Tänkvärt?
Just nu dör en katt av köld.
Just nu kunde du ha räddat en katt, men du sitter här i stället…
Just nu får ett katthem larm om 60 katter av kommunen som hittat en ny kattkoloni. Alla ska ha hittat hem efter en vecka.
Just nu skjuts en annan kattihjäl.
Just nu kastas en katt ut i kylan, för familjen tröttnat.
Just nu dödas dom 40 katter som var kvar.
Just nu sparkar barn å ungdomar på katterna.
Just nu kommer det ett avlivningshot på en annonssida.
Just nu kan du vara säker på att någonting händer katterna ute i världen.
Du sover gött om natten va? :/
Wizy, stor respekt!!!!
Du är verkligen bra!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Wizy, så tänker jag hela tiden…. Får sån ångest. det enda man kan göra, är att göra allt man kan!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#2 - Ja, känner också så… ångest å blir deprimerad bara av tanken…
#1 - tack! :-)

Verkligen tänkvärt….
Håller med Gunilla "det ända man kan gör är att göra allt man kan"

Ja jag sover gott om natten faktiskt. Eller okej det gör jag inte. Men det beror inte på det som skrivits i #0.
Jag gör så gott jag kan och lite till så jag behöver inte ha dåligt samvete för det andra gör. Om man informerar allt man kan för att få folk att tänka, men engagerar sig så mycket man kan, då kan man inte göra mer. Om jag får dåligt samvete för att jag inte kan göra mer åt alla oansvariga människors beteende då skulle jag inte ha ork att göra det jag gör idag. Och då skulle det finnas skäl till dåligt samvete helt plötsligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men som tur är finns det mycket man kan göra, även om man inte kan göra allt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag får ångest över detta på dagarna…men på nätterna sover jag gott med två adoptivkatter i sängen.
Det är så svårt att tänka sig att de hade varit frusna och hungriga, kanske inte varit alls, om det inte hade varit för Göteborgs Katthjälp.
Så fort deras sociala situation blir lite stabilare och den lilla är kastrerad och lite vuxnare ska jag börja fundera över akutkatt också!
Ja, mina små är också min tröst i det hela. Ingen hade levt av dem, om inte vi hade funniits.

#0 Ja, tänk om man kunde rädda alla katter som far illa. Själv brukar jag tänka på ordspråket "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något..." Och gör man så gott man kan så får man nöja sig med det - tyvärr. 

Jo jag vet. Men jag hade inget annat bra avslut. =/
#9 jepp… =/ :)

Men den kanske är riktad till folk som inte gör NÅGOT, inte ens funderar, så att de tänker till och kanske skänker en liten julklapp till ett katthem eller så…? 

Eftersom jag själv har skrivit mycke dikter odyl. Förstod jag avslutet. Mycke tänkvärt Wizy!

Usch..här har vi den bittra sanningen nerskriven på pränt..viktigt är nog dock..att vi tänker på att det lilla man gör..kan bidra till hjälp åt någon..eller kanske några..och är vi många som hjälps åt så når hjälpen flera…
Men dikten var inte riktat mot oss men till många många där ute.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, jag förstod det. Men tänker i just de banorna många gånger, när jag kryper ner i sängen, med gospropparna hos mig…..

Ni har gosbollar, era lyckosar! :-)
Din kaNSKE komer på tisdag…..

Bra skrivet. Bravo! Den borde du skicka in som insändare i dagstidningar!

Dom som ska ha en känga där bak det är ju alla dom som sätter dessa stackars katter till världen, och att dom ens låter sina okastrerade katter gå ute hur som helst, dessa människor tror ju att dom är helt utan ansvar. Och sedan en känga åt dom som sedan går & köper ngn av dessa billiga oftast gratis kattungar och som sedan låter kattungarna få gå ute utan uppsikt från det att lillkatten är riktigt liten. Eller så släpps/slängs katten ut när den börjar bli könsmogen & jobbig, och så blir det samma visa igen med en massa oönskade kattungar som bara slängs iväg till första bästa, eller ställs ut i en låda någonstans.
Men det är himla bra att det finns människor som brinner för alla dessa stackars oönskade katter, Jag själv brukar skänka en slant till djurskyddet här i våran kommun.

#18 - Never.
#20 Indeed you will.

#20 Varför inte? Din text är mycket bra och går rakt in i hjärtat på folk.

#22 - HAha *asg*, Skickar in och skriver en lång artikel om hittekatter, avslutar med dikten och tipsar om Hittekatter.ifokus. jag borde bli interjuvad! :-) Haha nej, men hur, mejla in känns överdrivet, å andra sidan vill jag inte snacka i tele heller. :P
Help? ;)
#21 - Indeed? ;o)
Wizy, maila bara in dikten till tidningens insändarsida. OBS! Utan att nämna Hittis! För då räknas det som reklam och då kommer den inte in. Inte alls överdrivet att maila in dikten. JAg och min sambo mailar alltid in våra insändare till tidningar. DVS JAG…. HAn är komplett datorokunnig….Vad tidningen vill ha, är att du står upp med namn och ort till tidningen. Du behöver inte stå fram med det i tidningen. Säg till att du inte vill ha ditt namn publicerat.

*fniss* jag vet, jag vill bara dagdrömma lite. ;-)
hmm, jaha , vad ska jag skriva då? *s*
Om alla skulle bidra med något skulle vi göra underverk,
tillsammans är vi starka.
//Pia
Du bara tar din dikt lägger in den i ett mail och mailar till tidnng valfri. Skriver i ämnet att det är till insändarsidan. Sen skriver du under med dictt Nick här och under det så skriver du ditt riktiga namn och ort. Lägger till, att du inte vill ha ut ditt namn i tidningen. KLart!

Okej då kommer jag skriva såhär . Äh namnet får gärna stå med *fniss* ;-) (säg om det är bra eller ej)
**"Just nu dör en katt av köld.
Just nu kunde du ha räddat en katt, men du sitter här i stället…
Just nu får ett katthem larm om 60 katter av kommunen som hittat en ny kattkoloni. Alla ska ha hittat hem efter en vecka.
Just nu skjuts en annan kattihjäl.
Just nu kastas en katt ut i kylan, för familjen tröttnat.
Just nu dödas dom 40 katter som var kvar.
Just nu sparkar barn å ungdomar på katterna.
Just nu kommer det ett avlivningshot på en annonssida.
Just nu kan du vara säker på att någonting händer katterna ute i världen.
Du sover gött om natten va?"
Mvh
Wizy - Louise Åberg…**

JA!!!!!!!!