Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 561 ggr
tantsotis
0

OT - Att leva livet baklänges.....

Vad tror du om att leva livet baklänges?

Man skulle starta med att dö och få det överstökat. Sen vaknar man upp på ett ålderdomshem och får det bättre och bättre dag för dag. Man blir såsmåningom för pigg för att vara där och få sin pension.

På sin första arbetsdag får man en guldklocka. Sedan arbetar man i 40 år tills man är ung nog för att dra sig tillbaks från arbetsmarkanden. Man dricker och festar, förbereder sig på att ta det lugnt. Sen är man i grundskolan, blir ett barn, leker, har inga förpliktelser.

Blir en baby. De sista nio månaderna tillbringar man flytande runt i ett fint lyckorus. Där finns centralvärme, room service mm. Och till sist försvinner man från denna världen i en stor orgasm… Wink

Lena
0

Ja det kanske inte vore så dumt att vända på karusellen lite. :)

//lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Intressant tanke. Funderar  bara på hur det känns att föda fram en fullvuxen 90-kilos gubbe, som då skulle vara ens son…Fundersam Hm, skulle vara kul att göra en film i det temat men det skulle bli många tankeluckor som skulle behöva lösas.Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

anebit
0

Väldigt intressant tanke….  Kul idé till en film……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
0

Jag gillar iden…:)

Alexej
0

Vore kul:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

ja tack!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Wiizy
0

gillar inte tanken.

majvi
0

TS har du varit på Tommy Körbergs julkonsert?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

tantsotis
0

#8 Näe, men hade mer än gärna gått. Fanns baklängeslivsanekdoten med där? Jag fick den skickad till mig… Glad

Sidentass
0

Intressant fundering..vem vet..jag tror nog att man varit andra individer tidigare..ibland tror jag att man varit en katt!! Eller så har man kanske levt som en annan människa..någon helt annan stans..vägrar nämligen tro att livet är slut efter den korta levnadstid här på jorden..då vore det alltför meningslöst alltihopa..hoppsan..nu kom man in på filosofi här;-)

elena
0

Man brukar ju säga att man lever livet framlänges och förstår det baklänges.

majvi
0

#9 Jo han sa precis det du skrev. han var lite uppretad när han gjorde sin andra konsert i Uppsala för rescenscenten hade skrivit att han raglade in på scenen och pratade osammanhängande. Körbergs hand var opererad så han visste att bandaget skulle synas och han ville väl skoja till det.  Sen skrev rescenscenten också att Tommy Körberg fortfarande kunde sjunga byxorna av folk och att det tidvis kändes som att bevista en ståuppföreställning.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Engla
0

Cool Haha! Riktigt kul! Det om det ändå vore så…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
0

Ja det skulle va roligare att bli yngre och yngre istället för äldre, Men tänk vad mycke livserfarenhet man skulle ha som bebis då…

Ankah
0

Hmmm….spelar det så stor roll egentligen? Vilket håll det än är så börjar och slutar det med att man bajsar på sig, inte kan prata ordentligt och att folk bestämmer över en…

Hawknestgrove
0

Ankah, glädjedödare…….Räcka ut tungan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Hi hi….jag kanske ser fram emot att få bajsa på mig och inte kunna prata!? Det har ju en solig sida också - ingen har egentligen rätt att skälla på en för det!