Har gjort öronmärkning
Så nu har vi varit hos veterinären idag igen och givit andra vaccinationen, tagit bort tandsten och då även passat på att dubbelgardera med en öronmärkning (vi chippade honom först). Så Paprika har mått rätt tjyvens idag, men börjar piggna på sig och spinna igen nu även om han inte far runt och leker än.
Det jag undrar, som veterinären inte kunde svara på, är hur länge det tar för färgen att torka. Hur länge ska man ha tejpen kvar? Jag gissar på att det finns en hel del erfarenhet på området här :) Funderar också på om man ska försöka ta bort färgrester och så när man tar bort tejpen för att han inte ska få i sig dem eller om man bara ska låta det vara. Glömde fråga veterinären det.

Låt tejpen sitta kvar tills den ramlar av, eller när Paprika tar bort den själv. Man ska inte ta bort överflödiga färgrester sa min veterinär.

Ok, tack! Då kör jag på det.
Vaddå?? tejpar de över tatueringen? Har jag aldrig hört talas om.
Jag gillar oxå dubbelgardering med både tatuering och chip ;-)
Märkte du själv att han hade tandsten eller var det veterinären som sa det? Jag har funderat på det här med tandsten. Har aldrig varit och tagit bort det på ngn av våra katter. Kanske dags?!
Har du något kort på Paprika?

#3 Det har jag inte heller hört talats om!
Jag har aldrig varit med om att de tejpar över tatueringen, men det kanske är som med människors tatueringar. Det finns en del tatuerare som tejpar över den nygjorda tatueringen och en del som inte gör det.

Men det kanske är en ny sak de har börjat med?
#6 - Kanske i storstäder? För jag var och id-märkte för endast 10 dagar sedan och då satte de inte på tejp :-)

#7 Jaha då stämmer inte den teorin heller :) Men kanske är det så på bara vissa ställen? För alla gör ju inte lika på alla ställen :)

Vår Tusse fick det när han gjorde sin tatuering på 90-talet.Milou fick det förra året här i Arboga. Så det kanske beror på vilken veterinär man går till..
#9 - Jo, alla "mina" märkningar har skett hos samma veterinär. Så det beror nog på var man går.

#3 Jo, alltså hon tejpade inte över själva tatueringen utan tejpade ihop örat lite lätt som en strut för att hindra färgen att kladdas ut. Han tog av den dagen efter sen :)
Har ingen bild här nu. är hemma hos min mor, men här är en gammal tråd från när vi tog in honom med ett gäng bilder: http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8b531de1-3f80-4e58-be1c-9729c1e0559b