Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2025 ggr
Klasson
0

NU lämnar jag hittekatter!

Pga alla omstänigheter och Pm m.m. Om att jag är en lögnare och inte tar hand om djuren m.m Så lämnar jag nu denna site.

Det är så mycket S*it snack här inne, alla håller andra bakom ryggen och hoppar på andra!

Så Lycka till med djuren.

Jag tänker dok fortsätta hjälpa djur, men inga som ni här inne kommer få veta om!!

Imasy
0

klart att folk börjar fundera när man aldrig får något svar på de frågor man ställer. Jag undrar fortfarande: vad exakt vad det för fel på den nu avlivade katten? att inte få ett svar börjar man ju undra om det finns ugglor i mossen. En annan galen sak, lägga 2000 kr på en avlivning/kremering, men inte på vård?! nu sk*ter jag i vem/vart dessa pengar kommer ifrån och vad ni har kommit övverrens om, det jag vill veta, åter igen, är vad det var för fel på katten eftersom han ansågs vara dödsdömd?

miranda1
0

såg bilderna på kissen som nyss avlivades. Den ser varken dösjuk eller fövildat ut. Vad har kissen gjort för fel att förtjäna avlivning?

Imasy
0

ot- vad hände med tråden du startade tidigare med pm:et, låstes den eller?

Klasson
0

Då va detta igång igen!!

Läs hela tråden.. Va e de med er människor här inne??!?

Samråd med vetrinären så va de inget att göra!

Jag har även pratat med polisen, Ingen har efterlyst katten.

Då katten har elak hosta, brytit av klor, reagerar då du tar på baken.

Är inte särskilt tam,utan skriker direkt han ser dig, slår med tassar å allt för att försvara sig!

Vetrinären sa även att han hadde skabb i öronen!!

Kristin, ser du detta så titta upp dina katter,så dom inte har fått skabb!!

Vetrinären tyckte detta va de bästa för katten.. Jag vet itne va jag ska seja…

Om ni hadde brytt er så mycket så hadde ni väll kunnat hämta katten själv då?? eller??

Katten MÅDDE DÅLIGT, den va inte bra i psýket

Klasson
0

3, det blev väll som vanligt när jag startar en tråd. DEN FÖRSVANN!!

Många av mina trådar stängs innan jag hinner försvara mig eller så tas dom bort

Denna kommentar har tagits bort.
miranda1
0

katten mådde dålig… är det inte därför du "räddade" honom?

Alla symtomer du beskriver går att behandla med enkla åtgärder. antibiotika, smärtstillande, ivermectin mot skabben. Ganska enkla grejer som föreskrivs tusentals gången om dagen….

Den katten förtjänade en chans, inte att bli kremerad för 2000 kronor. Du kunde ha lagt pengarna på behandling istället.

Och förklara för mig hur en "inte särskild tam" katt ser så avslappnad ut på bilderna! Och säg inte att det är för att han mådde dåligt.

Hawknestgrove
0

Tycker att summan för separat kremering verkar lite hög….. Nån mer än jag, som reflekterar över detta? Här kan jag få det för 5-600 kr

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

När jag avlivade Samira blev avlivning+ separat kremering 2000 kronor

Hawknestgrove
0

Hm…. ska höra här både i Norge och Sverige. Återkommer…. Sist jag hörde med min norske vet, så skulle det kosta för kremeringen 450 NOK.

Faxlin
0

#15: Här kostade separat kremering 1200:- för en hund för fyra år sedan. men det är säkert billigare för en katt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#3: den tråden togs bort då det inte är tillåtet att visa upp privata pm inne på forumet. Ett pm är ett privat meddelande inget som läggs ut. Har man emottagit ett pm man inte tycker om eller som är ett brott mot lagen då skall man kontakta sin Sajtvärd och be denne om hjälp. Helst genom att då visa upp pmet ifråga. Annars är det svårt i alla fall. Men om det är olagligheter i ett pm är det viktigt att spara pmet i sin inkorg också så det kan ses som bevis. Men det är således inte tillåtet att skriva ut pm i forumet.

#5: Se det inte som något personligt. Läs min förklaring till anledningen här ovanför.

Mvh ÅsaF medarbetare

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Betalade för 1 år sedan för avlivning och separat kremering 1300 kr

Alexej
0

Tråden var låst ett tag så att vi kunde diskutera den. Klasson har lämnad hittekatter under tiden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

Ja, Klasson, jag förstår vad du menar med skitsnack och så, men sanningen att säga så är det ganska mycket som pekar mot dig här - du har till exempel aldrig sagt något om vad som hände med pengarna som blev över efter att Skogis var omhändertagen - visst, 2000 fick du av en person, men de pengarna som samlades ihop här då?

Jag tycker inte heller att någon av de skador som nämns är tillräckliga för att försvara avlivning. Gjordes ingen röntgen av höft/bäckenpartiet? 

Folk är inte sura över att du gjorde som vetten rådde dig, utan för att det verkar som att du vill undanhålla information om vad som har hänt och istället börjar anklaga folk för att misstro dig. Jag tror inte att det var lätt att bestämma över kissens död, men du får det att verka lite misstänkt…

Imasy
0

jadu, jag vet inte vad jag ska säga, jag börjar känna att jag står mer och mer av samma åsikt som den person som skrev pm:et till dig. jag har flertalet gånger frågat vad det var för fel på katten´, men jag får bara luddiga svar. en katt som har skabb vet även den dummaste nöt att det är inget man avlivar för.

nu har ju du avslutat ditt medlemskap, så jag lär väl aldrig få något svar på vad det egentligen var som hände.

Citerar dig : 

Om ni hadde brytt er så mycket så hadde ni väll kunnat hämta katten själv då?? eller??

Hade vi andra chansen att ta honom? varför sa du inte det då?, att han mådde så dåligt fick ju ingen veta förräns det var försent.

Misan
0

Suck, snacka om dåligt samvete! Klart man drar när man inte kan stå för det man gör.

Lisa

attmar
0

Men oj, jag hade helt missat denna tråden och den om femtåingen.. Har läst igenom våda nu…. Vad tragiskt!! :( stackars kisse..

#23 Ja de verkar ju inte bättre…

karins
0

Jaha.. något tragiskt det här. hittar inte andra tråden där allt började?

Hawknestgrove
0

solweig
0

jag tycker att det är synd att klasson slutat. men hon tyckte väl att hon fick mycke påhopp. har märkt att ibland är det väldigt mycke påhopp från en del. tycker att det är synd, för jag tycker om hittekatter. bra att läsa vad andra har att säga.

JosephineF
0

#27 Jag skulle vilja påstå att de sk påhoppen är helt befogade då vi, med rätta, måste få undra var i allsin da´r pengar tagit vägen som samlats in genom denna sajt. Jag förstår faktiskt inte varför ni reagerar på detta? Det är väldigt viktigt att man kan ge svar på frågorna man får angående insamlingarna och inte hymla, gör man det är risken stor att man inte blir tagen på allvar. Även i det senaste fallet med Klasson ger hon luddiga svar. Man avlivar inte en katt pga öronskabb. Inte heller för att den har ont i bakstället utan att kolla varför. Att klor gått av är inte heller någon katastrof men det gör nog ont, vilket förklarar varför katten fräste och verkade otam.

Hittekatter i fokus är inte ute efter att hänga ut folk! I det här fallet la Klasson ut ett pm, den tråden är borttagen pga att det är emot skrivreglerna att lägga ut pm (=personal message, personligt meddelande) Är det någon som blivit påhoppad offentligt här är det den personen som skrivit ett privat meddelande till Klasson för att förklara sin ståndpunkt, vars meddelande blev publicerat!

Imasy
0

vill man inte bli ifrågasatt, då skriver man inte på ett öppet forum. nu vet inte jag vad som ev skrivits i pm till klasson, men startar man en tråd så får man väl vara beredd att folk är nyfikna/frågar/kritiserar/ifrågasätter  you name it.

tycker inte det har varit några elaka påhopp mot klasson, det är ju hon som blir arg när man frågar något, vilket jag tycker luktar skunk när man tar till en aggressiv attityd vid enkla frågor.

kanske Kristine eller ankie vet något mer i denna historia?

modellflickan
0

Jag förstår inte heller vad anledningen var att katten avlivades. Och något svar verkar man ju inte heller få.

Vad har dessutom pengarna som blev över efter skogis tagit vägen??

Mary-kate
0

Alltså skall man ifrågasätta allt vad en veterinär säger?? Man skall alltså rädda alla katter till varje pris?? Då hade min veterinär fel när han sa att det var djurplågeri att ha min katt kvar till varje pris. Varför skall bara klasson redovisa vart pengarna som hon fick över hade gått? Då skall alla göra det även Åsa tycker jag. Hon har inte redovisat hur mycket pengar hon fått in och vilka utgifter hon haft?? Jag förstår Klasson oxå eftersom hon känner att allt hon gör är fel och blir ifrågasatt hela tiden.  Skall bara tala om att jag har inte gett något bidrag till Klasson denna gång eftersom jag har så mycket utgifter just nu.

Faxlin
0

#31: Har inte jag redovisat vilka pengar jag fått in? Nu tror jag du får läsa på din läxa liiiite grann här innan du hoppar helt i galen tunna.
Jag har inte gått igenom kvittona än på maten, det är ju så att jag åker till olika ställen för att få så billigt som möjligt. Och oavsett vad du har för liv så har jag ett liv fullt med barn och det är snart jul. Således finns kanske inte tiden för allt. Men var inte orolig. Det kommer en redovisning på vart pengarna har gått till :-)

Audiatur et altera pars

karins
0

Näe..nu får ni sluta bråka! Finns väl annat att lägga energi på…

Ciiviic
0

Men asså… varför fortsätta bråka om Klasson när hon inte ens är medlem längre ????

JosephineF
0

Ja, Mary-kate ALLA ska redovisa utan undantag. Och det har Åsa gjort, eller snarare det gör hon fortlöpande i denna tråd! Det är faktiskt bara Klasson som vägrat att redovisa!

Hawknestgrove
0

Egentligen har Ciivic väldigt rätt. Finns viktigare trådar här inne att uppmärksamma.

Mary-kate
0

Jag har hus, mamma, 2 katter och andra saker. Jag tar hand om allt själv. Försörjer både min dotter och hennes kusin. Tar hand om mamma 24 timmar om dygnet och har fibromyalgi.Sover 3 timmar per natt eftersom jag har bestämt mig för att ta hand om allt själv. Har gett ut ungefär 30.000:- bara i år till olika katter som behövde hjälp. Så nu börjar jag få nog.

JosephineF
0

Hur har denna diskussion börjat handla om vad du gett Mary-kate? Den handlar och har handlat om KLASSONS redovisningsplikt, precis som alla andra här har!

Faxlin
0

#37: Tror du på fullaste allvar att för att du har gett ut 30.000:- till katter i nöd att du får hoppa på mig utan anledning och att jag på grund av det ska vara tyst? Snacka om midd i planeringen.
Jag är jätteglad för katternas skull att du har hjälpt dem. Men det ger dig inte rätt att hoppa på folk om osanna saker. Att påstå att jag inte redovisat för att du själv inte har sett det är förtal. Så passa dig väldigt noga för vem du förtalar.

Audiatur et altera pars

attmar
0

Den här diskussionen börjar gå lite överstyr nu va…?
Förstår inte varför alla tar det så personligt.

kajsa08
0

Gråter Näe. lägg ner tråden, inte kul. Det är ju katter vi ska diskutera här. Inte människor…

Ciiviic
0

Men asså…. Kan inte nån låsa denna tråd… detta har ju spårat ur

:( … Ingen ska behöva bli arg ledsen sårad…

Alla har vi olika tankar oh grejjer… Men fortsätter detta bråk så kommer fler att lämna hittekatter : ( . ååh de går ju inte för sig..

Så nu slutar alla att tjaffsa :D

attmar
0

Alla som är medlem på denna sida är ute efter en och samma sak, ATT HJÄLPA KATTER I NÖD. Varför bråka med varandra istället för att stötta varandra? De här är helt galet, vi står ju på samma sida allehopa, eller?!

Faxlin
0

Indirekt handlar det ju om katterna med. Den tråkiga baksidan med att alla katter kostar pengar. Och alla inte har så gott om den varan. Dit hör jag, hatar att ta emot hjälp med insamlingar, men jag har inget val. Mitt liv ser klart annorlunda ut nu och det är för mycket ut oc för lite in här hemma.
Att det sådana gånger när pengar är med blir diskussioner är självklart. Och att alla som får ska redovisa är självklart. När det inte redovisas så blir det misstänksamheter och liknande.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

#36 EKO!

kattlover
0

Tycker också det är dags att coola ner lite.  

Mary-Kate du är fantastiskt generös, verkligen.   Vi har inte råd att mista dig här. :-) Nej, men allvarligt det vore synd om du lämnade Hittekatter.

Åsa, jag tror att Mary-Kate reagerar på att inga belopp har redovisats, det står vem du har fått pengar från men inga belopp.  En enkel sak att åtgärda och sen kanske vi få lite julefrid här inne? 

Kom igen nu tjejer!!  Det här är ju en bagatell egentligen och ni gör båda så mycket för att hjälpa katter så ni behövs verkligen!!!!

Ciiviic
0

ÅsaF - de har vi alla … ibland mer eller mindre… Varav vissa kankse missar oh massa annat. det är ju endå ganska så mkt som spelar in..

men nu får detta bråk sluta… fattar inte : ( …  

Om folk har några frågor så skicka PM istället för att andra ska bli inblandade …. Så allt blir en j***a cirkus : ( .. 

Nu låter man väl snart som en dagisfröken som försöker hålla reda på alla 1000 ungar så dom inte bråkar :S

Erika91
0

Jag har nu läst den där tråden om att skeppskatten var "tvungen" att avlivas och det tycker jag är väldigt, väldigt synd. Det fanns ett hopp och som andra sa; med behandling så skulle den katten ha kunnat bi återställd. Den veterinären du åkte till tycker inte jag var en särskilt bra veterinär (ursäka om man inte får säga så) eftersom den skulle ha gett bättre anledningar. Men som sagt nu är katten tyvärr avliden. Den har det bra nu och fick en bra sista tid. Det jag tyckte att Klasson skulle ha gjort efter de sakerna som veterinären sa att katten var tvungen att avlivas för var att söka upp en annan veterinär och se vad den säger. För dessa åtgärder kan behandlas och är inte tillräckliga för avlivning. Om det var jag skulle jag ha uppsökt en annan veterinär efter dens veterinär åsikt. För vissa veterinärer är inte lika "bra" tyvärr. Men det är vad jag skulle ha gjort.

attmar
0

Åsa HAR redovisat belopp också! man måste dock "dra sidan" en bit åt höger för att se dem… Jag missade dom också först!

Faxlin
0

#46: Beloppen har stått med hela tiden. Men jag valde att kopiera från kontot och klistra in det exakt som det står, såleds har beloppen hamnat mer åt höger. Dra i rull listen neri så ser du och alla andra dem.

Audiatur et altera pars

miranda1
0

#31 Man skall alltså rädda alla katter till varje pris??

Hallå….lite antibiotika, smärtstillande, kanske en röntgenbild är väll inte hela världen?

Ankah
0

Nej, jag håller med Miranda. Hade man vid röntgen av höften sett stora bäckenfrakturer med massiva bödningar hade det KANSKE varit en ursäkt att föreslå att man avslutade missens liv, men att inte ens kolla upp det var minst sagt slappt alt. snålt!

Erika91
0

#51, 52 Håller med fullt ut!!

kattlover
0

# 50    Ja men då är det säkert ett missförstånd från Mary-Kates sida, hon scrollade inte heller till höger (precis som jag). Då är väl allt uppklarat??

Ciiviic
0

Jag förstår fortfarande inte varför denna tråd är igång.

Klasson är inte medlem, så varför ens fortsätta?

Alla andra verkar ju sköta allt bra..

Puma77
0

På aätt och vis tycker jag att detta kan vara en bra tråd (vissa delar) När det gäller veterinärer och deras beslut bl.a.

Det jag tänker på i det här fallet är att det låter som denna veterinär bara ville göra det enklaste och få det avklarat så fort som möjligt. Vi ska ge alla katter en chans men hur mycket kan vi lite på veterinärer? Jag vet inte hur jag skulle ha reagerat, säkert skulle jag trott på min veterinär att allt var kört. Men är det riktigt säkert att man gjort allt för kissen?

Denna tråd har fått mig att fundera. Kommer jag i en liknande situation som Klasson hamnade i så kommer jag att terrorisera veterinären med frågor så att jag får full klarhet att allt har gjorts. 

Det är tack vare diskutionerna i dessa trådar som jag fått upp ögonen för att veterinärena inte alltid handlar på rätt sätt. I varje fall inte när det gäller dessa hemlösa stackare. 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

//Pia

attmar
0

Jag skulle för min del aldrig i livet ge mig så lätt.. inte en chans. Jag skulle göra allt för min katt och om veterinären föreslår avlivning utan en egentligen orsak skulle jag gå till en annan veterinär.. Skulle aldrig gå med på avlivning innan jag testat ALLT. kosta vad de vill kosta…

attmar
0

.. fast nu var det ju inte direkt Klassons katt.. Hon kanske tyckte det var den enklaste (och billigaste) utvägen? jag vet inte..

Men som Ciiviic säger, Klasson är ju inte medlem här längre nu, så det är ju ingen mening att speckulera vidare. Och mellan Åsa och mary-kate verkar det ju bara vara ett missförstånd…?

kajsa08
0

Kan vi inte starta en ny tråd istället? Om veterinärers omhändertagande och att få en second opinion. Eller, behöver veterinärer säga att avlivning är bäst? Min hittekatt Whiskey hade en skada i höften, ja han hade ont, fick inte klappa honom på bakdelen av kroppen, han var aggressiv och avvisande. Veterinären sa att det inte var något han kunde göra (kan misstolkas, men han menade att det inte gick att operera) men det har läkt och Whiskey mår bra idag. Om han hade blivit sparkad eller påkörd vet jag inte. Men det kan var lätt att misstolka veterinären om man inte är tillräckligt engagerad.

JosephineF
0

Kajsa08; starta en tråd om detta, det var en bra idé! Det är ju, trots allt runt omkring här, en viktig diskussion!

Pelusa
0

Enligt min erfarenhet ska man alltid misstro och ställa frågor om en veterinärs uttalade dödsdom när det gäller hemlösa katter.

/Pelusa

Ankie
0

#29 nä du jag har ingen om något i denna historia mer än vad jag har läst här. Jag kan säga att jag blev väldigt förvånad när kissen blivit avlivad för att veterinären bedömt det så. Kristine kanske vet hon verkar ju ha kontakt med Klasson. Veterinärer har faktiskt inte alltid rätt så det så.

Jag var till en vet. med rödis, vår hittekatt, för vi hade problem med att han markerade inne hela tiden. Hon sa att det enda som gick att göra var att ta bort honom för har han börjat så slutar han aldrig. Det är ingen utväg för mig sa jag, sen var det tack och hej till henne. Jag rådfrågade en annan vet. och han kom med en rad olika lösningar och sa inget om avlivning. Rödis markerar aldrig nu och den veterinären som sa så om min bäste vän har jag aldrig mer besökt eller ringt mer. Det jag vill ha sagt är att det finns vet. som kan ha fel och att det finns fler. Man ska ifrågasätta och ställa krav och känns det inte rätt gå därifrån.

Ja jag tycker det låter lite svävande med det som veterinären sa om denna vackra katt. Klart man ska rädda om det går att räddas. Jag vill säga till dig Klasson, för jag tror att du läser här ändå, att varför reagerar du som du gör? Du blir arg och förbannad när vi frågar om denna katt och vill ha förklaring, vi vill ju veta vad problemet exakt var. Är det så farligt?

Kremering tror jag ligger på ca 1000 kronor om inte mer här i Bollnäs.

kajsa08
0

#60 Är inte inne här så mycket men när jag kikar in nästa gång fixar jag tråden, när det nu blir. Om ingen annan tar upp den.

#61 Visst är det så, och man måste ha lite skinn på näsan tror jag, liksom när man själv går till doktorn. Tro inte på allt din doktor säger, ifrågasätt! Glad

Alexej
0

Problemet för mig är inte vad veterinären har sagt. För det vet vi inget om.

Jag har ifrågasatt Klassons ärlighet, vad vet vi om det stämmer att veterinären har bestämmt avlivning. Kanske har veterinären inte alls rekommenderat avlivning som polisen också skulle har gjort när Klasson gjorde en anmälan om en upphittad katt. Jag tror inte att en polis skulle göra det och jag vet att veterinärer avliva katter när kattägaren eller en upphittare vill det. Då avlivar veterinärer också friska katter. Klasson ville inte berätta vad veterinären heter (hon kunde har mailat namnet till tex Lena), men hon ville inte. Därför tror jag henne inte.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

Jag håller med dig, Alexej, om att detta är ganska mystiskt, och att Klasson reagerade med sådan ilska var också lite misstänkt. Men om det här forumet ska vara det välfungerande skyddsnät det kan vara, så måste man nog lita på varandra - om hon säger att veterinären sa det så får vi lita på det.

Man bör nog också visa att det GÅR ATT LITA PÅ EN - t.ex. genom att redovisa vad de pengar man insamlat har gått till. Man bör också göra detta utan att knota eller påstå sig utpekad - det är en fullständig självklarhet!

Visst, vi vet inte särskilt mycket om varandra här inne, men dem vi inte känner bör vi kanske utgå ifrån att de bara har katternas bästa för ögonen.

Ska sluta predika nu…

Erika91
0

#64 Det ligger nog nått i vad du säger!

Imasy
0

Säger åter  igen:

Citerar dig : 

hade jag fått frågan om jag kunde ta honom om avlivning var det enda alternativet istället för antibiotika och och lite skabb medel, så hade jag fixat hem honom till mig, även fast det är knökat över kanterna. men det var väl lättare att avliva än att fråga om hjälp?

att reagera med att gapa och skrika när man är intresserad av att veta vad det var för fel på katten, får mig att undra om han fick träffa vet öht?

hoppas att kristine kanske kan ge lite klarhet i denna tragiska historia

karins
0

Klasson är inte medlem längre, katten går inte att rädda längre. så varför älta detta. Det finns fler frusna katter som behöver hjälp. Så nu hjälper vi dom i stället för att bråka.

solweig
0

när jag skrev inlägget förut, så menade jag inte bara om klasson. det är för mycke påhopp från flera medlemmar här, som hoppar på folk. det tycker jag är synd. för vi har väl katternas väl att tänka på . inte att bråka med varann.

siberlina
0

det är  synd att  man ska   hålla  på och bråka…

MorganP
0

Lägg ner denna diskussionen, skriv inte mer utan låt den rinna ut i sanden. Enda jag skriver i denna tråd.

Morgan

Faxlin
0

Jag bråkar inte Oskyldig

Jag lovar, jag är sååååå snäll och försynt. Jag bara försvarde mig Flört

Men okej, jag lägger ner nu. Och ni som vill fortsätta bråka om mig och den hjälp jag tagit emot kan ta det per pm eller i min gästbok. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Mer pepparkakor åt folket!!!

Erika91
0

#73 HAHA Skrattande

Puma77
0

Jag blir så risig i magen när jag äter pepparkakorFundersam fast det kanske beror på att jag äter för mångaRäcka ut tungan

Oj nu kom vi utanför ämnet med en massa s…tprat igenGenerad

//Pia

karins
0

Ja nu käkar vi lite pepparkakor i stället.

JosephineF
0

Jag har ju handlat pepparkakor idag! Måste leta reda på dom! Köpte godis åt min systerson i julklapp också och så sitter jag här och är dödens sugen på dom.. =/ Det går ju förstås att köpa nya åt Herman.. Oskyldig

Puma77
0

# 77 ha ha ja än finns det ju tid

//Pia

JosephineF
0

#78 Tolkar det där som att du råder mig till att ta godiset så jag inte åker på ett sockerfall!

Hawknestgrove
0

JAg har en hel burk här so jag kan mumsa på. Men jag blir cokså så kass i magen. Har ingen lust att bli sofförvisad i natt.

Puma77
0

#79 ja det vore ju inte så bra. *fniss*

//Pia

JosephineF
0

#81 Tack, då var det klubbat!! =)

Ankah
0

Jossan, jag har OCKSÅ handlat pepparkakor idag..! Vilket sammanträffande… Räcka ut tungan

Hursomhelst så tycker jag faktiskt att de grejer som kommit upp här (bortsett från personliga påhopp på Klasson) är mycket intressanta och bör fortsätta diskuteras - hur informerade behöver bidragsgivare här vara om situationen innan man bestämmer att inget mer går att göra för en katt? (Ta inte detta fall som exempel där det verkar finnas så uppenbara åtgärder här…)

Puma77
0

Tack Gunilla, då är jag inte ensam.

Jag håller med dig Ankah.

//Pia

Ankah
0

Skulle man inte kunna se det som så att genom att donera pengar till en insamling här så visar man att tror att den personen som förvaltar dessa pengar för katten har gott omdöme nog att fatta de beslut som leder till det bästa möjliga resultatet för katten. Är det en person man inte känner delar ens åsikter om hur långt man ska dra en vårdprocess så kan man visa detta genom att inte skänka pengar. Är detta en befängd tanke? (Säg gärna emot mig, jag ska ärligt erkänna att jag ännu inte haft möjlighet att skänka under någon av insamlingarna, så jag vet inte riktigt hur det känns när det "blir fel"…)

Ankah
0

Jesus, vilken lång mening det blev där i början…

essut
0

#58 Det du skrev "fast nu var det ju inte direkt Klassons katt.. Hon kanske tyckte det var den enklaste (och billigaste) utvägen? jag vet inte.."

Det var verkligen påhopp tycker jag..

JosephineF
0

Essut, diskussionen är nedlagd.

Ankah, vi Medarbetare på hittekatter håller på att disskutera fram en bra lösning för insamlingarna, du hittar detta här

Klasson
0

Klasson….svordomar och glåpord strider mot skrivreglerna på sajten varför jag tar mig friheten att redigera lite i ditt inlägg /Pelusa-medarbetare

_…………………………….
_……………………………

……. Jag har redovisat vart pengarna gick.  Allt ihop, eller är ni glömska??

Dok pengarna jag fick av mery kate har hon och jag diskuterat ihop.. Nu får ni ge er..

Och ni tycker de är mot skriv reglerna att jag lägger ut ett pm där jag inte ens skriver vem personen ifråga är?

…………………………..
…………………………..
…………………………..

Jag trivdes på denna site, men nu får jag höra att jag är lögnare,djurpålage å inte gör de minsta för djuren.,,

………………………………

Ankah
0

Klasson, jag tycker inte att du ska sluta vara här, jag tycker du ska stanna, så att detta kan diskuteras mellan er som var speciellt inblandade i detta fallet. Vad gäller insamlingar behövs de inte diskuteras mer här, då det nu finns riktlinjer så att insamlingar nu kan ske under mer strukturerade former än tidigare.

Jag tycker att du ska stanna, med dit engagmang är du viktig! Tonen är lite hård här ibland, jag håller med dig, men stanna. Det är ingen här som vill dig illa, men det blir lätt missförstånd i skriven form. Det där med pm:et var ingen bra grej, men skit i det och gå vidare, eller rättare sagt - stanna kvar!!!  =)

Klasson
0

Nu är de även så här att jag bor i en liten byhåla, ska jag åka land å rike för att röntga en katt? när alla sejer åt mig att avliva katten, även polisen?

Snälla ni.. Jag blir så ledsen på allt det här.

I era ögon är jag en lögnare å de ena å de andra.

Problemet är att allt jag sejer är sant.

Då polisen såg katten som herrelös, vetrinären tyckte inte vi skulle behandla.. Utan den enda utvägen va avlivning, och då jag inte tog på mig ägarskapet på katten hadde jag inte så mycket att seja till om.. tyvär.. Utan katten gick över i polisens ägo och dom med samråd med vet avlivade stackaren.

Men nu får jag ju även höra att det är fel att lägga ner 2000kr för en krimering här,som tyvär de kostar..

Vad än jag gör i era ögon är allt fel.. Pengarna är faktist redovisade, men de som jag fick av Mery Kate kom faktist hon och jag överns om att vi skulle skänka bort, å de är våran hemlis.

Så sorgligt med alla som ska göra påhopp m.m.

Jag får inte vara ärlig här inne, Men ni får göra person angrepp och bete er som svin..

synd..

Pelusa
0

Är väl ingen mening med att mala på vidare. Kan vi nu försöka agera litet vuxet och vara överens om att alla har fått säga sitt och att vi nu kan lägga den här tragiska tråden till handlingarna!

Tror inte att vi kommer längre nämligen.

/Pelusa

Ankah
0

Det var nog en sådan förklaring som jag tror att många av oss har velat ha hela tiden, en förklaring till varför inte mer gjordes, varför polisen fick vara med och bestämma osv. Vi tycker inte, inte jag i alla fall, att du är en lögnare, bara att det var lite konstigt att du inte ville svara på frågorna och att du blev så upprörd. Det var inte för att ifrågasätta vad som hände, utan för att förstå varför. Det där med kremeringskostnaden blev nog en stor grej främst för att folk var lite fundersamma över vad som hade hänt egentligen, det är inget du behöver bry dig om eller ta till dig, tror jag. Jag säger det igen; ditt engagemang, och din vilja och möjlighet att ta dig an hemlösingar behövs och jag tycker att det vore synd om du drog dig ur detta nätverk - vi kämpar mot ett gemensamt mål alla här, trots att det ibland blir lite oreda i leden. Glad

Puma77
0

Ja snälla kan vi inte ta fram pepparkaksburken igen? Jossan kanske har ätit upp godiset nu däremot men men;)

//Pia

kattlover
0

# 85   Det är väl så det fungerar tycker jag.  När/om man har lite pengar över så skänker man väl till en som man tror hade gjort vad man själv hade gjort efter rådgivning från veterinär t ex.   Fast ibland kan ju det förfarandet bli lite svårt, ska man hålla korsförhör innan?? 

Egentligen tror jag att det allra bästa hade varit att bara skänka till föreningar o katthem eller personer som har en förening i ryggen. Tror det blir mer styrsel över pengarna på det sättet.  Men kanske ett allt för stort jobb för katthemmen med administration mm?  Men då skulle aldrig såna här diskussioner komma upp om ifrågasättande av ärlighet osv.

Klasson, jag tycker också att du ska stanna kvar här.  Dock måste jag säga att jag ställer mig undrande till att du skulle betala kremeringskostnaden när äganderätten så att säga hade övergått till polisen???

Klasson
0

Jag kan ge mig, utan problem, men jag har en sak Jag vill INTE bli kallad lögnare något mera, Jag grät fakist när jag läste tråden. Jag mår dåligt. Jag älskar djur..

Jag har lite väl många bollar i luften nu, och tror allt bara exploderade en sväng..

Men ni ska veta, jag är en ärlig tjej.

Ankah
0

Kattlover - jag tror att det är rätt bra att man även som privatperson kan få hjälp till hittekatts vet.vård - ärligt talat så tycker jag att det är en av de främsta styrkorna med det här forumet att det blir så tydligt att man inte MÅSTE ha en förening bekom sig för att kunna hjälpa! Jag gissar även att många katthem har tillräckligt att göra som det är utan den extra administrationen. Jag hoppas och tror att insamlingar kommer att bli lättare att genomföra och kontrollera nu när det finns regler för hur det ska gå till. Dessutom uppkommer i vissa fall situationen att katten upphittas i ett område som saknar katthem, även om det inte är så ofta.

Klasson - Bra!!! Jag brukar läsa inlägg en gång till om jag känner mig sårad av något någon skriver - och försöka tänka på att tolka det så snällt som möjligt. Det bästa vore om alla kunde utgå ifrån att alla andra "är snälla" härinne, många konflikter kan nog undvikas på det sättet. Att man ber om en redovisning betyder inte att man misstror någon, bara att man vill ha det svart på vitt vad som har hänt. Jättebra om du bestämmer dig för att stanna och jättebra att detta nu verkar vara på väg mot en lösning!

vanessa
0

Som Medarbetare på Hittekatter så tar jag mig friheten att låsa denna tråd, för den leder ingenstans och skapar dålig stämning på denna sajt. Vilket är det sista vi vill. Så tråd låses och jag hoppas innerligen att vi istället satsar på at förbereda oss på julen, njuta av den och njuta av varandra. Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer