Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 394 ggr
Ciiviic
0

Behöver 2 svar.

2 saker jag gärna vill ha svar på … Hoppas på sådana.

1. Svea har börjat kissa inne IGEN, hon är kastrerad och sådant, men hon ger sig inte. kan det vara för att hon har en liten Trooya efter sig som är könsmogen ???? Tror ni att det kommer bli bättre när vi kastrerat flickorna ???

2. Lyka har på senaste tiden börjat hålla sig undan som tusan mot oss här hemma… Förut va ju hon den tuffa tösen. Men en liten Trooya tog över det stadiet …  Sen dom fick vara i hela lägenheten.

Men  nu har Lyka börjat bli aggresiv mot lilla Svea : ( .

( Svea kissade innan ) . Men hon har även börjat lite smått mot Trooya, Trooya får inte ligga breve henne eller något.. Då blire smisk och spott som gäller. : (

Varför gör hon så?????????? Menar, dom har ju endå sökt skydd i varandra i över 6 månader… Lillgosan…

Alexej
0

Jah skulle försöker med Feliway eller Felifriend.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

#1 - Vi har det … Har haft det i jätte länge…

Alexej
0

Också Felifriend?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

vad är det för något ????

Alexej
0

Kolla på google efter Feliway.

Det här skrev jag i en annan tråd:

Sedan finns det Felifriend. Här på forumet har vi inte diskuterad över det. Felifriend används mycket i Tyskland. Sedan googlade jag och det finns en del svenska kattsajter som behandlar Felifriend.

Skillnaden ska vara:

Feliway: Mitt, område behöver inte markeras mer.
Felifriend: Kompis, el del av gänget allt lugnt.

Här finns information både över Feliway och Felifriend:

http://www.vetpharma.se/CorporateSEPro.nsf/FO_Menu/7F4A2AFE7107544EC1256F250038110C?OpenDocument&Expand=2.2.3 src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Alexej
0

Kopierad från http://www.katt.nu/artikel-fyspray.htm

Hur skiljer sig Felifriend jämfört med Feliway?
Felifriend innehåller en annan fraktion av ansiktsfermonerna än Feliway. Denna fraktion svarar för igenkännande och trygghet mellan katten och okända individer.

vanessa
0

Allt kan gå över, med lite tid och rangordning ordnad. Förhoppningsvis. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ciiviic
0

#6 - tack : )

#7 - ja de hoppas jag… för vill inte att Svea ska må dåligt