OT: Boktips och julklappstips
Jag har alltid avskytt allt som böcker heter, men hittade en bok av två författare som jag tycker om, och den kan jag verkligen rekommendera. Det är ingen roman eller liknande. Tillsammans av Anna Kåver och Åsa Nilsonne.
Jag lyssnar annars en hel del på ljudböcker - någon som är ute i sista minuten och behöver ett julklappsförslag - köp "Sucka mitt hjärta - men brist dock ej", Mark Levengoods bok, som ljudbok. Han själv läser den, och jag älskar hans dialekt, och boken innehåller en hel del av hans mycket tänkvärda historier.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja jag köpte av min kompis lille kille Looserhandboken. Konsten att misslyckas med allt. Känns perfekt i dag.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hmm, så din kisse ville fira med dig också. Så sött.
Jag har köpt en massa böcker att ge bort, men vill ni ge er själva en bra present så köp Anne-Marie Nilssons bok "Kattens sjukdomar". Vilken fråga som än kommer upp finns svaret där. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Den enda jag köpt böcker till i julklapp är min fyra åriga dotter som formligen slukar böcker. Okej vi läser och hon slukar, men efter att vi läst sitter hon själv och "läser" boken igen, och hon får med poängen överallt. :-)
Dock har jag själv fått en bok i julklapp av en kär vän. Hon skickade mig en bok genom Alibris om uppfödning av iller. en engelsktextad bok, men tyvärr är all bra literatur om illrar på engelska. Så nu har jag bara ett tjugotal illerböcker kvar på engelska att önska mig :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars