Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 578 ggr
Highlandertess
0

Misstänkta intressenter

För någon månad sedan skrev jag ett inlägg angående hur länge man ska vänta på att någon ska höra av sig när man gjort upp det. Jag är otroligt glad över att den intressenten inte hörde av sig och misstänker varför också. Jag skrev i mail att jag skulle leverera kattungen ifall tyckte uppstod. Det var nog där det föll. De vill inte att någon kommer dit och en släkting till dem har berättat att de har så många hundar och katter där och att det inte är någon ordning alls. Föreslog för släktingen att de ska ringa Djurskyddet och se om någon inspektör kan kolla upp dem. Det finns ju en gräns för hur många djur man får ha utan tillstånd.

Lena
0

Vilken tur att de backade ur! När man ställer tydliga krav och även talar om att en viss uppföljning kommer att ske då brukar de oseriösa ofta backa. Det har hänt mig med vid några tillfällen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Vilken tur att det inte blev någon flytt dit,hoppas att släktingen  lyssnade på dig och gör en anmälan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ciiviic
0

håller tummarna.. : )

vanessa
0

Det är därför vi är så noga med att följa katterna hem genom katthemmet och gör uppföljningar när det finns tid för det. Priset ihop med leverans får de flesta oseriösa att backa. Så det tar slut redan på det stadiet. Så det är underbart att du var hård och ärlig mot dem. Det kommer katterna till godo. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

maggan47
0

absolut stenhård koll på vilka som köper katterna är bra, tycker jag, och uppföljning, har man inget att dölja är det kanon, har man inte rent mjöl i påsen som i detta fall, backar man, och det är väl bra Maggan47 som ser till kissens bästaGlad

Faxlin
0

Jag håller med. Kolla upp måste man. Och de som är ärliga och seriösa har inget emot det utan vill att man gör det, att man visar intresse för kattens skull.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Highlandertess
0

#6 - Precis! Dit Seramis fick flytta var det precis så. De hade inget emot att jag kom och lämnade honom och stannade en stund för att se att det gick bra. De har ringt mig efteråt, jag har ringt dem etc. Det känns rätt och så tycker jag att det alltid ska vara. Så bra att man lyckas skrämma bort oseriösa personer.

Hawknestgrove
0

Jättebra. Hr man inget att dölja, då är ju ett besök bara välkommet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Och upskattat! Man hoppas ju att man, om man har något uppenbart farligt, som man kanske inte tänkt på själv, då kan få en kommentar om detta och åtgärda det hela så att de små pälsklingarna inte går och råkar illa ut!

Wiizy
0

Bra. :)