Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2694 ggr
Naquita
0

Nu åker vi!!(blissa)

Nu åker vi till veterinären med Blissa, de hade ingen akuttid igår.. håll tummarna för shit vad nervös jag är!!! Jag är mest orolig för att jag varit FÖR kall och hållt henne hemma så länge att ungarna dött:( Men hon har ju varit pigg och ätit o busat o gosat och inget har varit fel.

snälla håll tummarna nu!!!

Alexej
0

Tänker på er!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Misan
0

Skickar massvis med positiv energi, det här ska gå bra.

Lisa

Håller även alla tummar och tår

anebit
0

Mina tankar är hos er som dom varit i flera veckor nu….

Sänder helande och stärkande kramar till er båda…………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Här håller vi alla tummar och tassar vi har för att allt skall gå bra.

Tänker på er…..

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Här håller vi tummarna superhårt och hoppas på det bästa!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

johnnys girl
0

Här håller vi tummarna för Blissa och hennes bebisar.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

martdat
0

Hoppas att det går bra!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

zenita
0

Håller tummar o tassar för Blissa.

kattlover
0

Usch, vad nervös jag blir nu då.   Kändes det inga rörelser i magen nu då tro?    Hoppas, hoppas att allt går bra med Blissa och de små!

Mary-kate
0

Håller både tassar och tummar för Blissa.

solweig
0

håller både tummar o tassar att allt ska gå bra.

Destany
0

hoppas att det går bra för Blissa

Madde80
0

Lycka till, hoppas att allt går bra…!

Jenna-Gun
0

Klart jag håller tummarna

Hoppas det går bra.

yavannaKementari
0

Vi håller 4 tummar och just nu bara 8 tassar här hemma!

Miija
0

Här hålls oxå tummarna.

vanessa
0

Oj, vad läskigt. Håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

attmar
0

Hoppas allt är som det ska !!

Vi håller tummar och tassar, och väntar med spänning på att få höra hur det gått!

Erika91
0

Jag håller tummarna! Hoppas att allt kommer att ordna sig!

Engla
0

Vi håller alla tassar vi kan!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut
0

Vi håller tassarna och tummarna här hemma för Blissa..

Kittekatten
0

Hoppas verkligen att det gått/går vägen, kan inte vara kul att gå igenom dräktighet och sedan inte få något för det. Bra att du åkt in med henne i alla fall, det har ju gått så lång tid nu.

emjon
0

Fy vad nervöst det här är och jag har svårt att gå ifrån datorn glor hela tiden på den här tråden. Hoppas att allt går bra.

teserese
0

har messat henne men inge svar=)

Sidentass
0

Håller tummarna så att dom blånar här..o tänker på dej o Blissa!! Kommer att hänga här hela förmiddan för att följa den här tråde!!

Massor med lyckhälsningar från mej o Linköpingskatterna

Pelusa
0

Håller oxå tummar och tassar för lilla Blissa och bebbarna!

Maria
0

Håller alla tummar o tassar för lilla(stora tjocka) Blissa… Hoppas att allt går bra…

/Maria

teserese
0

Fick nyss svar av Naquita.. Tyvärr har hon dåliga nyheter. Blissa hade döda ungar som dött för någon vecka sen och början till livmoderinflammation. Fostren var missbildade så det hade inte gått att rädda dom. Hon kastreras just nu. Återkommer med mer om jag får reda på nåt

Lena
0

#28 Vad tråkigt. Men då förstår man att det ändå inte funnits något hopp för bebbarna. Nu får vi hålla tummarna för att Blissa blir pigg och stark snart igen. Sedan får hon leva det goda kattlivet utan en massa jobbiga dräktigheter.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Men åh…nu känns det sorgligt här på hittekatter ifokus…men så bra att du åkte in Naquita..så att Blissa får hjälp att återhämta sig efter alltihopa…

Katthimlen har berikats med små, små änglar som alltid komme att vaka över Blissa…

många tankar och kramar..

emjon
0

Väldigt ledsamt att höra men tur att Blissa nu får hjälp. Bebbarna var ju bortom räddning och hoppas nu att Blissa snart är pigg och glad igen.

Tröstekramar till dig Naquita och lilla Blissa.

Kittekatten
0

Stackars… Hoppas allt går vägen med Blissa åtminstone, det förtjänar hon.

kattlover
0

Nej, vad tråkigt att höra!!! Stackars lilla Blissa.   Hoppas allt går bra med henne nu och att hon återhämtar sig snabbt.

Tänker på dig Naquita, förstår att du är ledsen.  Gråter

Jenna-Gun
0

Men oh så sorgligt.

Men om ungarna var missbildade så kanske det var bäst som skedde.

Även om det är så gräsligt sorgligt.

Blissa lilla vi är ledsna för din skull, och mattes.

Tänker på dej.

Jenna  

attmar
0

Ledsen

maggan47
0

kramar om dig och BLISSA, Emma, å sorgligt, men dessa ungar var inte ämnade för denna världen, utan blev små kattänglar direkt  Maggan47 Gråter

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=eeda75a0-bb2a-4d2e-8f28-30e984d93598&Filename=3 katter på moln.bmp)

anebit
0

Det positiva är ju att Blissa bodde hos dig Naquita annars hade hon legat i skogen och självdött i livmoderinflamation…

Nu har hon ju iaf fått hjälp lilla gumman  så att hon slipper ha ont.

LedsenGråter   &  Glad på samma gång………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Erika91
0

Nej vad tråkigt att höra! :/
Men som sagt, tur att hon var inne i värmen hos Naquita.

essut
0

Tröstkramar till Blissa och matte.Gråter

kattassen
0

Å vilken tråkig vändning det tog. Men om man får lov att vara lite realist bland alla känslor så kan man ju ändå säga att Blissa behöver ju nu inte kämpa med nya bebbar (hon hade ju haft en kull tidigare väl?)

Dessutom är det ju rent krasst så att Naquita behöver nu inte leta hem till de små utan kan koncentrera sig på mamma Blissa ett tag. Lycka till med mammakatt och vilken tur att hon var inne hos Naquita!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Imasy
0

hur går det?

Pelusa
0

Klokt resonerat kattassen, en tröst mitt upp i alltihopa.
Puss på Blissanosen från Pelusa och kissorna

Maria
0

Hoppas det går bra för Blissa hos "doktorn"

/Maria

Jenna-Gun
0

Vilken tur hon har dej Naquita.

Jag bara gråter

Jenna

yavannaKementari
0

Stackars Blissa och stackars dig Naquita! Många styrkekramar från oss här hemma!

Alexej
0

Naquita, det viktigaste är att det inte var ditt fel. Det var inte meningen att Blissa skulle få ännu mer barn. Hon hade redan fött 2 gånger i år. Tar hand om Blissamamma nu och om dig och alla dina djur!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#46 håller med i varenda ord här som Alexej säger…ta hand om dej Naquita..jag kan förstå hur du mår nu..för flera år sedan var jag med om något liknande med en älskad hittekatt..den sommarn blev oerhört tung …hoppas att du har någon hos dej en dag som denna..det är nog så svårt ändå med den upplevelse du gott igenom…

JosephineF
0

Vad sorgligt.. Tack och lov att Blissaflickan bodde hos Naquita nu! Men nu blev det en liten änglanubbe istället.. Gråter

karins
0

Stackars Blissa! Hoppas nu att hon återhämtar sig. Vad jobbigt för dig Naquita. Tröstekramar till er båda!

Hawknestgrove
0

Helt enig med kattassen. Även om det kanske inte är någon tröst nu. Nu får vi bara hoppas, att hon mår bra. Tänk om lilla gumman hade behövt stå ut med detta utan hjälp. Det hade hon inte klarat.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Abico
0

Åh, nej :'(
Men nu är väntan över för alla, inklusive Blissa. Det var nog bäst så här, även om det inte käns så just nu.
Kramar till er!

Hanna 

Naquita
0

Ja, det var jobbigt. Fem små änglar har vandrat vidare:(( Hon hade gått över tiden, ungarna hade varit döda minst en vecka (kände dom svagt i torsdags så det måste varit strax efter det sista gått bort) och gumman hade börjat vara o få infektion tack vare det.

ja, hade hon legat ute hade hon inte överlevt detta. usch hemska tanke. Men jag är så arg på mig själv, jag ska INTE lita på veterinären och ha is i magen när min magkänsla säger annat. Men jag visste väl innerst inne att ngt inte stod rätt till coh drog ut på det. jag vet inte..

Nu är hon kastrerad, idmärkt och vaccinerad och vilar upp sig inne i köket och imorgon börjar jag första antibioikamedicindagen.

sedan när hon piggat på sig skulle jag bli jätteglad om hon fick bli hittekattskatt, kanske ngn här fastnat för henne? Goaste katten i världen!

Jenna-Gun
0

Tänker på er båda.

essut
0

Lilla vackra Blissan, hoppas hon blir lite piggare snart.Kyss

Wiizy
0

Hon kommer ju må bra nu iallfall… och var dom missbildade kanske det var bäst såhär. :(

elena
0

Tur att det ordnade sig till slut. Jag har varit orolig och fundersam så länge att allt inte stod rätt till. En sån lycka i sorgen att hon var hos dig och inte ute i skogen. Tröstekramar härifrån.

zenita
0

många tröstenospussar från oss i upplands väsby.

stina,majken,timon,pontus,goliat o tilda.

sköt om blissa o dig själv nu    tänker på er!!

Imasy
0

Tråkigt att det blev såhär, men tack och lov mår mamma katt bra under dessa omständigheter endå, och hemlösa katter finns det ju gott om endå.

Destany
0

nej vad tråkigt.. men hon har det iallafall bra hos dig. tack o lov att du tog henne till dig.. =)

Hawknestgrove
0

Ja, det hade nog inte varit bra, ens om du fått iväg henne i tid. Lilla gumman, så bra att hon har dig! Puss på lilla nosen, Bellissima!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Winta
0

nää.. tråkgit det hände men huvudsaken Blissa klarade sig utan någon fara.. och att hon har dig som tar väl hand om henne.

Engla
0

Stackars Blissagumman. Hon hade verkligen blivit en bra mamma. Hoppas hon blir bra nu!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ankah
0

Små katterna då…

vanessa
0

Sänder en massa trösttankar till dig Naquita, för du är den som lider. Blissa tänker mest att det var skönt att bli av med den hindrande magen. För ungarna hade hon redan tagit adjö till. Låt Blissa och de andra kissarna och din underbara hund ta hand om dig en stund. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Beklagar så Naquita. Förstår om det känns jobbigt för dig nu. Det viktigaste är att du kommer ihåg att det inte är ditt fel. Du hade inte kunnat rädda dessa bebisar. De var ju missbildade med så även om du åkt in tidigare hade de blivit änglar.
Nu får du ta tid och pyssla om dig riktigt.

Kramar Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

siberlina
0

va  sorgligt .men  blissa har   redan  fått     känna på  hur det är att    bli  mamma . så   det  kanske inte är  så  farligt. det  viktigaste  nu  är  att  blissa  m¨år  bra.kram  till   blissa

Maria
0

Hoppas att Blissa repar sig snabbt…

/Maria

marieborg
0

Beklagar också men du gjorde allt du kunde Naquita! Kan bara instämma med alla andra. Du är toppen! Pussa Blissa från mig..

martdat
0

ja hade hon levt ute hade hon ju inte fått någon hjälp stackarn, det var naturens gång…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
0

Naquita: Skickar en hel massa tröstekramar till dig!! Kom ihåg att du räddat livet på Blissa!! Tack vare dig så lever hon välmående idag.

Tack vare dig så lever många katter välmående idag. Du är deras ängel!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#70 Bra skrivet Simson

"Tack vare dig så lever många katter välmående idag. Du är deras ängel!"

Precis så är det - Naquita att de hemlösa katternas skyddsängel.

//Lena