Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 336 ggr
solweig
0

medlemmar

vad är det som händer? först var det klasson som lämnade in . nu är det tydligen mary-kate som har lämnat hittekatter. det är för mycke påhopp på den här sajten tydligen. vi måste bli lite snällare mot varann. annars kommer vi att förlora fler medlemmar.och det vill vi inte heller hur?

essut
0

Håller med dig, nu har det varit mycket påhopp ang. insamlingarna.

Erika91
0

Det har varit mkt påhopp ja, men samtidigt tycker jag det är viktigt att man redovisar..

Highlandertess
0

På internet så får man inte samma utbyte som vid vanligt samtal. Man hör inte folks ton, ser inte kroppspråk etc. Därför är det lätt att missförstå, misstolka och så blir allt fel. Vi får försöka lösa eventuella missförstånd och ta hand om varandra :-) Vi värnar ju alla om djurens bästa.

Ankah
0

Ja, detta är ju något man bör tänka på även när man skriver…

kattassen
0

Ibland kan ett skrivet ord vara lätt att feltolka också. Man skriver lite grand "direkt från hjärtat" och då kan det bli nyanser i det skrivna ordet som kan verka hårdare än vad som avses. Det gäller att försöka uttrycka sig kanske liiite försikigare än vad man vill då mycket kan verka hårdare i skrift än i tal.

Men med vanlig hyfs och trevlig ton borde det väl fungera eller?

Synd när folk inte längre trivs här, här finns mycket kunskap och trivsel tycker jag ialla fall.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, personligen tar jag ställning när Lena komer igen. Känner mig inte glad heller här inne.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut
0

Har sagt till mig själv att sluta lämna bidrag till katterna här när det är sånt tjafs..

Wiizy
0

tkr inte jag, nu är jag ju inne här möe, för sklan. men jag tkr bara att vissa grejer tar man åt sig mkt av.
inget personligt. ;-)

storAnnette
0

Jag tänker fortsätta ge bidrag om och när jag vill och kan.Jag har hela tiden vetat att jag inte kan förvänta mig exakt redovisning.Det är ju så att man inte får nån sån redovisning t ex från Röda Korset och liknande organisationer när man ger bidrag.Att de får bidrag öht beror på att man som bidragsgivare väljer att lita på dom.

Så mitt sätt att se är - bidragsgivaren har gett till ett visst ändamål - bidragsmottagaren har fått till ett visst ändamål.Om sen mottagaren gör något annat eller billigare eller dyrare kan iaf jag överlämna det till de personens samvete,det är inget jag bekymrar mig om.För mig är en gåva en gåva,när den lämnat mig tillhör den mottagaren.

Jag väljer att lita på att alla gör så gott de kan!

kattlover
0

# 9  Precis så tänker jag med storAnnette.  Man måste förutsätta att folk är ärliga här inne och jag tror faktiskt att om man älskar djur och hjälper dom på olika sätt så är man ärlig.  Så naiv är jag.

evamojje
0

Det har varit en del hårda ord och mycket har handlat om insamlingarna.

Och det är just därför som vi har gjort regler för insamlingar här på Hittekatter. Och hädanefter är det dom som ska följas för att kunna starta en insamling här. Ska vara till hjälp både för den som insamlingen går till och till alla som ger bidrag. Så vi slipper infekterade inlägg och bråk.

Och det är väldigt synd att medlemmar väljer att gå ut hittekatter då vi alla här är ute efter samma sak att hjälpa katterna. Men det är ju så att när det handlar om något man verkligen värnar om så blir det mycket känslor som kommer fram och då blir det livliga diskussioner som kan urarta efter ett tag pga av att folk bryr sig så mycket.

Men jag tycker att det är dax att gå vidare nu och släppa tråden med Klasson och allt som kommit ur den. From nu så är det våra regler för insamlingar som gäller och det som hänt tidigare är i det förflutna. Det är ju meningen att vi på hittekatter ska ha utbyte av varandra och utrymme för allt och alla och då kommer också olikatänkande att vara med. Och olika får vi tänka men vi får inte glömma skrivreglerna här på hittekatter.

Hoppas på många bra inlägg och diskussioner även i framtiden Skrattande

//Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Ciiviic
0

Bra.

Eftersom alla nu tycker att det är dags för lite muntra människor :)

Så tänker jag införa GODA DAGEN.

Den 21 December är det goda dagen.

En dag då alla måste vara glada, man får inte skriva en hemsk sak.. Alla måste ha en god min, och skriva ner minst 3 personer som dom tycker ha gjort något bra.. : )

Så imorgon så är det goda dagen!!!

Erika91
0

#11 Det låter bra!!

#12 Haha jag hänger med :)
Fast det kanskek inte lyckas..?
Om det är djurplågeri eller liknande så måste jag vara lite hemsk Hemlis

Ciiviic
0

#13 - Ja sådana saker får man bli arg på.. Men inte säga nå elakt till dom andra på forumet : ) .. Eller så.. Om du hänger med i mitt tänkande : ) …

Erika91
0

#14 Jo så ja :D
Det hänger jag med på, absolut!! :D

Imasy
0

oj, är det så mycket hårda ord?

man måste väl kunna diskutera utan att man blir osams och lämnar forumet?

för att ta tråden om klasson/femtåingen som ett exempel just för att den är färsk, så tror jag att det kan bli hårda toner just för att man skriver om en katt och engagerar forumet i det fallet så vill man ju veta vad som hänt och hur det går. vi är väl alla här för att vi bryr oss om katterna?

Erika91
0

#16 Ja det tycker jag också, men det är ju lätt att man blir osams, men jag tycker att man ska reda upp det istället för att bli ovänner..

martdat
0

Ja nu lyssnar vi på 80 tals klassiker och är glada!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.