Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2324 ggr
Onikan
0

Robinson hälsar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett par bilder och några glada hej ifrån Robinson! Jag vågar inte skriva att det går bättre, för så fort jag har gjort det har katterna strax rykt ihop i slagsmål ;) men vissa bilder talar för sig själva..

Robbi är iaf mycket gladare, har lämnat badrumstiden bakom sig och bott i hela lägenheten dygnet runt tillsammans med våra två tjejer i 1,5 vecka i sträck nu. Han är ofantligt social, vill alltid vara med eller nära när vi sitter i soffan och ser på TV, följer med vart man än går, oavsett om man ska gå på toa eller laga mat… När han leker beter han sig som en liten kattunge den medelålders man han är, men oh vad han älskar det!

Tjejerna accepterar honom närmare och närmare, men en gång varje eller varannan dag brukar det bli nåt litet slagsmål, ibland är Robinson osmidig och flyger på en av tjejerna (lekförsök?? otroligt klantigt sätt isf) och ibland flyger Laika på honom men då hoppar dottern Tilde direkt på mamma och så slåss de en liten stund, sätter sig en meter ifrån varandra och morrar, blir tysta, tänker en stund och sen jamar mamma Laika ljust och går fram och nospussas med dottern och sen är de vips bästisar igen. Laika är den som får mest stryk, men nu har vi lyckats klippa Tildes klor så nu ska hon väl klara sig undan mer blödande sår…

Kan också erkänna att Robinson löper hög risk att bli en Extremt Bortskämd Katt. Min kära sambo är så svag för Robbi och går ibland efter lite skinka eller dylikt åt Robinson, som blir tokig! Han älskar mat men har iaf lärt sig att inte vara på diskbänken när vi är i närheten… hehe.

Svansen läker fint, pälsen blir finare för var dag och magen är hyfsat bra, inte helt normal alla dagar än. Han sköter lådan exemplariskt.

Sötnosen!
Det är så svårt att föreställa sig att han suttit ute, ensam, rädd, frusen och hungrig på en öde ö… Hans trampdynor var torra, spruckna, smutsiga och ledsna men har nästan fått normalt utseende nu, lite sprickor kvar att läka bara.

Han är så rolig, för han "kräver" sin roll i familjen, tvingar sig nästan på, låter inte sig skrämmas bort av sura tjejer men har tills vidare accepterat att sängen är tjejernas och sover på köksbordet istället… Men de är alla tre runt varandra, äter tillsammans och kan mötas runt hörnen utan att slåss numera ;) Har fäst en kula i änden på ett snöre som alla tre älskar att leka med och då kan de vara jättenära varandra men än har det inte släppt helt. Tjejerna har koll på honom, men han smyger sig närmare, dag för dag…. Cool

Laika och Robinson äter ihop!!! (Tilde tyckte kycklingrester var blä och gick….)

Hawknestgrove
0

Åh, så härlig läsning! HAn ser ju helt ljuvlig ut! Så det gick bra med gästerna ni hade? De fick sova?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Therese87
0

Va härligt att han mår bra! Va glad jag blir! Skrattande

JosephineF
0

Härligt med uppdatering även om jag hade hoppats på att dom skulle vara bundis vid det här laget.. Rackarkatter!

Jenna-Gun
0

Så skönt att höra att det funkar skapligt.

Robbi lär sej snart att ta  det lugnt med tjejerna. Han är ju så fin.

Kram Jenna

martdat
0

Vad glad jag blir när jag läser om hans framsteg, kom en liten tår når du påminde om tiden på ön,,, ge Robinson en puss från mig!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Onikan
0

GunillaH - det gick jättebra med gästerna!! De ville ta med sig honom hem ;) Han busade dock med deras fötter om natten (leker lite väl våldsamt!!) men sov i båda deras famn och charmade dem totalt…. Dock skilde vi katterna åt nattetid för att gästerna skulle få sova, tjejerna var instängda i sovrummet med oss, gick jättebra.

Nu kommer en utav de två gästerna hit igen imorgon men nu går det ju så mkt bättre så peppar, peppar, nu ska vi väl inte behöva skilja dem åt…

Tjejerna har blivit tokgosiga! Förvånad
De har alltid gillat sängen och kela, men senaste veckan har de börjat sova i sängen uppe vid mitt huvud HELA natten lång, trycker sig intill mig, spinner och gosar. Så söta!
Det har de aldrig gjort förr.

Onikan
0

Jossan och Jenn_Gun -det kommer tror jag! Hoppas och tror att de kommer vara helt avslappnade med varandra om några veckor… de ÄR ju nyfikna på varandra! Laika har ett par ggr gått fram till Robbi när de äter och nyfiket nosat på hans huvud eller svans, men så fort han ser på henne blir hon rädd och fräser istället. Men han bryr sig inte om henne längre.

Tack snälla Therese och martdat, jag är också glad!
Svårt att förklara men den här katten är unik. Så säger väl alla, men av alla katter jag haft/familjen haft är han annorlunda, mindre "kattig" och mer… mänsklig. När han ser en rakt in i ögonen är det som om han ser mig rakt i själen. Otrolig känsla.
Sedan så GER han så mycket, han utlämnar sig själv totalt i våra händer….. hur kan en katt som varit så rädd för människor att han sprungit för livet om man kom närmare än 20-30 meter ifrån honom lita så fullt ut på oss??? Svårt att förstå….

Therese87
0

Det var helt enkelt ödet att han skulle bli eran kissekatt!

Onikan
0

hihi en lite rolig bildserie…

Vad ligger du där och blänger om??!

hihi så där ser Laika ut ofta, men numera händer inte mer än att hon fräser, morrar eller blänger. Robbi är så rolig, han vägrar låta sig skrämmas iväg, ser totalt nonchalant ut och ligger kvar om hon inte kommer för nära… De KAN också sitta nära varandra och inte sura.
Wow!

Framsteg??

Mary-kate
0

Vad skönt att allting håller på att ordna sig för katterna. Nospussa dom från mig

Onikan
0

Therese87 - jag hoppas ödet vill att han ska stanna! Vi pendlar mellan förtjusning och förtvivlan, de gånger Laika flyger på Robbi, Tilde skyndar dit och spöar upp mamsen och mamma kissar på sig :( Det är INTE kul på parkettgolvet…….. Min mardröm i livet är att bo i en lgh som luktar kattkiss och hur ska vi få den såld om några år då vi hoppas köpa hus isf???

Hm, men jag tvättar med min såpa och ättika och hoppas att kattrackaren lär sig hålla tätt eller att poletten faller ner och hon ger sjutton i att bråka.

Så än är det under utvärdering :)
Dock finns flera potentiella hem ifall han inte kan bo kvar här, Alelxej behöver inte oroa sig :) Gästerna som var här häromveckan har en trea, inga husdjur och blev tokkära i Robinson, så där skulle han få det toppen. Men vi älskar ju kattrackaren redan å han verkar tycka om oss, och det går faktiskt åt rätt håll…. men vi får se. Håll tummarna!
Vi ger det tills nyår.

:)

Alexej
0

Härligt läsning! Vad jag tycker är så intressant med en ny katt det är inte bara kattgruppen och den nya katten. Det händer också så mycket mellan de gamla katter. Konstellationen förändras varje gång. Men nån gång hittar alla sin plats igen:) Puss till era katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Onikan
0

Hej mary-kate!
Ja nog finns det hopp! Man väntar bara på att de ska tröttna och acceptera honom helt och hållet, men det går lite i taget, steg för steg. Han är så fräck, snudd på dum, men helt orädd ;)

Nospussar ska de få! Robinson börjar bli van ;)

Onikan
0

_Jag har snott tjejernas träd och de ligger under mig i huset och surar, men det bryr jag mig inte om ett dugg! Här var det ju skööööööönt!

_

Therese87
0

Men kissar mamman på sig varje gång de blir bråk? Eller har det börjat avta??

Onikan
0

Alexej - absolut!! Här har verkligen förändringar skett och jag tror inte de är färdiga ännu… Just nu har ju dottern Tilde tagit över tronen och mamma Laika vet inte riktigt vilken tass hon ska stå på, men gosar extra mycket med henne och oss.Robinson accepterar oftast Tildes regerande, men ibland sätter han henne på plats också och är absolut den katten här hemma som ser tryggast ut och med mest inbyggd pondus. kommer säkert sluta med att han bestämmer till slut!!

Ja det är jätteintressant att studera!

Onikan
0

hm mitt förra inlägg spökade, men kanske löste sig nu…….

Onikan
0

Therese -nej inte längre. Det har hänt säkert 3-4 ggr nu vid olika tillfällen när de mest brottas en liten stund, att hon inte kissat på sig! Men vid rejäla bråk gör hon tyvärr det :( Skitjobbigt! Det sprids ju och som sagt, på parkettgolvet vill jag INTE ha kiss….

Hawknestgrove
0

Men ta bort den dubletten du inte vill ha få.Det kan du göra själv inom en timme HAntera inlägg.

Onikan
0

Gunilla, jag gjorde det 3 ggr men det kom upp likadant ändå! Förvånad helt spooky! men nu kanske det löste sig? Dubletten kämpade för sitt liv in i det sista…..

Therese87
0

Iochmed att dessa rejäla bråk börjar avta och det är då hon kissar, så försvinner det där nog också..tids nog :) Och jag förstår dig att du inte vill ha kiss på parketgolvet, vet inte riktigt vad man ska göra för att förhindra det, men som sagt; kisseriet lär försvinna i samma takt som bråken! :)

Onikan
0

Och innan jag somnar, två bilder på tjejerna Robinson kämpar för att charma ;) Jag förstår honom, målet är en plats i ormgropen!! för vem kan motstå dessa sötnosar??

Han vill inget annat än få vara med och gosa och framförallt, få leka med dem!! Han vinner nog i längden, förr eller senare kommer nog kattungarna i tjejerna fram igen också ;)

JosephineF
0

Dubletten kämpade för sitt liv in i det sista….. *ASG*

Onikan
0

Therese87 -tack snälla för uppmuntrande ord! Det kanske låter självklart men det betyder mycket att höra andra tro på att det blir bra det här, vi vill ju det så gärna! Å när vi diskuterat att Robinson ska få bo hos någon annan blir min sambo så ledsen, och börjar mumla att vi aldrig skulle skaffat katter alls… de två har ett speciellt band helt enkelt.

Så hoppas nu kiss och bråk försvinner!!
:)

Onikan
0

#23 Generad   Oskyldig   Cool thihi

Hawknestgrove
0

Ja, ser du tillbaka i tiden ca 2 veckor, så har det ju hänt massor!

emjon
0

När jag läser din tråd känner jag glädje och värme på många olika sätt. Förstår absolut din speciella känsla för Robinsson du är ju hans räddande ängel. Ifrån ett hemskt liv på ön utan mat, värme och kärlek har han nu kommit till paradiset. När man räddar en katt från missär och som man får vårda för skador så blir det ett speciellt band.

Tycker också att kissarna gjort fina framsteg och jag tror fortfarande att katterna kan bli bästa vänner så småningom. Nu kommer vi till de 3 T:na tid, tålamod och tillit för hela gruppen.

När jag vill få katterna att komma närmare varandra så sätter jag mig på golvet belamrad med kokt skinka eller räkor. Sedan ser jag till att alla får smaka i tur och ordning ingen orättvisa. Samtidigt använder jag min lite pjoltiga ljusa röst och pratar med dem hela tiden. Vi har sådana stunder lite då och då och kissarna uppskattar det mycket.

Försök också att tänka i possitiva banor och tänk i bilder på hur alla 3 kissarna sover tillsammans. Ge inte upp för jag tror att allt ordnar sig till slut och att både du och sambon kan bli nöjda.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
0

Det är härlig läsning detta. Robinson verkar ju ha tagit sitt nya liv mycket positvit. Att tjejerna surar lite fortfarande är nog tyvärr inget konstigt. Damer verkar faktiskt ha lite svårare att godta nya herrars intrång i deras liv. Om jag skall vara uppriktig (som jag tidigare också nämnt) är jag inte helt säker på att damerna och Robinson kommer att återfinnas sovandes ihop. Vi har (som jag också sagt tidigare) samma situation. Hittekatten är accepterad och de lever sida vid sida utan alltför många bråk numera men så sent som förra veckan rök han och tjejen ihop och det slutade t.o.m med en vacker "piercing" i Baffes öra. Så ta det inte som ett nederlag om inte bråken upphör helt. Det viktigaste är att trion kan leva sida vid sida utan ständiga bråk. Ett och annant då och då måste man nog bereda sig på. Det betyder inte heller att de mår dåligt i sin miljö.

Sedan förstår jag dig fullt ut om ni inte vill ha kiss på parketten men det tror jag rimligen borde upphöra då bråken blir färre. Vi håller tummarna för er!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattlover
0

Tänkte just på Robinson när jag satt i bilkö i morse.  Härligt att läsa att det går såpass bra som det ändå gör.  Det blir förhoppningsvis ändå bättre med tiden så att ni kan behålla Robinson också.   Han verkar ju stortrivas hos er, fantastiskt att han litar på er till 1000.  Han vet att ni har räddat honom!

Engla
0

Han ser ut som en prins sötnosen!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Blir alldeles varm inombord när jag läser allt detta..o ser de mest fantastiska bilder..jag kan se framför mej för min inre syn hur Robbi gick där ensam på ön..rädd..ensam..hungrig o ledsen..så kom han till er..så lycklig han måste vara…

Förstår verkligen att det är me än besvärligt med kiss på parkettgolvet..önskar verkligen missen lämnar det beteende bakom sig i takt med att slagsmålen avtar..vet inte om det kan vara nån ide att lägga dit något gammalt tyg eller så för att rädda just parketten…

Onikan
0

Vad gulliga ni är!
Era fina, hjärtliga svar värmer hela mig!!

Minns ni första bilden vi lyckades ta på Robinson???

Så rädd…

helenaroth
0

Många pussar på alla kissarna från "Ölandsligan"Kyss

Hawknestgrove
0

Om vi minns! Lille vännen!

Jenna-Gun
0

Det är så rörande att se bilden snyft

karins
0

Så bra Robinson ser ut att ha det nu. Goe KillenKyss

anebit
0

Lilla Robinson jag är så glad att han fick komma in och inte gå därute under Ölandsbron och han är säkert lika glad.

Fy FN vilket liv många katter lever, både de som har ett  sk. hem och de som är hemlösa………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Onikan
0

emjon - åh så vackert och inspirerande du har skrivit! Mycket kloka ord och bra tips som jag absolut ska tillämpa. Det är i samma anda som jag tänker med hästen, positiva bilder, påverka dem i positiv riktning… Tack!!

Dit tips med maten ska jag prova! De tenderar att hålla bäst sams när alla tre har fokus på mig eller dylikt, och vid matdags. Jättebra knep ju! Dock är Tilde lite kräsen och äter nästan inget alls än torrfoder och burkmat men skinka har vi nog inte provat att ge henne! Det borde funka ;)

kattassen - du har sagt det förr och du får gärna säga det igen, det tål att höras många gånger, andras liknande situationer och att det löst sig till slut! Det läser jag gärna. Tack för ditt pepp!!! Ja honor verkar enormt mycket mer svårflörtade, men skam den som ger sig tänker nog Robbi ;) Det är tur att mina två töser inte behöver träffa mamma och pappas katt Minou. Jösses, DÄR talar vi integritet, sur, långsint och fruktansvärt egensinnig. Det tog hennes första kattkompis (och enda riktiga polare) flera månader innan han ens fick närma sig Ers Höghet och mig som hon såg som ansvarig för kattungens närvaro blängde hon på och i över en månads tid kunde jag inte ens tänka på att börja klappa henne förrän hon spände ögonen i mig och morrade, så SUR hon var!!! Jag fick inte röra henne.

haha tänk henne och de här två damerna!? hoho… tacka vet jag pojkar ibland ;)

Onikan
0

Lite kvällsgottis??

Jag skulle bädda åt vår gäst som kom ikväll och Robinson började leka med och "döda" lakanet så jag gick efter hans borste att döda istället och fick fatt på kameran….

hihi, varning för Robbi!!

Onikan
0

_"Hm, ska du fota? Då ligger jag still och poserar en stund då, sen kan du väl vara klar???! Detta är en allvarlig jakt faktiskt matte!"

Döööööööööö!

_

Onikan
0

Sötaste knasbollen….

JosephineF
0

Som vanligt lyckas du, Onikan eller Robbi eller en kombination av er båda, vara ytterst humörshöjande! Jag blir som en lallande byfåne av glädje när jag ser bilderna på Robinson.. Gulle dig och din sambo Onikan! Samtidigt som ni räddar en katt i nöd lyckas ni sprida lite solsken här på forumet.. Tack för att ni finns!

Onikan
0

**

Godnatt och tack hörni, hälsar Robbi :)

**

Onikan
0

men Jossan! *rodnar juh*

Tack för att DU finns, nu blev jag med glad ju :)

Jätteglad om jag kan sprida lite glädje iaf i allt elände med alla landets hemlösa katter… en mindre ute iaf.

hihi kul att Robbi och jag fick dig att le!

karins
0

Han är ju för söt på bilderna "Robbi" fick mig oxå att le :) Han ser så harmonisk ut..Härligt!

storAnnette
0

Roliga saker och bilder behövs,tack!

kattlover
0

Vad fin han är, han verkar ha en väldigt fin lyster i pälsen!   Jättebra bilder!

anebit
0

Härlig bildserie!   Du är en duktig fotograf och Robinsson är en riktig fotomodell……………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Pelusa
0

Oj vilka härliga bilder på Robinsson & Co.

Kan tänka mig att eftersom Laika är kastrerad varför hennes kissolyckor kanske inte luktar så himla starkt?

/Pelusa

modellflickan
0

Han är en vacker katt Robinson. Han ser så lycklig och harmonisk ut på bilderna. Det enda hemlösa katter vill ha är kärlek och ett värdigt liv. Tack för att du gav Robinson det.

Onikan
0

Pelusa -jo tyvärr luktar det ganska starkt ändå. Det kanske har med stressen att göra, vi var ju lite rädda förut att hon var påväg att få urinvägsinfektion. Men jag gnor med min ättika…

modell_flickan  Tackar och bockar för dina fina ord! Det är jätteroligt att studera honom leka, som en kattunge verkligen. Han älskar uppmärksamhet, kela och leka. Jaa han är verkligen värd ett bra och värdigt liv, och gud så tacksam han är!!!
Önskar alla hemlösa katter fick samma chans…

Hawknestgrove
0

Underbara bilder!

Jenna-Gun
0

Dina foton är så otroligt bra. och texterna till säjer ju allt.

O vilken fin fotomodell.

Det är så skönt att se

honom trivas så bra.

Kram Jenna

solweig
0

han är ju så vacker, så man vill ju bara krama honom.

Onikan
0

*rodnar* Ni är alldeles för snälla!! Tack för alla fina komplimanger till både mig och Robbisen. Det är så roligt att fota honom! Önskar jag hade en ännu bättre kamera bara :)
Han börjar lära sig att leka med händer utan att bitas hårt nu, så ikväll busade vi lite när han låg i en stol intill sängen i sovrummet, bara en meter ifrån tjejerna som låg på sängen..

Kanske skulle stänga in dem alla tre på toa tills de lärt sig älska varann ;) hehe nejdå det är säkert bra att de kan gå ifrån varann när de vill och får gott om tid på sig att bli vänner. Jag har varit på katthemmet halva dagen idag och hjälpt till som volontär och när man ser hur flera katter kan bo tillsammans så i vissa rum där på bra mkt mindre yta än min lgh, tänkte jag på mina 3 sötnosar här hemma ;)
Men det går framåt, det gör det!!

Tack hörni, det ger mig ny energi att få visa er Robinsons framsteg!!

Jenna-Gun
0

Ni är underbara

Alexej
0

mer bilder:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

jaaaah meeeeeeeeer bilder ;D (a)

Onikan
0

haha ja, då kommer ett par till!

Har inte tagit några nya kort idag, men har hundratals foton på herrn på datorn, här kommer några jag förhoppingsvis inte visat innan! Han är lite ledsen just nu för vi två busade jättekul i köket förut och Tilde satt en halvmeter bort och tittade nyfiket på. Då plötsligt kom Laika som ett skott och flög på honom, jagade honom in i vardagsrummet och kissade där på sig……..

_
Snyggaste sovstilen :)

Köksbordet är en bra sovplats!

_

kattlover
0

Se sån stil han har!  Helt avkopplad…. hääärligt att se!

Laika får mig att tänka på en elev min man har.  För att visa att hon är intresserad av någon så slår hon eller puttar på dom. Lite jobbigt för dom som blir "uppvaktade", men hon förstår inte bättre.  Kanske Laika egentligen vill mysa med Robbis?

Onikan
0

Fler busbilder från häromkvällen…..
Så sööööööt!

_"Om jag ligger helt still och låtsas att faran är över, rör den nog på sig snart igen! Snart, snart rör den sig!!!?"

Yes!!!

Kolla in hans fokuserade blick…. :)

_

Onikan
0

_Men kolla, jag har hittat nåt här…

Den verkar leva!_
_

Försök inte!!
_

zenita
0

han är bara fööör go robinson. jag blir så glad o varm inom mig när jag ser bilderna     stor,stor nospuss!!!!

Onikan
0

Tack snälla söta zenita, jag ska hälsa honom det! Just nu ligger han bredvid mig i en fåtölj på en gosig pläd och sover gott. Vill gärna vara med en hela tiden…

Hoppas inte sista bilderna blev för mörka…

Onikan
0

Jakten fortsätter….

Om blickar kunde döda…..
"Dö pärljäkel, dööö!!!"

Onikan
0

..än är den inte förintad!

Onikan
0

**Pust, nu är jag färdig!!

Kärlek och varma nospussar från Robbi!

**

helenaroth
0

Hej Robinson! Jag heter Sonja, har samma vackra färger som du har!! Tycker att du ska få se ett foto av mig. Vill bara tala om att jag kan också busa! Men det är skönt att sova också.

Jenna-Gun
0

Oså härliga foton. Akta bara så du inte sätter snöret i halsen Robbis

Sonja du är söt Vilken fin svans du har.

Jenna

Simson
0

Å Robbie vad du ser ut att må bra!!! Du är så snygg att flickorna skickar in kort på dem själva!! Det tycker jag är att ha "det"!! Snygga Sonja är fin!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Samma vackra stuk på nos som Arne har!

Onikan
0

Å Robbie vad du ser ut att må bra!!! Du är så snygg att flickorna skickar in kort på dem själva!! Det tycker jag är att ha "det"!! Snygga Sonja är fin!

Simson, jag skrattade så att jag höll på att trilla av stolen när jag läste det!! Haha ja han är en lyckans ost han! Sonja var en riktigt skönhet, henne hade han nog blivit stormkär i!!!

Onikan
0

_Hej Sonja!
Tackar och bockar för ditt vackra kort! Du är verkligen en skönhet!! Det ska jag sätta upp på väggen vid min sovplats. Lek och kindtassar från Robinson!
_

Onikan
0

GunillaH  har du foto på Arne?
Det finns alltså fler med denna typ av nos?? ;)

Hawknestgrove
0

Kommer här……
![](../ShowFile.aspx?BinaryId=1ada3183-77ba-40d6-a81f-27ea8faab63b&Filename=Snygg Arne.jpg)

Hawknestgrove
0

plus att lilla ebba har likadan nos!

Onikan
0

Vilken stilig Arne!!
jag kan defintivt se likheten! kul :)

Jenna-Gun
0

Vart e Ebba då??????????

Hawknestgrove
0

Ok, ska försöka hitta en profilbild på henne med….ta den här så länge…..![](../ShowFile.aspx?BinaryId=27c642fe-b93c-44a7-8830-05d650c3b4ed&Filename=Ebba sover12_[368X276].jpg)

Hawknestgrove
0

Här är ebba i profil![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b0ebb601-ff81-4ad0-ab3f-26ba2969d099&Filename=Ebba kikar_[352X264].jpg)

Onikan
0

uppdaterar med ett nytt istället… mer lättscrollat…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.