Näta dörr
Ja, Paprika ska ju med till min mor nu över jul så vi ska på något sätt näta ena dörren till det rum han ska vara i till en början eller i värsta fall hela tiden om han och gammelkatten Mommo inte kommer överrens. Vet att flera andra här har nätat dörröppningar på ett eller annat sätt så jag önskar lite tips. Vilket nät har ni använt? Har ni satt upp det på trälist eller monterat det på annat sätt? Eftersom rummet har en annan dörr så behöver det inte gå att öppna och stänga nätdörren.

Jag har gjort flera nätdörrar.
Jag fäster nätet på lister, tror dom kallas golvlister. Brukar fästa nätet (ganska smårutigt) på listerna med en häftpistol. Sen hänger jag upp dörren på gångjärn, finns vänster, höger eller dom som är så att dörren går att öppna på båda hållen. Det är bara att haka av dörren från gångjärnen om man vill ta bort den så är det bara fästet i dörrkarmen som sitter kvar. Som låsanordning brukar jag fästa krokar både i dörrkarmen och i nätdörren. Och en liten bit kedja mellan krokarna som jag hakar av när dörren ska öppnas.
Vet att en del gjort nätdörr av kompostgaller. Min sorts nätdörr är inte så svår att göra men tror en dörr av kompostgaller är ännu lättare att bara hänga upp på krokar.
Som provisorium skulle jag också rekommendera kompostgaller. Lätt att fästa på nåt sätt och lätt att ta bort sedan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Villdu göra något snabbt, så tar du kompostgaller. MEn frågan är, hur lätt det blir att öppna en sån variant. HAde nog rått dig till att gå ner till närmaste brädgård och köpa 1"x2", några hörnbeslag, en kasthake och två gångjärn. Köp virke, så at du kan göra en stödregel åtminstone. OCh som nät, glöm myggnät. Köp kycklingnät, vill du att det ska se snyggt ut, så köp det gröna plastade.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack allihopa. Det blev kompostgaller och vävtejp. Ett kanoners provisorium måste jag säga. Tejpen håller den rejält stadigt utan att göra någon åverkan. Inte så fint kanske, men det ska ju inte vara för evigt :)
#3 Vi behövde inte öppna dörren för det finns en annan dörr till samma rum, så det var inga problem.
Jättebra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....