Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 589 ggr
Alexej
0

Hur kan sånt händer?

JosephineF
0

Ja, 30 hundar på 20 kvadrat är inget man INTE märker! Fy för svenska folket som är så i avsaknad av civilkurage!! Skrikandes

Lena
0

Det är det gamla vanliga problemet - vi har för dåligt skyddsnät i Sverige både för djur och människor. Plus som du skriver Jossan, svensken har för dåligt civilkurage.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Men herre min je. 30 hundar måste ju höras. Eller har jag fel.

Grannarna borde slagit larm för länge sedan.

Men om kommunen visste om vanvården så borde de ju gjort nått tidigare.

Så trött man blir

Jenna

vanessa
0

Otroligt. Det fnns inte ord för det hela. Om folk ändå kunde lära sig att det är bra att sticka näsan i blöt. Hellre det en gång får mycket, än ingen gång. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
0

FörvånadSkrikandes

Hawknestgrove
0

Tvi!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sarah
0

Apropå svenskar… jag läste mycket om trafficking ett tag. I en lägenhet utanför Stockholm såg polisen 540 men gå in på en vecka. Det var köer av men utanför lägenheten i trappuppgången nästan hela tiden. Grannarna har inte sagt något.

Alexej
0

Jag tycker det är så fel. Varför är många så fega? Man kan ändå inte vara sams med alla.

Sorry nu, men många svenskar är verkligen otroliga på att vara trevliga, säga hej till alla och att vädret är dåligt. Men ingen frågar efter. Det finns så många fraser som "hur är det?", då ska man svara "bra", fast man fundera på att ta livet av sig. Ringer nån är första frågan"men jag stör inte?" Nej, absolut inte. Bara jag hade just somnat, håller på att diska eller är mitt i ett äktensskapbråk.

Ingen vågar vara otrevlig, säga emot. Varför är alla så trötta? 29 hundar i en etta, de måste har skällt. De måste finnas grannar, anhöriga, allt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

Jag ställer mig återigen samma fråga; Vad är det som driver folk till att göra något sådant här? Vad fick karl'n ut av att trängas med en massa hundar och deras bajs när han upenbarligen inte bryr sig tillräckligt mycket om dem för att mata dem…

anebit
0

Kan inte skriva ut vad jag känner för då blir jag portad från iFokusSkrikandesLedsenGråterFörvånadSkrikandes

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Men såna personer är sjuka, hittar ingen annan förklaring.

Men det är inte grannarna, bekanta, släkter och myndigheter.

Den som håller tyst gör sig medskyldig, kanske ännu mer än den som har samlat på sig djur.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

Folk måste ju ha reagerat eftersom han varit känd sen 80-talet.Jag syller hellre på kommunens oförmåga/kompetens här.

Ankah
0

Ja, eller lagstiftningen som kräver sådana utredningar vid uppenbar vanvård…