara brist på vettig sysselsättning (varför annars?).
Än en gång tackar jag mina (mest) gamla grannar,det är så lugnt här för det allra mesta…folk sover eller är iaf tysta om nätterna och raketer förekommer väldigt lite då bara vid tolvslaget på nyårsnatten.

Ja endast smällare kl. 12 på natten..och helst på en öde ö..