Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2748 ggr
Hawknestgrove
0

Vad är era busstreck?

HAr ni några barndomssynder att erkänna? de är ju preskriberade nu, så fram med dem! Här kommer mitt och min före dettas:

JAg tyckte, att det var toppenkul att busringa till exemplevis Storm. Frågade om det var Storm. Fick jakande svar. - Håll i hatten, hahaha!

Eller så ringde jag köttaffären. HAr ni grisfötter? -JA… Hur får ni på er skorna? HAHAHAHA!

Min fd var lite värre…

Förr hade husmödrarna lingonsylt och sånt i sina källare. Då knyckte de sylten, ställde glasburken på handtaget, ringde på dörren och sprang iväg….

Eller så käkade de sylt tills det sprutade ur armbågarna, smetade in i ansiktet och ringde på hos folk…-Hjälp mig, jag blöder…. Stackars tanter…..

Men det värsta var, när han samlade kolapapper och hundbajs. HAn tog bajset och la in dem snyggt i kolapapper, 5-öreskolor och sålde till småungarna för 2 öre…..

Sen var det inte kul när upprörda småbarnföräldrar ringde på hemma hos han föräldrar, med grinande småungar med hundbajs mellan tänderna…. Detta var på agans tid. Behöver jag säga, att rottingen gick varm?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Yuck…nu kom vi in på bajsätarspåret igen…

Jag brukade lura de yngre barnen i skolan att det var jättegott att slicka på staket och sådant när det var kallt ute….sådär så att tungan fastnar… =)

…kom naturligtvis på det när jag var där och slickade själv…

Imasy
0

oj, mycket skit har jag nog gjort ;D

har också busringt till Storm, Eld mfl. lurat av mina föräldrar massor av glasspengar, varit en manipulerande ljugpotta i allmänhet ;)

Hawknestgrove
0

Aj!!!!!! Fy så styggt!

karins
0

En och annan Storm har jag ringt till Är det Storm i finja? - JA . Håll i hatten då! -Nu ringer jag polisen! och sedan la gubben inte på luren. Kommer i håg att vi blev ganska skraja då!  Vi terroriserade en del grannar med stenar på gräsmattan, inte bra för gräsklipparenHemlis Egentligen var det väl almänt krig mellan sura gubbar och kärringar och vi kvarterets rackarungar. Men dom snodde alla våra bollar som råkade hamna på deras tomt…puää…

anebit
0

Jag har varit en ganska snäll flicka minns bara att vi pallade äpplen..   Har väl förträngt saker………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Haha, Hittills så leder Ankah och mitt X i elakhet i alla fall, eller hur?

Ankah
0

Oj….tyckte ni att det var så hemskt…? He he…bra att jag inte berättade om de riktigt elaka grejerna…   Flört

kattlover
0

Tänker på den gången jag tog laxermedel (som såg ut som en chokladkaka) ur vårt "medicinskåp" och bjöd en tjej som ingen var speciellt förtjust i.  Det handlade inte om mobbing utan snarare tvärtom, den här tjejen skulle alltid bestämma vad vi skulle göra och när…  men den gången fick vi andra lite tidsfrist och kunde leka vad vi ville ett tag.   Men oj.. känner ännu mattpiskan mot rumpan.. det var inte kul.

Hawknestgrove
0

Haha, ska vi lite senare rösta om elakaste busstrecket? Ok, förbehållet, att ingen trollidiot kommer in och börjar snacka djurplågeri, förstås… För sånt är ju inte busstreck!

kattlover
0

# 7    Jo men gör det. Elaka grejer vill vi höra!   Räcka ut tungan

Ankah
0

Ha ha! Sådan "choklad" berättade en av mina handledare att han hade lurat i sin sekreterare…jätteroligt när bistra gamla gubbar berättar små töntiga historier och fnissar lite åt sig själva…

Faxlin
0

haha, ni är för härliga. Mina busstreck är nog inte preskiberade så jag ska nog låta dem vara just busstreck i det förglömda.
Men ack vad hemsk man var om man tänker tillbaka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kattlover
0

Försök inte komma undan Åsa!  Något litet bus kan du väl berätta??

Hawknestgrove
0

Finns inte längre. PUREX hette det!!!!!! Haha, men då säger vi väl så, att alla har tid på sig att berätta hyss fram till den 30:e. Sen ska jag, som övning, ta och göra en omröstningstråd! JAg behöver träna på det! Så Erkänn nu, alla!

Faxlin
0

#13: Meeh, då måste jag gräva fram något som inte gör att ni springer om ni ser mig:-)

Audiatur et altera pars

Ankah
0

Ja, och har ni inte busat som barn så får ni banne mig börja nu, för vi vill ha bekännelser här!!!!   Skrattande

kattlover
0

Sätt igång och gräv Åsa!

Purex hette det ja..  tur att dom tog bort det. Som gjort för "missförstånd".

karins
0

Hhaha..vad roliga ni är…och vilka busstreck….hoppas inga barn ser denna trådenHemlis

Hawknestgrove
0

Ja, det är klart…. Men ungar brukar ha bra fantasi själva…. Men i alla fall, minimiåldern för att få delta i denna tävling måste vara 20 år! Tycker jag…..

Kattlover, det fins en sak till, som man kan busa med på apoteket i samma anda. Som också smakar gott. Tänker inte avslöja det här…..Hemlis

Ankah
0

Hmmm…..salivin?? Cocillana? Vad???!!! Jag vill veta!!!   Skrikandes

Ciiviic
0

Bus Bus Bus…

Nja… En gång när vi tyckte att våran kompis pappa drack lite för mycke öl… Så… *leeer* la vi i laxermedel i hans öl Generad ..

Oj vad vi skrattade när de bullrade från toan : ) …. Sen brukade vi  tvätta hunden i munnen med pappans tandborste… De vart extra mysigt då Generad … Bytte ut matvarorna i kylen med varandra, dvs bytte plats på innehållet.Fot i munnnen

När min morfar skulle vara barnvakt till mig och mina små syskon så brukade mamma alltid sätta på Emma blått och Sandra rött… och måla på blöjorna för att morfar skulle veta vem som va vem Oskyldig .. Men lilla jag kom på den briljanta iden att man kunde byta :P.. Så morfar hade alltid ett helvete.. Då dom sov på olika tider och åt på olika tider, han förstog aldrig riktigt varför dom va så ledsna hela tiden.. Flåt morfar Flört

JosephineF
0

Jag har aldrig gjort otyg Oskyldig

Ankah
0

Sääääääääääääkert, Jossan….

JosephineF
0

hahaha ;)

Ciiviic
0

**-Jossan- tell us :D
**

Imasy
0

kom på en sak till, i högstadiet låste vi in vår hemkunskaps fröken i hemkunskaps salen genom att skjuta våra bok-skåp framför hennes dörr.

Bus streck eller elakt- arg vart hon iaf… Oskyldig

JosephineF
0

Nej men allvarligt, jag gör mer otyg nu som vuxen än vad jag gjorde som barn. Min storebror tuttade på ett älgpass modell jättestor och sprang. Kvar i lågorna stod lillasyster och grät. Jag alltså. Tack Henke! Min äldre syster sa "blunda så ska du få godis" och j****r vad fort jag blundade, godisråttan och så stoppar jäntjäkeln ludd från soffan i munnen på mig! Nämnda syster stoppade mig i barnvagnen och fyllde på med snö tills jag inte syntes längre. Nämnda syster stoppade mig och brorsan i ett påslakan och knöt igen. Jag ska fira jul hos henne i år, tror jag ska bränna ner huset som tack ;)

Ankah
0

Det är ju jätteelakt!!!

Erika91
0

haha vad roligt att läsa om era bussträck!! :D

#21 Haha stackars morfar!!

Erika91
0

#27 Vilka snälla syskon du har!

kattlover
0

Haa ha ha!!!  ´Ja bränn du ner huset Jossan…   Räcka ut tungan

Ciiviic
0

#27 - Måste vara underbart att vara yngre :P hehe…

#29 - Aaah stackars lilla morfar, fick stå ut med mycke : (

storAnnette
0

Hihi,jag har lurats med fikonsirap.Om man dricker det istället för hostmedicin får man sitta på toaletten och snyta sig!det var sk-tkul!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Hawknestgrove
0

Anette, det var just det jag menade…….Du svarade Ankah!

Fy ¨så elaka vi var som barn!

kattlover
0

Fikonsirap. Jaha du Gunilla… det har jag aldrig hört.  Kanske något att bjuda svärmor på till pannkakorna? Räcka ut tungan

Hawknestgrove
0

HAha, nu var du stygg, kattlover!

Faxlin
0

mohahaa, jag älskar den är tråden :-)
Men jag tror att mina busstreck var mer elaka, lite som en av ovanstående där folk blev skitarga :-)

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, tänkte att vi behövde lätta upp stämningen lite!

kattlover
0

# 37   Ju argare desto bättre!  Kom igen nu Åsa!  Oskyldig

karins
0

Ja den här tråden var helkulSkrattande

Ciiviic
0

Goooo ÅSA :  )

Hawknestgrove
0

Stackars Jossan. Verkar inte kul med syskon. Men ge igen du! Fikonsirap i glöggen!

JosephineF
0

#42 Jaaaaaaa!!! Syrran som ville att jag skulle göra glöggkokta päron!! Nu ni smider jag planer minsann!

Hawknestgrove
0

Skyll inte på mig……..OskyldigReceptfritt är det i alla fall….

martdat
0

hm, jag var väll ett ganska snällt barn,,, vid 13-14 var väll lite busigt dock, ganska vanliga saker, smällare i brevlådor,,, och sen så umgicks jag och brorsan bla med ett gäng från byhålan i närheten, däremellan körde vi moped på gamla järnvägen, det tröttnade dock en gubbe som bodde vid den på så han körde dit stora stenar så vi hade svårt att komma fram,,, hehe men bönder som vi va hade vi egen traktor,,, så brorsan då 12 år och hans kompis tog den och jag hängde med på moppen,, sen lyfte bror min bort stenarna, vi blev påkommna,,,, tur ingen stoppade oss när vi tog riksvägen hem,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Jaha, där ser man! I de lugnaste vattnen……

Erika91
0

Härlig tråd Skrattande

Själv är jag under 20 och får inte skriva Oskyldig

Hawknestgrove
0

Nä, vad du har gjort preskriberas ju inte förrän 10 år efteråt….. Så bäst för dig, kanske…..

Ankah
0

Uh…fikonsirap på julfest….se till att vara säker på att det är ett ställe med tillräckligt med toaletter bara….kan ju bli rätt jobbigt annars…även om man inte tar något själv…

Erika91
0

#48 Haha jaa dte kanske är bäst för mig :P

Faxlin
0

hmm, okej en liiiten rätt ofarlig sak då. Ja om ni frågar mig eller om man jämför med andra dumheter.

Vi var iväg på camping med mammas sambo, jag och mina styvbrorsor. Så fick vi för oss när styvfarsan festat kull med sin bror på kvällen att vi skulle ut och lära oss köra bil.
Sagt och gjort vi satte oss i bilen och drog iväg på grusvägarna. Vi var mitt ute i skogen och vägen ledde bara till campingen. Och det var mitt i natten. Bil hade vi kört tidigare med styvfarsan bredvid i inhägnat område, men det var lite mer spännande utan honom.
Sagt och gjort drog vi iväg. I början smygkörde vi från campingen. Men vi vart tuffare oc tuffare. Till slut körde vi nog rally tror jag. Och bilen rusade rätt bra på växlarna. Kan ju bero på att vi inte direkt lärt oss att höra när man ska växla upp.
Tydligen väsnades vi så bra att de vart störda på campingen och ringer efter polisen.

Ocetandes om detta så körde vi vidare. Efter ett tag börjar bilen ryka fruktansvärt och jag konstaterar lite frankt att den nog kokar. Bilen lade av och vi började knuffa den tillbaka mot campingen. det ger sig ju med kokningen om den blir kall. Trodde vi.
Så jag satt och styrde bilen som vid det här laget rykte hårt och brorsorna knuffade på.

Efter ett litet tag lyses skogen upp av ett konstigt blått ljus. Och ja där runt kurvan kom polisen.
Jag kastade mig ur bilen, rullade ner i diket och skynda mig upp i stående ställning. Allt för att polisen inte skulle se mig bakom ratten. Polisen stannar och ett tag efteråt stannar bilen med (mot ett träd i diket)

Polisen frågar vem som kört, och tänk, ingen av oss hade kört den. Hur den hamnade mot ett träd rykande i skogen hade vi inte direkt något bra svar på. ;-)
Poliserna började titta misstänksamt på bilen och sa att den rykte lite väl mycket. Den kokar nog säger förnuftoga Åsa. Hmm, ryker nog liiite för mycket för det. Ena polisen går fram och öppnar huven. Tänk då slår det upp två meter höga eldslågor ur motor rummet. Och det vart smått panikartat. Elden spred sig snabbt och snart stod den i ljusan lågor. Och det enda jag kunde tänka på var att nu slår nog styvfarsan ihjäl oss.

efter mycket om och men så lyckades polisen släcka elden och hann fånga oss när vi försökt smita. Inknuffade i polisbilen kommer nästa prvning.

En arg polisman börjar fråga ut oss. Han börjar självklart med att vända sig till den äldsta av oss och struntar i mig som är yngst. Och så frågar han:
Vad heter ni?
Där fick han rediga svar, för vi vissste vad vi hette.
Sedan frågad han: Vart bor ni?
Där blev det lite svårare, vi visste vad byn hette. Men ingen adress.
Döm om våran förvåning när ingen av poliserna trodde oss. Vi försökte förklara att vi nyss flyttat dit, jag nyss hemflyttad till min mamma och grabbarna var bara på besök. För första gången.
Men de trodde mig inte. Utan ringde min mamma, japp jag kom ihåg telefonnummret hem i alla fall. :-)
Så mamma får information att komma in på polisstationen och lösa ut sina barn av de inne på stationen. Medans de i patrullbilen inte vet det utan kör oss hem.

Väl hemma så är det kolsvart och ingen öppnar dörren. Mamma är ju oss totalt ovetandes på väg till polisstationen (i taxi eftersom jag nyss eldat upp hennes bil).
Jag har självklart fått nyckel hem så jag säger att jag har en sådan. Poliserna anser att vi alla ska gå in och vänta på att min mamma behagar komma hem. Jag varnar dem då för att det innanför dörren finns en stooor risen hane som inte tycker om att någon utanför familjen rör mig. Jag varnade upprepade gånger och sa att han är snäll så länge ni håller er borta från just mig. Blev lovad att de skulle lyssna på det, så jag öppnar dörren.
När jag fått upp dörren och vi är på väg in går jag först för att lugna hunden. Men då rycker den ena polisen tag i mig och knuffar mig ut i tamburen igen för att själv gå först.
Inte sååååå smart.
Så nu stod jag helt plötsligt mitt i natten i våran svarta nersläckta hall med en polis som blodet rann av och som faktiskt lärde mig mer svordommar än vad jag någonsin har hört. Lugnar ner hunden. Ger polisen en ren handduk att lägga om sin blödande arm, förvissar mig att han har tagit stelkrampsspruta. Och sedan sätter vi oss och väntar.

Då den bitna polisen blir riktigt arg på att han inte får röra sig för hunden som fortfarande är sur över att han knuffade mig bestämmer sig för att skjuta hunden på plats i köket. Arg som jag blev ringde jag till polisstationen och krävde att få tala med chefen för dessa två som var hemma hos mig. Fick tala med vakthavande chef som lyssnar tålmodigt. Ber at få prata med den polis som inte är skadad. Sedan pratar an med mig igen. Och frågar om jag vill göra en anmälan. Vilket jag struntar i. Sedan talar han med den skadade polisen som blev blekare och blekare. Och vad jag förstod vart avstängd utan lön i fjortondagar.

Jaja, vi fick samtidigt veta att mamma var där så hon kom hem. Och ja, kan ju säga att min mamma var inte så glad över att bilen var utbränd och aldrig gick att få bil av igen. Och då hon inte ville göra en anmälan mot sina egna barn så fick hon inte ut något från försäkringsbolaget.

Arga föräldrar är inte så skojigt. Men de hade ju en bra anledning i alla fall.

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Jag hamnade mest i slagsmål när jag var yngre hm hyss ja lite småjäklig och att palla äpplen. Älskade kakor så de burkarna var oftast tomma när mor min skulle ha några ur frysen. Sen rotade jag igenom min bröders saker men de rotade ju genom mina ;)

//Pia

Faxlin
0

Oups vad långt det blev. Tror inte någon orkar läsa det ens. Fattar då rakt inte att jag orkade skriva det. ;-)

Audiatur et altera pars

Erika91
0

#51 Vilken historia!!

Hawknestgrove
0

Hm…. tror du tar ledningen, ÅSa! Värsting!

Erika91
0

#55 Det tror jag med ;)

martdat
0

#51  HAHA!!

JosephineF
0

Hahaha, Åsa!! "hmm, okej en liiiten rätt ofarlig sak då" HAHAHA! Vad är då riktigt bus i dina ögon??

Puma77
0

Jösses Åsa ingen dålig upplevelse. Men med den historian tar du priset och jag undrar nu om det inte är du på avataren i alla fall. Flört

//Pia

JosephineF
0

#59 *fniss*

Hawknestgrove
0

Men, inte trodde jag, att detta skulle vara så kul!

siberlina
0

min  pappa   hade  köpt    fint  thaisiden    i   australien  , som han  tänkte  att    vi  barn  skulle   få  sy  något  fint av  när  vi  blev    äldre, men  jag  kunde   int  vänta    så  jag  fick  för  mig att   i  smyg   sy   upp  en fin  klänning av     tyget, men  det  blev  så  fel    som det bara   kunde  bli .   alt blev    förstört,   jag  gömde  tyget     på  vinden     men jag  kunde lika bra  slängt  det,  min pappa   kunde  inte  föstå vad  tyget  tagit   vägen  , jag har   fortfarande inte  berättat  för  min  syster,  fast  vi  nu  är  vuxna  och det är  länge  sen….

kattlover
0

Oj Åsa! Oj oj oj oj oj oj OJ Åsa!  Skrattande  Vilket bus! 

Japp, där tog Åsa ledningen!  Med besked!  Räcka ut tungan  Heja!

Hawknestgrove
0

Siberlina, så synd på det fina tyget… Du får väl erkänna nu…..

storAnnette
0

#43,44 Jag sa ju att jag tyckte det var kul….speciellt mot odrägliga småsyrror (hihi min blev lite spak efteråt).

Åsa,du var allt en riktig filur du!

Erika91
0

#62 Haha det påminner mig om när min docka hade för långt hår när jag var liten, jag klippte av det och gömde håret i min låda där jag hade saxar och kritor och allt, men när det var storstädning hittade mamma det och efter det fick jag inte ha en egen sax på många månader och jag väntade och väntade på att dockans hår skulle bli långt igen?

Ciiviic
0

Åsa - :O HAHA gud vad jag skrattade när jag läste det där : )

siberlina
0

gunilla , ja   det var  verkligen  synd   ,för  tyget   var   mycket vackert.

kattlover
0

Du var också en liten buse siberlina, men med goda avsikter från början.

siberlina
0

jag är  fortfarande lite  busig  ibland….

Hawknestgrove
0

Klippte håret av en leksaksapa när jag var liten. Konstigt, det har inte vuxit ut ännu. Dålig hårväxt, va?

Ankah
0

Ja, den kanske är släkt med mina barbiedockor, för de är också fortfarande flintis…   Förvånad

Erika91
0

#71, 72 Haha

siberlina
0

bus  gunilla

Faxlin
0

#58: haha, jag sa ju att jag inte skulle skriva i den här tråden :-)

#59: loooovar det är inte jag, men jag tror vi kan vara släkt på lååångt håll. hihi

#63: Hmm, ajdå. Men någon måste väl kunna slå det där. Snäääääla. ;-)

#65: Japp jag var nog inte så lätt att ha att göra med.

#67: Skoj att jag kunde bjuda på ett gott skratt.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Nä, det tror jag inte ÅSa! olovlig körning,vårdslöshet i trafik, bil som brinner, smitning från olycksplats, hund som biter polis, som inte ens fick utöva sin tjänst. det går väl inte att slå?

Faxlin
0

#76: hmm, blir det lindrigare om jag säger att jag var 13 år? ;-)
Och polisen hade ju gjort fel. ;-) Det var ju i alla fall inte mitt fel.

Audiatur et altera pars

Puma77
0

#76 ha ha nä jag tror det blir oerhört svårt.

//Pia

Faxlin
0

#78: hmm tur jag tog en lindrig sak då Generad

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

JA, ÅSa Värsting…. I alla fall dagens, verkar det som

Faxlin
0

#80: Okej ja jag sa ju att jag inget skulle sagt. Nu får jag säkert ångra det här resten av mitt iFokus liv :-)

Audiatur et altera pars

Puma77
0

#81 säger du med en grimas;) ha ha gu va jag gillar din Avatar Åsa.Skrattande

//Pia

Faxlin
0

#82: Jag ska hälsa Nikita det. Hon kommer väl dock bli ännu större på sig själv då. Men men med ålderns rätt får hon vara lite bitchig :-)

Audiatur et altera pars

karins
0

#51 Hahaha…den historian slår nog det mesta Åsa :-)

Hawknestgrove
0

Ja, helt fantastisk! Du är en sån där som "why me?" va?

Faxlin
0

#85: Kan nog vara jag det ja :-)

Audiatur et altera pars

martdat
0

mera Åsa! vad har du mer hafft för busstreck. ?Cool

Faxlin
0

#87: haha, nej du såååå roligt skulle vi inte ha. Nu tror jag att jag skämt ut mig så det räcker för en livstid. resten tror jag att jag ska förpassa tillbaka in i garderoben. ;-)

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Nja Åsa har man sagt A får man säga B. Om inte annat har du definitivt lättat upp stämningen för denna dag.Skrattande

//Pia

Faxlin
0

#89: haha, ja och det var ju rätt dag att göra det på. Så jag får se det som att jag hängt ut min barndom av en ytterst bra anledning. Att roa er här inne. Så det är det värt. ;-)

men jag har aldrig sagt den första bokstaven i alfabetet så jag behöver inte säga den andra heller :-)

Audiatur et altera pars

Puma77
0

ja vem vet vi kanske kallar dig RallyÅsa i framtiden;)

//Pia

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

RallyÅsa passar henne helt utmärkt : )

Sidentass
0

hi,hii..vilken undebar tråd!

Jag älskar att busa! Kan dra en story..det begav sig för en ca 15 år sen..vi är tre tjejer som har hållt ihop sen vi var i 14-15 års- åldern..imorrn fyller man ett halvt sekel..HåhåååjajaFlört

Vi har alltid varit intresserade av goda viner..speciellt de röda sakerna som har lite år på nacken..jag och x skrev en lapp till y och ville hon skulle gå på bolaget o köpa ett kanonvin som vi hade blivit rekommenderade..det skulle heta "chateauvaddeåu" Uttal _ Chattåvaddå!  ingen av oss kan franska..y gick dit i godan tro o väntade sig att bli serverade nånting fantastiskt..istället stod dom o gapade som en fågelholk! Kanske inte roligt för utomstående att höra..men vi kommer alltid att skratta åt denna episod..på ett bra o vänskapligt sätt:-)

Hawknestgrove
0

Hehe!  du skulle frågat efter rödtjut! HAha Chateuvadou… Den var bra! Ska fråga min kompis som jobbar på bolaget om det finns! Är det en bourgogne eller en bordeaux? Grattis i förskott, förresten! Då blir det no dator för dig i morrron då!

Sidentass
0

#95 assså det är inget dera..allt var bara ett skämt ..att det skulle vara ett bordeauxvin av en bra sort! Nåt som inte alls fanns i sortimentet..bara vi som fanns där o var tossiga;-)

liiite dator imorrn..vem kan avstå?;-)Flört

Ciiviic
0

Haha , sidentass då :P

GRATTIS :D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D

Sidentass
0

#97 Tackar i sena timmen..nu väntar slafen;-)

Faxlin
0

#94: Det lurade vi också en tjej med för många år sedan. Det är ett super roligt skämt. Men jag tror man måste uppleva det. ;-)

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Okay, ett klart fall för en barnpsykolog.

Jag var 8 eller så. Det fanns en tjej som inte tyckte om mig, hon hade en liten klan bakom sig. Det var okay för jag hade mina egna kompisar.

Men jag vet inte varför, jag snodde en cigarett av mina föräldrar, gick dit, upp till 3. våning, tände ciggen och ringde på. Mamman öppnade och jag frågade om den tjejen var hemma. Kände mig total coolt. Stod där och blåste nonchalant ut min rök. Vet inte mer hur det blev sedan. Massa samtal mellan föräldrarna antar jag.

Knäpp redan då:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

#100: haha undrar vad man får saker ifrån när man är ung.

Audiatur et altera pars

siberlina
0

101 ,jag håller  med  dig, va  fick man alla  galna ideer  ifrån.men åsa  du  tar  priset   av       busigast.

Wiizy
0

haha jag har tjuvringt en massa lite överallt… ;P bl.a med polarna då, på dejting nummer. xD Senringde vi port tele till en (jag å 3 andra) å sa att vi skulle fösrtöra hans bil, han gick på det! x)

Sen när jag var liiten (minns det nite ens) så skulle pappa lägga mig, men det var han som somnade, så gick jag alltid till mamma och sa "Pappa sover!!" Då var jag väl runt 3, (hade alltså tidigt listat ut hur man nattar folk.)

Haha… sedan, kommer jag inte ihåg vad jag har gjort… jag är nog en snäll flicka! ;-) *visslar*

catfoot
0

Hahhaaaha..Jag skrattar åt alla bus..Trodde att alla kattmännsikor var ärliga å snälla, tänk så fel man kan ha…Oskyldig

Minns när jag å min fd. svägerska brukade lura hennes småsyskon.. Med att be dom hämta synvinkeln i verktygslådan, eller att köpa munkhål på lanthandeln som fanns i byn då…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Wiizy
0

#51 *fniss* vad snällt av dig Åsa, hAha!

Sidentass
0

#99 Va..gjorde ni!!! Det måste jag berätta för mina kompissar..att det finns fler som kommit på samma galna idé:-))

kattlover
0

Kul tråd det här.  Skrattande  

Är det någon som kan öppna en omröstningstråd om vi tycker att Åsa ska byta nick till Rally-Åsa här inne…. yes or no??

Erika91
0

#100 Haha

Faxlin
0

#107: Mehh, jag är ju Sajtvärd, jag får int ebyta nick. Och jag tror inte rally Åsa passar mig :-)

Audiatur et altera pars

zenita
0

# 109   det tror jag visst att du gör!!!   rallyÅsa   rallyÅsa  rallyÅsa :))

Faxlin
0

#110: haha, gör jag ju inte alls det  :-)
Snacka om att jag kommer få äta upp den här tråden.

Audiatur et altera pars

Nore
0

Jag som var en mycket väluppfostrad son, hadde aldrig några hyss för mej. Men ni flickor var ricktiga bustroll.

Jovist var det bus för mej också, en del var snälla o många var mindre snälla. Nu är ni nyfikna va, o det skall ni få vara ett litet tag.

Hawknestgrove
0

Men Åsa, queen of bilbränneri! Du vinner, alla gånger! Till och med över bajskolorna!

Nore
0

Detta hände i min ungdom oförstånd, det fans en gammal dam i byn som bodde ensam, allså en ungmö trodde alla, hon bodde ihop med sin rävliknande katt.       Men i grannbyn bodde det en klockare som var lite förtjust i denna dam, o de tycktes finnas lite känsler dem i mellan o han smög dit på kvällen i mörkret för att inte röja sig för bybona.        Klockaren var en liten satt person med munk-krans runt huvudet sen var han kal.

Nu var det jag o prästens pojk som kom på denna ide, Sven som pojken hette var en hejare på att skriva maskin, så han skrev ner ett flygblad som löd så här ungjufär, det har kommit en smitta som gör att djur kan tappa pälsen, o det beror på att det fins en kar som är tunnhårig o liggat på någon kudde som djuret kommit i kontakt med.     Sedan postade vi brevet till tanten, o fångade in hennes katt. Sen rakade vi katten mellan öronen o släpte den o katten sprang hem till tanten.      Senare gick vi o gömde oss i en syrenberså o väntade på klockaren, mycke riktigt så kom klockaren o knacka på dörren o säger,    lilla Ingrid skall vi göra änglar i kväll också. Då öppnade damen som hette Ingrid fönstret o skrek ut så många i byn hörde, försvinn klockarjävel du har smittat min katt så han tappar pälsen.                      

Ja det var ett hyss som inte var så snält, men i ungdommens oförstånd så förstod vi inte bätre.    Hur det gick för katten, han levde många år o fick sin fina päls tillbaks.

Alexej
0

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

*Asg* Stackars misse. Och stackars de ensamma som nu inte fick göra änglar.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Nore, den var stygg!!!!!!Men du knäcker fortfarande inte biltjuvarÅSa!

Nore
0

Jag var fem år o min morfar målade ett staket hemma, jag frågade om jag fick hjälpa till men fick ett nekande svar att det bara fans en pensel hemma.  Men jag viste var det fans en pensel o hämtade den, men morfar blev inte glad, för jag hadde tagit hans rakborste o målade med.  Vad han sa, f…. ung……är du alldeles…… min bästeborste, vad i ……… har jag gort för ont o ha dej hängande på mej.

Hawknestgrove
0

Haha, såna elaka ungar…. Men ditt påfund med den rakade katten, var faktiskt väldigt smart och uträknande. Stackars gubbe…. INgen herdestund…..

Jenna-Gun
0

Jag som var en mycket väluppfostrad son, hadde aldrig några hyss för mej.

Aldrig att jag tror på en karl som säjer så

Hehe du var ingen ängel du heller.

Jenna 

Nore
0

Vi fiskade mycke som barn, en gång kommer jag ihåg när vi hadde fått en ål.  Till slut kom vi hem med ålen hal som is o skulle visa mina föräldrar men de var inte hemma, men hörde min syster badade.      Så jag ropade att jag hittat en orm, o hon svarade läggav, jag viste hon var rädd för ormar, o nu fixade hon till sig för att åka ut med sin pojkvän o dörren var låst. Men jag tog en tång o vred upp låset försiktigt o hämtade ålen o slängde in den till henne i badkaret, det var inte mycke vatten kvar i karet när hon fäcktat runt i det.    Mycke ricktig jag fick springa vad tyglarna bar för att jag inte skulle få smörj. Dagen efter skulle hon beklaga sig till far, o min far skrattade hejdlöst o sen såg han på mej o slog sig för knäna o skrattade, o min syster blev ännu ilsknare.

Hawknestgrove
0

Näää, NOre, vilken elaking du var! Hm….. passa dig, så du inte får Fikonsirap i stället för glögg till julgodiset……

Jenna-Gun
0
supermoccine
0

Hmm.. jag var nog ganska fredlig som barn. Busringningar, plinga på folks dörrar och springa iväg, knyckte dockor av min granne, men fick dåligt samvete och lämnade tillbaka dem i smyg. Kom ihåg någon gång när vi låtsades att jag och en kompis till mig hade hypnotiserat en tredje kompis och gick hem till hennes föräldrar med spektaklet. Bytte ut pappas cigaretter mot låtsascigaretter jag och mina syskon gjort i papper när vi ville att han skulle sluta röka. Inget som kan mäta sig med era historier direkt :)

Puma77
0

Ni e inte kloka.Flört

//Pia

Nore
0

Det var tre små pojkar som stod o pratade med varandra.

Den ena säger, min mamma har så stor mun att hon kan få in ett helt äpple.

Då säger den andra påjken, det är väl inget min mamma får in en hel melon i munnen.

Då säger den tredje pojken, min mamma har störst mun, för jag hörde henne säga till pappa en kväll, släck lampan så skall jag ta den i munnen, o den lampan är inte liten den.

Wiizy
0

#124 Samma här ;P

Faxlin
0

hehe jag tycker det verkar som om Nore vinner det här i alla fall :-)
Eller vad säger ni? Visst är det så?

Audiatur et altera pars

Erika91
0

Haha Nore Skrattande
Det där om katten, haha Glad

Nore
0

Det bodde en torpare hemma i byn, med sin hushållerska, o en massa katter. Torparen var lugnet sälv, o husan vad hin håle, sur o vresig o förskräckligt snål.  Men grannarna till torparen tyckte synd om honom, o pratade med honom om husan, att han var alldeles för snäll mot henne o att haninte mådde bra av behandlingen han fick hemma hoss sig, så de rådde honom att säga upp husan. Då svarad han på det deras förslag,   neeeej deeet tror ja inte är en bra ide, hon har också goda sider, hon kokar så bra kattmat o hon är så stor djurvänn, o det har jag nytta av också, för jag får en slev av maten också. Att hon är le, de kan jag stå ut med bara hon är rädd om djuren.

Nore
0

Det förra inlägget var inget hyss, men nu kommer hysset mot husan.    Torparen hadde rengort utedasset o sett till att det blivit tömt, vi var fyra killar som kom på en gidigen ide mot den elaka käringen.     Vi gick till verket med att gillra fällan för henne, vi tog en bit hönsnät o satte fast under sitsen på utedasset, där i från drog vi en tråd till kostängselt.  När vi såg kärringen gå på dass, då lade vi på tråden vi draget på kostängslet, det var lugnt o stilla nästan så vi trodde vi misslyckas, men sen brakade det till o hon skrek i himmelens höjd o kom utfarande halvkädd.     Senare på eftermidagen kom torparen o prata med oss pojkar, ni är allt ricktiga rackar ungar ni o log, se nu till o få bort eländet nu därifrån så en kan gå på dass säkert,

Faxlin
0

*Asg* Det var elakt ju.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ok, då har vi denna veckas enligt min mening, tre finalister. ÅSas bilfärd, Nores klockare/rakade katt och faktiskt, jag tycker mitt X bajskolor. Nu skapar jag en ny tråd, med hänvisning till denna, där vi röstar på en av dessa tre!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.