Blissa föder inte..än
Ändrar: slemproppen har gått (på riktigt;)) och hon är "öppen" i slidan
Men just nu sitter hon o äter=//
spännande!!!!!!

Äntligen, här håller vi tummarna för att det ska gå bra
Heja Blissa!! Äntligen!
Lilla gumman, hoppas allt går bra!

Äntligen, säger jag med. Självklart måste hon käka lite, hon vet väl vad som väntar framöver och att hon behöver massa energi. ;-) Håller tummarna att allt förlöper som det ska.

Det låter tryggt att hon inte är mer stressad än att hon kan äta middag först!!!
Lilla Blissa!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ohh, äntligen har det börjat. Men du får hålla oss uppdaterade när damen slutat äta och bestämt sig för att bli mamma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oj spännande!!
Hoppas förlossningen går bra!
Nu ligger hon under bordet och hennes förvärkar kommer tätare

Lycka till!!
*spännande* :) håller tummarna att förlossningen går bra för henne.

Sitter som på nålar här hemma! :D

Oj så spännande det blev!Blir roligt att se bilder sedan när ni landat med bebbarna.
väntar också
Maggan47

ojj så spännande och kul att hon ska bli mamma
hon är väldigt besvärad av sin stora mage när förvärkarna kommer. Letar boplats för fullt, försökte t.o.m ta sig in bakom vitrinskåpet=/

förstår hur hon känner sig ;-)

Vet hur det känns,har fött fem barn…man bara längtar tills de kommit ut - och när den/de gjort det känns det himmelskt bra!
Hon andas ritkigt ritkgit tungt med magen nu, och ganska så snabbt. Ligger utsträckt under köksbordet.
Lilla gumman har ont. Hon hugger efter mig såfort jag försöker känna på magen, o när vi kelade bet hon mig i tummen..*s*

Måtte de inte vara långt kvar nu för hennes skull!

Snuttan, är inte roligt att föda, och sen blir det en massa jobb och suckar när de aldrig lämnar dig ifred - men tänk så skönt att bli av med den stora tyngden i magen!!!

Ojoj, Fina lilla Blissa! Hoppas nu allt går jättebra!
Brukar katter inte fasta det sista dygnet före en födsel?
Hoppas allt är bra med Blissa och bebbarna?
Ja, håller tummar för att inget går snett!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
håller tummar och tassar här hemma..
#24 nej, det där är individuellt. jag hade en hona som ville äta mellan två ungar;)
Hon är "bara" i öppningsstadiet och verikar inte må dåligt. ölppningsstadiet kan ta upp till 12 timmar

åååh vad spännande ! Hoppas att allt går bra nu ! : )

Spännande!
Jag hoppas att allt kommer att gå bra nu!

Tänker på tjejen! Vilken modig mamma hon är! Kram till Blissa från trollen här hemma.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Spännande och vi håller tassar och tummar för att allt gåt bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Woooooow så spännande.

Här håller vi också tassar o tummar för Blissa! Låång väntan har det varit. Lycka till nu tjejen!!!

Go, go Blissa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
det här börjar bli väldigt spännsnde. hoppas det händer något under kvällen.

Nej,nu går jag och gör något annat och tittar in senare.Hoppas det kommit ut några kattungar då.
måste kasta ett öga då och då Maggan47
Sorry alla inte Naquita…bara jag! Så spännande…Håller tummar att att allt ska gå bra..
Oj vad nervöst det här blir. Bara att vänta på nästa rapport från Ronneby.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nä nu var det nån annan igen.Vi är allt många som väntar nu,börjar förstå dem som jag tyckte var jobbiga och tjatade på mig i slutet av graviditeterna…har du inte varit på BB än…tur för Blissa att hon slipper höra oss!Det blir väl så att jag måste sätta igång datorn så fort jag vaknar imorgon.

Nu börjar jag bli orolig? Emma har inte skrivit här på 5 ½ timme.
Blissa, Blissa stackars lilla tjej med födelsevärkar. Så länge du låtit oss vänta…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Nä, hon har väl fullt upp….

haha, det ligger så mycket i det du säger storAnette. frågan är om vi inte tjatar ut stackars matte i det här fallet.
men skam den som ger sig, jag är lika nyfiken jag. Hur går det? Hur verkar hon må?
Audiatur et altera pars

Hur många bebisar blir det Blissa?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Det går bra att komma ut nu kattungarna!!
Ni är välkomna, efterlängtade och har till å med en egen fanclub!
Varsågoda :)

Vi får bli gudmödrar allihopa!Eller gudfäder om det finns nån kille med i gänget.Det blir spännande,kanske en unge till oss var!?
#45 *fniss*
Nästan 1000 gudmödrar/faddrar. Det är väl ändå någon form av rekord?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja,säkert världsrekord men jag tänkte på dom som tittar in i tråden oftast.

Händer det något nu! Ska Blissa äntligen föda! Hoppas det går bra nu! Håller alla tummar och tassar…
hej!
Hon är fortfarande lugn. hennes förvärkar e kraftiga men hon e kolugn. hon är öppen nästan en centimeter och jag tror att om inget hänt imorgon förmiddag åker jag in med henne för att vara på den säkra sidan.
Oj, vad lång tid det tar *otålig*. Det låter väl som en bra idé att låta veterinären ta en titt för säkerhets skull. Eller har det hänt något under natten?
Äntligen börjar det hända saker ^^
Hejja på nu Blissa!
Hanna

#53 *tappar hakan* HAnna? Du på HIttekatter? Du som bara finns på marsvin?! ;o)
Jaa ut nu Blissa !! :D kikar här varje gång det är ett nytt inlägg. Det kanske var elefanter där iaf?!
#51 Det blir en riktig nagelbitare den här tråden. Blissa kan konsten att hålla oss på streckbänken.
//Lena
Så spännande…
Håller tummar o tassar…
/Maria
Inget än…Pratade med en väldigt trevlig och kattkunnig veterinär imorse om att åka in, men han tyckte det var onödigt att stressa henne när hon är lugn, äter dricker och verkar inte ha ont. hon är övergosig, buffar och har sig.
**
han tyckte jag skulle ha is i magen över helgen, eftersom hon inte mår dåligt utav det och jag fortfarande känner bubbel i magen. Han sa att de inte var helt ovanligt att honor som fått ungar så tätt blir öppna tidigare då kroppen "känner igen" tecken på förlossning tidigare än en ovan. Hon äter o dricker o e sig själv…buffar sönder mig hihi
**
#57 Allt verkar ju med andra ord vara under kontroll. Bra att du fick tag på en kunnig veterinär. :)
//lena

Guuuud vad spännande!! Gick o klättrade på väggarna hela dan här igår kom inte in på ifokussidorna!! Så gick man o tänkte på Blissa om det hänt nåt..himmel..nu är det hela igång..väntar med stor spänning..vet också hur nervöst det känns sen den tiden då man hade födande honor!! Håller hååååårt i tummarna och översänder massa positiva tankar!!

#57 Det verkar finnas många likheter mellan människor och djur när det gäller barnafödande ser jag!
Det händer även människor att förlossningen börjar,t ex med förvärkar och att öppningsfasen inleds och sen tar det stopp.Vet om en kvinna som var öppen en månad innan.
Iaf,den stora skillnaden är att själva krystningsfasen kan gå ruskigt fort för kroppen är nästan "överförberedd" eller hur man ska kalla det.Jag tror också det går bra,det gäller mest att kolla hur ungarna mår nu och till det är dags.
Hoppas du har möjlighet att stanna hemma hos Blissa (eller en vikarie) så hon får hjälp om hon behöver det.Du har väl laddat med mat,gotter och något att göra om du måste stanna inomhus hela helgen?
Har aldrig varit med om en kattfödsel så detta är jättespännande för mig och givetvis alla andra inne på forumet.
Lycka till lilla Blissa!
/Maria
Nämen!! Och här har man väntat på att Blissa ska föda jag vet inte hur länge, o så går jag och missar tråden när det väl är på gång…
Aja, än verkar det ju inte ha kommit nå bäbisar så jag hann ju i tid iaf :P
Hoppas allt går bra nu!!! 
Lycka till Blissa!
#54 - Ja, jag måste ju vara med och heja på Blissa XD
Hanna
håller tummar och tassar här också för Blissa Maggan47

till er alla
"puttar" upp detta då jag tycker det är såååå spännande…
/Maria
Nu börjar jag faktiskt förvänta mig små rosa elefanter ploppa ut..*Skratt*
inga bäbisar ännu?:)

#67 Kanske såna här små Blissungar? Nåt för oss virkare?

Anebit1 Gud så söt! Ja, det verkar ta tid……

#69 Så gullig! och Blissa tar det lugnt….

har följt dessa Blissa trådar i det tysta, men lika entusiastiskt som alla er andra. Vad händer Blissa?Kommer dina små ut snart?

hmm, nu börjar jag ändra tråden för mig själv varje gång jag går in: Och Blissa föder INTE. Vad sysslar damen med? Vet hon inte vad nyfikna vi är?
Audiatur et altera pars

Jag vet vad blissa tänker "MOhahaha, rätt åt alla som sitter o väntar, när ni minst anar det så.. Det dröjer lite bara!" Hmm, ut med ungarna Blissa!
nu börjar jag snart slå vad med mig själv om vem som kommer först blissa eller therese87. therese87 ska ha 22 dec o om blissa inte ploppar ut dom små snart så kommer nog therese87 först.
#69 Jag vill ha en sån! Så söt. Eller jag kan kanske göra en själv men tiden finns inte. Har inte varit inne på "virktråden" men får kolla där. Men Blissa, rosa elefanter?? Hihi. Tänker på er. Blissa krysta, så får du underbara bebbar som älskar dig! Go!
det blir mer spänande hel tiden. nu måste väl bebbarna komma ut.
Blissa FÖDER.. Du ljöööög! 
#69 Ohh så kul! Den får ni sätta igång och virka så att vi andra icke virk-kunniga kan beställa från KKS. :)
//Lena
ne jag ljuger inte, Blissa gör;)
Ut med ungarna nu då, Blissa ^^ Vi döööör härborta!
Hanna
Ja okej då. Blissa ljuuuuuger!! =)

Blissa, lilla vännen, om du inte föder snart kommer du att spricka. Så snälla föd nu så slipper vi gå som på heta nålar här hemma.
Audiatur et altera pars

Nu är jag riktig nyfiken, trodde Blissa skulle ha fått medan jag var i London..
När kommer dom???

Tror Blissa har nallat lite Bricanyl för att skjuta på bebisarna till på julafton eller något sådant.
Audiatur et altera pars
#69 Har du några rosa elefanter till salu för mina kissar i väntan på att Blissa föder, för det verlar ju ta tid!
Men det kanske inte är du som har gjort dem, men såå fina de är. PM:s mig gärna om så är fallet. Väntar…
Och Blissa, kom igen nu då!

Kajsa08 Nä jag har inte gjort dem. Goooglade fram dem på internet………….. den är jättesöt… jag kanske provar att göra en nån gång.

Blissa, kom igen nu ..
ja imorgon kommer jag ringa..det här funkar inte:(( hon e fortfarande tjock och sammandragningarna(förvärkarna) e kraftiga och riktigt irriterar henne nu.

Nu har Blissa hållt på att föda i en vecka,, kan det verkligen vara normalt , eftersom hon är öppen menar jag,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Niqutia :
Hoppas att allt kommer bli bra : )

#89..ja..du gör nog rätt som ringer..hon har ju kämpat länge nu, Blissa-gumman..

Varför vänta tills imorgon? Det verkar ju som om hon har det jobbigt trots allt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Stackars Blissan, du gör helt rätt att ringa veterinären..Håller tummarna för henne.
Jag tycker också att du ska ringa veterinären idag om du har möjlighet.

Ojsch….fortfarande inga bebbar?!? Hrm…det sprattlar forfarande i hennes mage hoppas jag? Fy fasen för at ha värkar i 6 dagar
*biter på naglarna*
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Blissa är det ingen fara med och förvärkar kan de ha upp till en 2-3 veckor innan om de är omföderskor, inget onormalt. Att de blir mer o mer jobbiga för henne är bara ett gott tecken då ungarna ska läggas tillrätta och förbereda sig för färden ut.. att hon är "öppen" är nog ingen riktig sanning då jag inte fått titta henne i rumpan förrän just den dan..ngn som vet om "hålet" drar sig tillbaka som på "vanliga" katter när de fött kullar så tätt? Kan ju vara att det "ska " vara så. Igår kväll lekte hon aport med en boll me mig o rusade upp&ned för klösmöbeln. Så blissa går det ingen nöd på om vissa nu tror det……

Haha, Blissa vill bara jävlas med oss, eller vad är det med henne? Kanske var elefant ungar iaf? :D
UT MED DOM!
Jaha det blir julafton då;)
//Pia

#97 Nu är jag inte insatt i hur länge det var sedan hon fick sin förra kull, men om det var nyss så kan det nog hända att hon inte riktigt dragit ihop sig ännu. Det jag dock reagerar lite på är om slemproppen gick för 6 dagar sedan och det inte kommit några bebisar än. I och för sig kan det väll ta några dagar mellan slemproppen och förlossningen, även om det vanliga är att katten föder inom ett dygn efter att proppen gått. Men slemproppens funktion är ju att hindra smuts och bakterier att komma in i livmodern så lite oroande tycker jag det låter om den gick för 6 dagar sen. Jag skulle nog ringa vet och rådfråga om jag var du. Men att hon är pigg är ju ett gott tecken!
Lycka till!
slemproppen kan gå upp till en vecka innan och i omgångar.
hon fick en kull någon gång i maj, andra ngn gång i augusti och nu ska hon ha igen. sista kullen sedan kommer hon få bli en kastrerad soffpotatis:D
# 101 Det ser hon nog fram emot. 

Det låter ju som om Blissa är nöjd med hålla på sig
Du är så duktig Naquita och så kunnig i området så Blissa är verkligen i goda händer!
Jag menade inte att ifrågasätta Blissas tillstånd. Skönt att höra att hon är igång mer eller mindre som vanligt. Blev bara lite orolig när hon hade värkar och var öppen och inget hände.
Men vi fortsätter att vänta med spänning på denna sändning…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Så skönt att höra att Blissa är så pass pigg som hon är trots allt, och att hon äter o dricker bra..då ska det hela säkert gå riktigt bra när det väl är dags!

Hur har det gått för Blissa??Är så nyfiken..

#105. Jag också. 
# Vad sa veterinären i dag?
Blissa verkar leva livets goda dagar och ta allt i godan ro, medans hela Hittekatter i Fokus sitter här och biter på naglarna i nervös väntan. :)
"Asch man har väl varit med förr" säger Blissa och tar en sväng med en leksaksråtta.
//Lena
Men Blissa då!- Varit med förr….
Jag har aldrig varit med när kattungar föds så kom igen nu då…
/Maria
Blissa har mist sina kisseungar.
Det är sorgligt men ibland blir det inte som man hoppades.
Blissa är kastrerad nu
Jenna
#19 Ja det var sorgligt, men det viktigaste just nu är att blissa blir bra igen och att hon slipper slita med flera kullar nu.
//Lena

Men oj,så tråkigt.